Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk

• ronaldski

Het klopt dat wederzijds gebruik van passen niet mag. De belangrijkste drijfveer voor liftbedrijven is doodgewoon inkomstenderving. Maar aan de andere kant ben ik het eens met Edith en Ewald dat gezinnen met kinderen, waarbij het moeilijk voorspelbaar is wie wanneer kan skiën, best door een aantrekkelijk abonnement tegemoet kunnen worden gekomen, waarbij beide partijen beter af zijn.

Trouwens abonnementen bij sportscholen als voorbeeld nemen valt bij mij zeer verkeerd. De meeste sportscholen zijn wat dat betreft nog onvriendelijker als liftbedrijven.

• Henk

Hoe bedoel je “andermans skipas”? Je koopt een skipas, staat geen naam op, geen foto op dus wie zegt dat jij die skipas voor jezelf koopt? Verder vind ik dat ervoor betaald is om er hele dagen, zeven dagen lang gebruik van te maken, maakt niet uit wie hem gebruikt, ik vind het heel wat anders als je met twee tegelijk met 1 skipas door de poortjes gaat maar als je elkaar zou willen afwisselen zie ik niet in waarom dit niet zou mogen….. Wij hebben bijv. ook 1 OV chipkaart maar maken er nooit tegelijkertijd gebruik van, is niks mis mee want er is voor betaald.

En wat betreft de foto's die gemaakt worden, wij skiën met zijn vijfen, aan het einde van de dag gaan de passen in een mandje zodat ze niet kwijt geraken, hierna pakken we de vogende dag alle vijf er weer eentje uit… We zouden dan in de toekomst dus onze pasnummers moeten gaan onthouden???? Wel is terecht dat je natuurlijk niet met een kinderkaartje als volwassene door de poortjes gaat. Ik vind het dus echt onzin, niks illegaals aan zolang het niet op naam staat mag van mij iedereen er gebruik van maken.

• Johan

Wat van jou mag, wil niet zeggen dat dat van meneer “Wilder-Kaiser-Brixental” mag. Jij koopt iets van hem, dus moet je aan zijn voorwaarden voldoen. Of je moet er bezwaar op maken voordat je de skipas koopt. Maar of je dan de skipas meekrijgt weet ik niet.

• Johan

In NL wordt van iedereen verwacht dat hij/zij de wet kent. Dit zal in Oostenrijk niet anders zijn. Jammer maar helaas dus ja.

• Janneke

Henk Schreef:

——————————————————-

> Hoe bedoel je “andermans skipas”? Je koopt een

> skipas, staat geen naam op, geen foto op dus wie

> zegt dat jij die skipas voor jezelf koopt? Verder

> vind ik dat ervoor betaald is om er hele dagen,

> zeven dagen lang gebruik van te maken, maakt niet

> uit wie hem gebruikt

Dat kun je nou wel vinden, maar het staat simpelweg duidelijk in de voorwaarden, dat de skipas persoonlijk is en niet overdraagbaar (ook al staat er geen naam of foto op). Of je het daar nu eens bent of niet, is jouw probleem. Jij wilt met die skipas van hun service gebruik maken, dan dien je je ook aan hun voorwaarden te houden. Graag of niet.

> ik vind het heel wat anders

> als je met twee tegelijk met 1 skipas door de

> poortjes gaat maar als je elkaar zou willen

> afwisselen zie ik niet in waarom dit niet zou

> mogen….. Wij hebben bijv. ook 1 OV chipkaart

> maar maken er nooit tegelijkertijd gebruik van, is

> niks mis mee want er is voor betaald.

> En wat betreft de foto's die gemaakt worden, wij

> skiën met zijn vijfen, aan het einde van de dag

> gaan de passen in een mandje zodat ze niet kwijt

> geraken,

Kwijtraken. Als je die skipas in je jas- of broekzak laat zitten, kun je 'm toch ook niet kwijtraken?

> hierna pakken we de vogende dag alle vijf

> er weer eentje uit… We zouden dan in de toekomst

> dus onze pasnummers moeten gaan onthouden???? Wel

> is terecht dat je natuurlijk niet met een

> kinderkaartje als volwassene door de poortjes

> gaat. Ik vind het dus echt onzin, niks illegaals

> aan zolang het niet op naam staat mag van mij

> iedereen er gebruik van maken.

Dus je kunt er van vinden wat je wilt, maar zo zijn nu eenmaal de voorwaarden. Wel zou het natuurlijk mooi zijn als de skigebieden een partner-skipas zouden aanbieden, voor partners die afwisselend gaan skiën. Maar zolang dat niet het geval is, dien je nu eenmaal per persoon een skipas aan te schaffen, of je dat nu leuk vindt of niet.

• Janneke

ronaldski Schreef:

——————————————————-

> Trouwens abonnementen bij sportscholen als

> voorbeeld nemen valt bij mij zeer verkeerd. De

> meeste sportscholen zijn wat dat betreft nog

> onvriendelijker als liftbedrijven.

Hihi, vooral sportscholen zoals bijv. Fitness First, die zijn nl. belachelijk duur.

Maar okay, de vergelijking kan natuurlijk ook gemaakt worden met het lidmaatschap van bijv. een voetbalvereniging of tennisclub i.p.v. een sportschool.

• Marco-tje

@ Lex: gelukkig heb je hier een hoop medestanders B)-

• doov

Ben al jaren niet meer in de Wilder Kaisers geweest. Mij te veel nederlandse gezinnen met dreinende kinderen. Maar als die het gebied nu gaan boycotten, ga ik juist weer heen.

• Henk

Janneke, er staat toch heel duidelijk wat IK ervan vind, ik dacht dat het daarom ging, het is mijn mening, wil niet zeggen dat dit de regels zijn, die staan duidelijk beschreven in eerdere quotes hieboven, maar daar hoef IK het toch niet mee eens te zijn? Verder is onze ervaring met de skipassen dat wanneer er bijv. andere handschoenen worden aangetrokken, andere skibroek en/of andere jas (je hebt niet de hele week hetzelfde aan) je er dan pas bij de poortjes erachterkomt dat je pas nog in je andere handschoenen, broek of jas zit. Vandaar ons systeem van het bakje met ski passen. Ik vraag mij af wat het bezwaar is van het samen gebruik maken van een skipas zoals waar het hierom gaat ieder een halve dag (behalve het bezwaar zonder ondebouwing van de regel dat het pasje niet overdraagbaar is).

• Henk

Je hebt hier in Almere een sportschool waar je 175,= euro betaald per jaar, je krijgt dan een pas waarvan bijv. jij en je partner gebruik van kunnen maken, niet op hetzelfde tijdstip natuurlijk, bijv. de één op dinsdag en donderdag, de ander op maandag en woensdag, of verschillende dagdelen natuurlijk.