Hahaahh ik vind alle reacties wel erg heilig…..
Als wij gaan skiën wordt er ook om en om geskied. Dan koop ik echt geen 2 passen. gewoon zorgen dat er geen foto op je pas staat. of met dezelfde helm, google muts gaan skiën geen hond die er naar kraait. Er is hier dus niemand op het forum die met b.v. 3 passen tegelijk naar beneden heeft skied om opa & oma/wandelaars/zwangere mutsen naar boven te “smokkelen” met de gondel. Nooit een jaartje gelogen over de leeftijd van de kinderen, vroeger voor het digitale tijdperk de datum 1-03-xx veranderd in 04-03-xx met een viltstift hahaha heilig hoor.
Maar dit foto herkenning systeem wordt al in heel veel skigebieden toegepast. Vriend van mij is er onlangs ook tussen uitgepikt door het systeem. Heeft n.l. altijd 10 skipakken, snowboards, helmen, mutsen bij zich. en ziet er iedere dag dus anders uit en 1x is zijn vriendin naar boven gegaan op zijn pas. Helaas boete ik geloof 270 Swf.plus aanschaf nieuwe pas
Mijn rede van “fraude”en ik vind de skipassen veel te duuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrr… omdat het preparen van pistes gewoon geldverspilling is. Dus het kan zeker de helft goedkoper. whoehahahaaa