nooit meer oostenrijk

• Claudia

Helemaal mee eens Janneke, en properheid is toch ook zeer belangrijk.

Wij kwamen ooit aan in een appartement in Frankrijk waar de poep van de vorige gasten nog tegen de muur aan zat:-(

Een keer was het zwaar aan het sneeuwen, wij waren toen met een busreis naar Frankrijk gegaan. We wilde in de hal van het appartement wachten tot de bus kwam. Werden we naar buiten gestuurd:-(

Dat soort dingen ben ik in Oostenrijk en Italie nog nooit tegengekomen.

Daar krijg je als je ff moet wachten een kop koffie en zelfs te eten.

• christophe

ach ja, dat was ik helemaal vergeten. een reden te meer voor goei weer! :D

• Saskia

Je houdt zeker niet van gezelligheid?

Deze mensen kunnen ze/we in Oostenrijk dan ook missen als kiespijn en dat is dan ook de reden dat het zo gezellig blijft/is in Oostenrijk…

• Snowy

Tja, iedereen zijn eigen voorkeuren en da's maar goed ook: dan is niet alles hetzelfde. Het blijft overigens wel opvallend dat ‘charme’ en ‘après-ski’ Franse woorden zijn… ;)

Maar ik ben het toch wel een beetje met Abel eens. Ik organiseer al een aantal jaren een reis voor een groep van ongeveer 20-25 vrienden en het is met pas één keer gelukt om een geschikte acco in Oostenrijk te vinden (in Königsleiten). We stellen wel wat eisen, maar het blijkt dat daar in Frankrijk gemakkelijker aan voldaan kan worden:

- één of meerdere grote appartementen/chalets bij elkaar

- geen slaapplaatsen in de woonkamer

- loopafstand tot de liften

- loopafstand tot het dorp (de voorzieningen)

- behoorlijk sneeuwzeker tot in het dorp

- een redelijk groot aaneengesloten skigebied (minimaal 150 km)

- geen noodzaak om de auto te gebruiken tijdens de vakantie

- en uiteraard ook nog voor een redelijke prijs

Dus wie het weet mag het zeggen! De bestemming voor deze winter is al geregeld overigens.

• N

Ja, en ook in Zwitserland en Italie en Oostenrijk viel mij niet tegen. Verwarmd skidepot naast de lift, super vriendelijke mensen, ze maakten nog net je skischoenen niet vast D:D:. Een aantal gloednieuwe gondels en een heeeel ruime acco!

Met de drukte viel het heel erg mee ondanks de topdrukke week. Soms alleen 's morgens bij de 1e gondel even wat wachttijd. Sta je even gezellig te kletsen met lotgenoten, zit je zo in de gondel.

Nina

• Helga

ja hoor! ben in Paradiski geweest en 3V. Voorkeur is toch oostenrijk. Ik denk dat je een totaal verkeerde acco hebt gekozen, in ieder geval op de verkeerde plek.

Vorig jaar Königsleiten, bijna aan de piste, echt 100 meter lopen. Nooit een skibus gezien of genomen. In Sölden praktisch naast de gondel, 50 meter lopen. Skibus?? nooit gebruikt.

Het ligt er dus aan welk gebied en waar je acco ligt. je hoeft echt niet met een bus, als je dat niet wilt. Oja en koude skischoenen? wij hadden altijd een verwarmde ruimte voor je ski's en schoenen.

enne…. St Anton biedt toch ook genoeg uitdaging? dat jij zelf naar Lech wilt is je eigen keuze, je had dus ook gewoon je auto kunnen laten staan.

pffff wat een onzin verhaal.

• Marion

Je zou het ook zo kunnen lezen, dat jij misschien op de verkeerde plek/acco hebt gezeten in de 3V en paradiski,dat zijn toch wel the top off the bill gebieden van Frankrijk…..

Wij gaan in Maart naar Konigsleiten, lijkt me ook erg ideaal, zitten vlakbij het liftje naar de skischool, midden in het dorp,lijkt me een goede vergelijking met Frankrijk, gebouwd om te skieen,daar komen we tenslotte voor, lopen doe ik thuis wel met de hond……

• Helga

antwoord op je vraag, nee hoor we zaten prima in frankrijk! Dat lees jij dus echt verkeerd. Je kan daar nl bijna niet fout zitten, altijd aan de piste. Ik vind alleen de sfeer en de après-ski in Oostenrijk wat leuker!

ps ik ben al 5 keer in Köningsleiten geweest. Jij zit dan midden in het dorp bij de oefenweide. helaas moet je zelf wel een stukje lopen naar de stoeltjes lift…. en dat is geen vlak stukje… :-)

• Afoort

Naar mijn mening kies je ervoor om de skibus te gebruiken. Er bestaat idd zoiets als Google maps. En voor een acco aan de piste betaal je gewoon meer.

Aangezien ik een budget wintersporter “probeer” te zijn is mijn voorkeur een acco iets verder van de piste. Aangezien ik er ook geen problemen mee heb om in een verwarmde bus te zitten is dat voor mij een prima oplossing.

• edwin

Met name je laatste eis zal in Frankrijk veel eenvoudiger te vinden zijn.

Oostenrijk is vanzelfsprekend een stuk duurder dan Frankrijk.

kijk maar eens naar alle jongeren/studenten reizen, deze gaan allemaal (met de bus..) naar Frankrijk.. toch?