Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk

• JW

Belachelijk, die Wilder Kaiser ! Gierige Zwitsers !

Dan is Nederland toch een eind klantvriendelijker !

Neem b.v. het Nederlandse OV . Mijn vriendin en ik reizen heel veel met trein en bus, maar vrijwel nooit gelijktijdig. Daarom gebruiken we één gezamenlijke OV-jaarkaart. Met zo'n kaart kun je het hele jaar onbeperkt in Nederland reizen. Als ik hem niet gebruik profiteert mijn vriendin ervan. Er is ten slotte voor betaald !

We gaan ook wel es gezellig samen uit eten. Terwijl mijn vriendin een salade eet, geniet ik van “onbeperkt spare ribs”. Zodra ik me klem heb gegeten bestel ik een lekker kopje expresso na, en geniet mijn vriendin van de rest van m'n portie. Onbeperkt is onbeperkt !

Goed idee om die Wilder Kaiser te boycotten (tu)

Zie ook http://ski.startpagina.nl/prikbord/13234394/13265327/ander-skipas-dilemma#msg-13265327 voor meer bruikbare tips :D

• Bert Martens

Beste Lex

Ik snap er helemaal niks van.

Wat is nu de echte reden dat je zo verontwaardigd bent ? Buiten de “niet correcte” behandeling van de verantwoordelijken.

Je gaat met drie gezinnen, zes volwassenen en een aantal kleine kinderen skiën/op wintersport.

De kinderen zijn nog te jong/klein om zich zonder een volwassene als begeleiding te vermaken.

Jij vindt dat er elk dagdeel zo'n 3 volwassenen aanwezig moeten zijn om de jonge kinderen te begeleiden.

Elke volwassene kan dus maar één dagdeel skiën en het andere dagdeel moet hij/zij zich bezighouden met de kinderen. Helemaal eigen keuze.

Voor deze setting ga je dan skipassen kopen.

Dan bekijk je toch welke skipascombinatie in jullie specifieke situatie het beste past.

In alle eerlijkheid: Eigenlijk wist je gewoon dat de constructie die je bedacht hebt niet helemaal klopte.

Maar wie weet kom je er wel mee weg. Dit lukte toch al een paar keer.

Dit keer niet dus en dan moet je niet de verkeerde gedachtengang en beslissingen buiten jezelf zoeken.

Ik denk dat de ‘Hollandse koopmansgeest’ de leidraad is geweest bij het aanschaffen van de skipassen.

Vertel aan de kassa hoe jouw wintersport wbt de passen er uit moet zien en de kassa dame geeft je de ideale en beste configuratie.

De sportschoolpas, zwemabonnement, OV-jaarkaart, rijbewijs of paspoort van mijn zoon/vrouw/buurman/neef/etc kan ik toch ook niet gebruiken wanneer zij deze niet gebruiken ?

Gewoon mijn twee centen

• Rob

De behandeling was wellicht wat onbeschoft, maar zeker niet onterecht. En er dan onderuit proberen te komen met de (typisch Nederlandse?) “ich habe es nicht gewust” houding.

Ik ben in het algemeen geen voorstander van Amerikaanse praktijken, maar één beleid mogen ze wat mij betreft met terugwerkende kracht in Europese skigebieden invoeren: Asociaal (piste)gedrag wordt beloond met pasinname!

• SPAM

Soms vraag je je af hoe die Nederlanders aan zo'n slechte naam komen? Nog even en we zijn de Russen van het westen:D

• Marinus

De Russen zijn toch de Nederlanders van het oosten? :D

• Johan

Ik heb er wel opgelet en ze hebben na de poortjes monitors staan waarop te zien is wat voor pas er ‘binnenkomt’. Adult / enfant dus, misschien zijn er nog andere opties. Student / opa ofzo.

kootje Schreef:

——————————————————-

> Ik had me voorgenomen om eens te kijken in les

> Arcs naar camera's, maar helaas vergeten. Wel is

> het me overkomen, dat ik zelf een voetgangerspas

> had, die je in zo'n apparaat moet steken, en m'n

> kleindochter had een -6 skipas. Die til ik op om

> het poortje te laten werken en ben zelf natuurlijk

> ook gelijk (onbedoeld) door dat poortje heen.

> Hoefde dus mijn pas niet te gebruiken. Geen haan

> die er naar kraaide. Maar het was op dat moment

> ook mega druk. Ik denk dat bij grote drukte men

> het niet in de gaten heeft of bij kan houden. Ik

> heb me ook wel eens afgevraagd of het niet

> mogelijk is om op een voetgangerspas te gaan

> skiën. Niet dat ik dat zou doen, maar bij grote

> drukte denk ik dat je dat niet uit de war kunt

> houden. Ik zou ze dus niet graag de kost geven die

> het wel eens doen, en zelf zou ik niet voor schut

> willen staan.

• gerard1808@hotmail.com

Wij hebben jaren geleden ook een soort gelijk incident gehad, onze zoon toen14 jaar had een jeugdpas in Kaltenbach (tot 16 jaar) en die werd eruit gepikt (hij was behoorlijk lang voor zijn leeftijd) en moest aantonen dat hij dus nog geen 16 jaar was, gelukkig konden wij dat op dat moment wel aantonen, dus er is wel degelijk controle aanwezig, en dat is maar goed ook vind ik.

• gerard1808@hotmail.com

Gierige Zwitsers????? het kan aan mij liggen maar de Wilde Kaiser ligt toch volgens mij in Oostenrijk haha

• kootje

In Les Arcs vragen ze bij de aanschaf van een skipas voor kinderen een legitimatiebewijs. Achteraf hoeven ze dat dan niet meer te controleren.

• Johan

De nederlanders uit het oosten zijn toch de russen?