nooit meer oostenrijk

• Jeroen

Tsja, die zijn haast nooit gemaakt om makkelijk mee te lopen. Maarreeuh, tip waar ik erg blij mee was: simpele sneakers aan doen voor de wandeling en die in je rugzakje proppen (waar je dan ook je portemonnee, sneeuwgoggles en meer daarvan in kan doen) als je daarginds je skischoenen aan doet.

Dat heeft mij echt veel narigheid aan wandelmeters gescheeld!

• Janneke

Maar dan loop je weer de hele dag met zo'n rugzakje, dat is ook niks. Mijn voorkeur is je portemonnee in je jaszak, skibril op je hoofd, en verder niets (of in ieder geval niet te veel) meenemen… 100m naar de bushalte op je skischoenen lopen valt toch best wel mee.

• Claudia

In welk hotel zit je atomic?

• Jeroen

vond ik ook ooit, maar ik merkte wel dat mijn zakken steeds voller werden. Er kwam ineens een fotocamera bij, de standaardvoorraad Snickers (woeps, of Mars of Twix), portemonnee, sleutels van hotel of appt, labello, paspoort, verzekeringspapieren, telefoon… Goggles heb ik maar weinig op m'n hoofd omdat ik een gesloten zonnebril draag.

Eerst ben ik daar zo'n utility-vest voor gaan dragen, maar toen m'n jas niet meer dicht kon toch maar overgestapt op de rugtas.

• Janneke

Tja, als je zo veel mee neemt, dan is een rugzakje wel handig. ;-)

Maar het werkt vaak ook omgekeerd: als je dan toch een rugzakje hebt, neem je dit en dit en dit ook maar mee (dat heb ik altijd met mijn koffer: zit al het hoognodige er in, is 'ie nog maar 3/4 vol… en dus neem ik nog van alles nog wat extra mee, wat ik dan bij thuiskomst helemaal niet gebruikt heb).

Ik probeer het echt bij zo weinig mogelijk te houden: portemonnee (met daarin een kopie van mijn paspoort en verzekering, origineel laat ik in de acco), mobieltje, camera (ik heb een Canon Ixus 70, die is nog kleiner dan een pakje sigaretten), kleine tube zonnecreme met lippenbalsem, pakje sultana's (oeps), sport/zonnebril op, en skibril dus op mijn hoofd (of zoals sinds kort, op mijn helm, merk je niets van).

Sleutels probeer ik als het kan achter te laten, maar dat hangt natuurlijk van het soort acco af.

• Joep

Ik heb ook altijd een rugzak bij me met muts, goggle, fototoestel, wat eten/drinken en dergelijke. Alleen in stoeltjeslift af en toe onhandig maar verder heb ik er echt geen last van.

• Janneke

Tja… nog een voordeel van een helm dus, hihi… je hebt geen muts meer nodig, en die skibril zit gewoon bovenop die helm.

Ach, echt lastig is zo'n rugzakje idd ook weer niet, maar ik denk dan maar, hoe minder je bij je hebt, hoe minder je kunt kwijtraken. :-)

• atomic

We zitten in hotel Alpino Plan in Selva.

Om misverstanden te voorkomen ik vind 100 a 200 meter lopen op ski-schoenen niet zo heel erg, maar als reactie op de post van Oscar wilde ik aangeven dat we in Frankrijk altijd een appartement direct aan de piste hebben gehad.

Het lag zo dicht aan de piste dat de afstand van de kamer naar de uitgang langer was, dan de afstand van de uitgang naar de piste.

Aan de tip van Jeroen om sloffen mee te nemen heb ik wel eens gedacht toen we in Gerlos waren en dagelijks een heuvel af en op moesten lopen naar de skibus.

Als ik nog eens een dergelijke afstand zou moeten lopen overweeg ik om bijvoorbeeld surfschoentjes in een rugzakje mee te nemen.

Ten eerste lopen mijn ski-schoenen niet heel lekker (maar skieen des te lekkerder) en ten tweede wil ik geen bramen en putjes onder mijn zolen door steentjes op straat. Ik kan ook nooit begrijpen dat je mensen, met volledig geopende ski-schoenen, over straat ziet sloffen alsof ze op slippers onderweg naar het strand zijn.