Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk

• ronaldski

Jan hierboven begon over “een soort rekeningrijden”. Daar heb ik rekeningskiën van gemaakt. Maar de OV-kaart is net zo. Alle grote infrastructurele werken en automatisering in Nederland gaan altijd fout. Vooral omdat we het zo nodig anders moeten doen als elders in de wereld. Een belangrijke reden om absoluut niet akkoord te gaan met het Elektronisch PatientenDossier.

• Rob G

ronaldski Schreef:

——————————————————-

> Een belangrijke reden om absoluut niet akkoord te gaan met het Elektronisch PatientenDossier.

Ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als je medische complicaties krijgt omdat de behandelend arts “in den vreemde” geen gegevens over je had…….

• Bert Martens

Rob

Lees deze http://www.onzeprivacy.nl/index.php?page=epd objectieve info over het EPD eens.

• ronaldski

Rob, nadenken over risico's van het EPD is een zelfde discussie als over het al of niet dragen van een helm. Daar kom je domweg niet uit. Verder is deze prikpagina niet het juiste medium om de discussie over EPD voort te zetten. Ik ben IT-manager geweest en weet dus absoluut zeker dat de overheid niet in staat zal zijn een veilig EPD te maken. Geen EPD is altijd nog beter als een gehacked EPD met onbetrouwbare informatie.

• SPAM

“in den vreemde” heeft en krijgt men geen toegang tot het EPD. Dat is voorbehouden aan medici in NL. En als er niets bekend is moet men extra voorzichtig zijn. Los nog van het privacy aspect. Verzekeraars hebben ook medici in dienst net als de buurtwerker met een medische achtergrond. Lekker idee dat de buurtwerker inzicht heeft in het feit of je dochter al wel of niet schaamhaar heeft. Volstrekt off-topic maar wel een waarschuwing.

• William SX10

Vorige week terug gekomen van Wilder Kaiser; twee dingen die me zijn opgevallen:

1: Ja ze controleren nu streng, maar werkelijk OVERAL staat groot dat de skipas niet overdraagbaar is.

2: Vrouw liep door een poortje en er kloptje schijnbaar iets niet. De vrouw werd vriendelijk verzocht om haar skipas, en of ze even wilde wachten. Daarna kwam de liftbediende terug, met het antwoord dat de vrouw de pas van haar man had en omgekeerd…. “geen probleem hoor, maar wissel AUB even de kaarten, en een fijne dag verder” was het antwoord….

geen wilde cowboy verhalen dus… Als jij je aan de regels houdt, en meewerkt, zullen er waarschijnlijk ook geen problemen ontstaan!

• doov

En wat nou als ze ook een scheermesje heeft? Dan weet je nog nix!

• JAN

Hoe kan een skipas zonder pasfoto of registratienummer persoonsgebonden zijn, als je aan de pas zelf niet kan zien van wie die is.

Zie hierboven.

Kan ook wel eens per ongeluk omgewisseld worden bij grote gezelschappen in 1 onderkomen.

En als je dan toevallig niet met elkaar aan het skieen ben, heb je denk ik wel een probleem.

Als ze dan zo nodig streng willen zijn, laten ze dan op iedere pas een foto zetten.

Jan

• Laurent

boehoeeee, boehoooeeee……….

ik krijg bijna tranen in mijn ogen ;-)

• kootje

Dat men nu zo streng controleert, zal wel aan het feit liggen, dan men in het verleden knap heeft gefraudeerd, dan wel misbruik heeft gemaakt. Want om in een klein gebied misbruik te maken van een liftpas zal envoudiger zijn dan in een groot gebied. Ik zie me hier niet even heen en weer gaan met een liftpas om iemand op te halen met de lifpas van iemand anders om die naar boven te krijgen. Kopen ze maar een zelf een voetgangers of skipas.