Het heeft even geduurd: verslag Dolomieten

• Richard I

Marlene schreef:

> Volgens mij begint de wereldbekerafdaling pas op het stuk na

> het restaurant.

Het starthok staat dacht ik altijd vlak onder “de rand”. Bij slecht weer soms lager.

In ieder geval ruim voor hotel Sochers. Hier wordt altijd een tussentijd gemeten, en dan liggen ze al op volle snelheid.

Het stuk na Sochers lijkt me voor de wedstijdafdalers het lastigste. Ik probeer me voor te stellen hoe je die bocht maakt, vlak voor de finish, als je ruim boven de 100 km/uur gaat. Veel ruimte heb je daar niet als het mis gaat.

• Marlene

Hé Wim,

leuk dat je ook even reageert. Maar voor het geval dat je het niet goed gelezen hebt: de foto's zijn gemaakt met een gewoon compactdingetje hoor. De Dolomieten zijn blijkbaar zo mooi van zichzelf dat het resultaat altijd gweldig is.

Voor de vaste prikkers: Wim is een collega van mijnman die voor de gelegenheid evn hier langs komt om ons verslag te lezen.

• Marlene

“Ik probeer me voor te stellen hoe je die bocht maakt, vlak voor de finish, als je ruim boven de 100 km/uur gaat. Veel ruimte heb je daar niet als het mis gaat.”

Ik heb ook nooit de behoefte gehad om het uit te proberen. Dit jaar is ie onderaan wel iets breder gemaakt. Zou dat er iets mee te maken hebben?

• Olga

Een prachtig verslag Marlene!

Ik lees de Italië-verslagen graag. Ik weet zeker dat ik er nog eens (of vaker) naar terug wil!

Olga

• Richard I

Marlene schreef:

> Ik heb ook nooit de behoefte gehad om het uit te proberen.

Ik ook niet. Sommige anderen kennelijk wel. Soms kom je van die idioten tegen die hier proberen een recordtijd neer te zetten. En in de genoemde bocht ligt bijna altijd wel, op een onoverzichtelijke plek, een minder ervaren skiër languit in de sneeuw.

> Dit jaar is ie onderaan wel iets breder gemaakt. Zou dat er

> iets mee te maken hebben?

Het was me eerlijk gezegd niet opgevallen, maar het zal ongetwijfeld iets met de veiligheid te maken hebben. Of anders

Toch doe ik liever dit stuk dan de Sasslong B. Tenzij het is om te gaat lunchen bij L'Muliné natuurlijk ;-)

• atomic

Ik volg elke winter zoveel mogelijk World Cup wedstrijden. Als ik niet thuis ben neem ik de wedstrijden op en bekijk ze later. De Sasslong afdaling kende ik dus al een beetje van de tv. Bij de laatste race midden december hadden we onze vakantie al geboekt dus ik heb toen extra aandachtig zitten kijken. (Net zoals een week later in Alta Badia) Op de duitse zender lieten ze in de voorbeschouwing precies de moeilijke passages zien en de plekken waar gesprongen werd.

Toen we zelf in Selva waren heb ik de laatste dag de zwarte en de rode Sasslong gedaan. Alleen ben ik op het rode stuk begonnen. Als ik het goed heb gezien staat het starthuisje van de afdaling inderdaad net over de rand. Maar bij de Super G staat het starthuisje een stuk lager.

Omdat ik veel World Cup wedstrijden kijk vind ik het ook leuk om World Cup pistes geskied te hebben. Maar omdat we altijd naar Trois Vallees gaan heb ik nog niet zoveel World Cup pistes geskied.

In Italie : Selva en Alta Badia

in Frankrijk : Val d'Isere en Tignes

in Canada : Lake Louise en Panorama

Als je zelf op zo'n piste staat kan je je niet voorstellen dat die profesionals er met snelheden boven de 100 km over heen knallen. De pistes zijn dan ook zo geprepareerd dat het bijna blank ijs is.

• gipsy

Zo boeiend als jij kan ik helaas niet schrijven …….. en kun je geloven dat ik het allemaal al niet meer zo goed meer weet. Ik heb wel een paar mooie foto's die ik jullie niet wil onthouden……

Jammer dat hij wat troebel is …… het is het eerste liftje dat we 's morgens namen, een hele korte tweestoeltjeslift om beneden aan de lange camionoi stoeltjeslift te komen.

De zwarte piste op de Seceda, eentje die ik ook aandurf.:)))

Gezellige hut op onze laatste afdaling om in Selva te komen, eveneens de piste naar Plan Gralba.

• christophe

die zwarte is niet op seceda. da's op col raiser…

seceda is een verdieping hoger;-)

• Marlene

Die zwarte is inderdaad op Col Raiser. En ik herkende hem direct. Onderaan deze piste is Pieter vorig jaar gecrasht en liep toen een ontzettend gat in zijn bil op.

Dit jaar hebben we hem zonder kleerscheuren “bedwongen”.

Die hut staat volgens mij onderaan het stoeltjesliftje dat je naar Ciampinoi brengt.

• gipsy

Inderdaad, voor mij is dat wel hetzelfde :))))