Ik volg elke winter zoveel mogelijk World Cup wedstrijden. Als ik niet thuis ben neem ik de wedstrijden op en bekijk ze later. De Sasslong afdaling kende ik dus al een beetje van de tv. Bij de laatste race midden december hadden we onze vakantie al geboekt dus ik heb toen extra aandachtig zitten kijken. (Net zoals een week later in Alta Badia) Op de duitse zender lieten ze in de voorbeschouwing precies de moeilijke passages zien en de plekken waar gesprongen werd.
Toen we zelf in Selva waren heb ik de laatste dag de zwarte en de rode Sasslong gedaan. Alleen ben ik op het rode stuk begonnen. Als ik het goed heb gezien staat het starthuisje van de afdaling inderdaad net over de rand. Maar bij de Super G staat het starthuisje een stuk lager.
Omdat ik veel World Cup wedstrijden kijk vind ik het ook leuk om World Cup pistes geskied te hebben. Maar omdat we altijd naar Trois Vallees gaan heb ik nog niet zoveel World Cup pistes geskied.
In Italie : Selva en Alta Badia
in Frankrijk : Val d'Isere en Tignes
in Canada : Lake Louise en Panorama
Als je zelf op zo'n piste staat kan je je niet voorstellen dat die profesionals er met snelheden boven de 100 km over heen knallen. De pistes zijn dan ook zo geprepareerd dat het bijna blank ijs is.