Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk

• Haai

Hahaahh ik vind alle reacties wel erg heilig…..

Als wij gaan skiën wordt er ook om en om geskied. Dan koop ik echt geen 2 passen. gewoon zorgen dat er geen foto op je pas staat. of met dezelfde helm, google muts gaan skiën geen hond die er naar kraait. Er is hier dus niemand op het forum die met b.v. 3 passen tegelijk naar beneden heeft skied om opa & oma/wandelaars/zwangere mutsen naar boven te “smokkelen” met de gondel. Nooit een jaartje gelogen over de leeftijd van de kinderen, vroeger voor het digitale tijdperk de datum 1-03-xx veranderd in 04-03-xx met een viltstift hahaha heilig hoor.

Maar dit foto herkenning systeem wordt al in heel veel skigebieden toegepast. Vriend van mij is er onlangs ook tussen uitgepikt door het systeem. Heeft n.l. altijd 10 skipakken, snowboards, helmen, mutsen bij zich. en ziet er iedere dag dus anders uit en 1x is zijn vriendin naar boven gegaan op zijn pas. Helaas boete ik geloof 270 Swf.plus aanschaf nieuwe pas

Mijn rede van “fraude”en ik vind de skipassen veel te duuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrr… omdat het preparen van pistes gewoon geldverspilling is. Dus het kan zeker de helft goedkoper. whoehahahaaa

• haai

oja en deze truck, tip wil ik jullie ook niet onthouden niet van mij overigens.

Er zijn skigebieden waar je derde, vierde kind etc. een gratis skipas krijgen.

Nu heb ik wel eens een verhaal gehoord over twee gezinnen (2 getrouwde broers) dus allemaal dezelfde achternaam in het paspoort. in totaal 5 kinderen.

Een gezin ging dus passen halen voor 2 volwassenen en op dat moment hun 5 kinderen( 2 betalen +3 gratis). ooooh schandalig.

• Janneke

Ik geloof niet dat iedereen hier, inclusief mezelf, zo heilig is. Ik probeer ook wel eens ergens van te profiteren als het kan.

Maar als men dan gepakt wordt, moet men niet zo zielig doen.

Ik rij ook wel eens te hard… als ik dan een bekeuring krijg, is dat mijn eigen schuld.

Het zelfde geldt voor die skipassen: als 2 ouders om de dag met 1 skipas willen doen, moeten ze dat voor mijn part zelf weten. Maar als ze dan gepakt worden, moeten ze niet zeuren.

• doov

Bodyscan werkt niet. Bier en schnitzels zorgen er voor dat je lichaam aan het eind van de week niet meer lijkt op de scan die ze van je gemaakr hebben.

• Janneke

Nee, juist andersom, die schnitzels en biertjes zijn juist nodig om hetzelfde te blijven.

Door het skiën beweeg je veel meer dan normaal en val je in rap tempo af, tenzij je de hele week schnitzels eet en biertjes drinkt. :D

• Oscar

haai Schreef:

——————————————————-

> oja en deze truck, tip wil ik jullie ook niet onthouden niet van mij overigens.

Van wie is die vrachtwagen dan? :)

> Er zijn skigebieden waar je derde, vierde kind etc. een gratis skipas krijgen.

>

> Nu heb ik wel eens een verhaal gehoord over twee gezinnen (2 getrouwde broers) dus allemaal

> dezelfde achternaam in het paspoort. in totaal 5 kinderen.

> Een gezin ging dus passen halen voor 2 volwassenen en op dat moment hun 5 kinderen( 2 betalen +3

> gratis). ooooh schandalig.

Zo kunnen we ongeveer een hele lijst opstellen van goocheltrucs: vaseline smeren op je CH-vignet, lunchpakketje samenstellen van ontbijtspullen van het hotel, …

ik stop er maar mee, voordat niet-leden van dit prikbord het allemaal gaan na-apen.

groeten, Oscar.

• skiester

+1.

Als iemand wil truccen, prima. Maar hou je kop erover en ga al HELEMAAL niet lopen zeiken als je gesnapt wordt. ~Dat is het risico.

• JW

Heilig ? Ik denk eerder “normaal”. Als ik iets koop ben ik gewend daar gewoon voor te betalen. Als ik het te duur vind koop ik het niet.'k Moet er ook niet aan denken dat ik me een groot deel van m'n vakantie moet bezighouden met hoe kan ik de boel belazeren ?

Ik denk ook dat er bijzonder weinig skiërs zijn die zich in hun skivakantie met dit soort oplichterspraktijken bezig houden.

Gewoon skiën zonder gezeur is voor de meesten toch het doel van een wispo-vakantie.

Pistes prepareren is inderdaad weggegooid geld, Zonde om die mooie bulten steeds weer glad te schuiven.

Skiliften zijn in feite ook overbodig. Je kunt ook prima op stijgvellen naar boven.

• skiester

weet je wel wat een paar stijgvellen kosten! :D

• kootje

Ben niet heilig, ook wel eens een bekeuring voor te hard rijden gehad en niet teruggegaan toen bleek dat men iets vergeten was aan te slaan op de kassa. Maar om nou bewust te trucen? Je moet er je hele vakantie aan- en bij na-denken. Mijn vakantie is om te relaxen. Tuurlijk kijk ik naar de goedkope voordelen. Zoals vorig jaar toen onze kleinzoon in januari 6 werd. Dan hadden we in de voorjaarsvakantie een skikaart moeten kopen, maar bij aanschaf van een seizoenskaart was hij nog 5 dus een gratis seizoenskaart.

En inderdaad, je truct maar lekker, maar als je gesnapt wordt niet zo zeuren.