Boudewijn heeft gelijk gekregen. We zijn de 50 reacties gepasseerd. ><
Hallo prikkers,
beetje vreemd verhaal. We beginnen met de titel:
> Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk
Het feit dat fraude aan het licht gekomen is, geeft al aan dat de skipassen perfect hebben gefunctioneerd. Volgens mij ligt het probleem bij de bezitter…
> Meest waarschijnlijk is dat u een weekpas neemt, die u en uw partner afwisselend gebruiken.
Deze “bezuinigingsmaatregel” is inderdaad strijdig met de regels van de liftexploitant.
Skipassen die een bepaalde tijdsduur geldig zijn, zijn niet overdraagbaar, zijn dat nooit geweest en zullen dat ook nooit worden.
> Volgens de exploitant staat op de tarieflijst/pistenplan bij de voorwaarden vermeld “Schipass nicht übertragbar”.
> Dat klopt inderdaad, maar wie gaat er bij het kopen van een skipas eerst uitgebreid de kleine lettertjes van de voorwaarden doorlezen?
> Verder meldde de exploitant dat de tekst “Schipass nicht übertragbar” ook op de skipas is afgedrukt.
> Dat bleek echter niet te kloppen; de teksten op de skipassen waren inconsistent met de voorwaarden en in diverse gevallen aantoonbaar onjuist.
> Nadat de exploitant daarmee geconfronteerd werd was het ontwijkende antwoord: “u moet zich aan onze regels houden”.
Dat is geen ontwijkend antwoord, zo is het gewoon.
Of moet ik nu alle prikkers hier oproepen bezwaar aan te tekenen tegen de boetes voor onnodig links rijden, omdat nergens langs de weg een verkeersbord staat dat mij erop wijst dat ik rechts moet houden?
Een punt heeft Lex overigens wel: het halve prikbord staat op zijn kop maar over het kopiëren van DVD-films voor familie, kennissen en vrienden doen we niet moeilijk, terwijl het in feite hetzelfde vergrijp is = het overdragen van iets dat in principe strikt persoonlijk is.
Goed, tijd voor oplossingen voor dit probleem:
1. Flexi passen. 3 dagen skiën in een periode van 7 dagen. De Zwitserse spoorwegen hebben ook zulke passen: het zijn de best verkopende passen van het Swiss Travel System.
2. Een systeem zoals de OV-chipkaart. Je betaalt voor het gebruik van de liften, niet voor je aanwezigheid in het gebied. Nooit meer nadenken of je pas bij een bepaalde lift geldig is; als alle skigebieden zo'n systeem omarmen, kun je gewoon een tegoed op je kaart zetten en dat bij elke lift gebruiken; niet verbruikte tegoeden schuif je door naar je volgende vakantie. Als ik aan het eind van de vakantie Alpendollars overhoud, dan kan ik die toch ook de volgende vakantie weer gebruiken?
groeten,
Oscar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?