Het heeft even geduurd: verslag Dolomieten

• ria

Marlene,

Een heel mooi verslag en een aanvulling van mij, is de hut op de Seceda. Dit is de Baita Troier. Deze hut is er nog niet zo lang,ik ben er een keer in de winter geweest helaas, maar in de zomer ben ik er meerdere malen geweest.

Heb er foto"s van, maar weet helaas niet hoe ik deze in dit bericht moet plaatsen

• lies

Marlene, prachtige foto's en verslag. Ik krijg ter plekke heimwee. We willen a.s. zaterdag vertrekken voor nog een weekje Selva. Maar i.v.m. ziekenhuisopname van naast familielid lukt het nu misschien niet en moeten we het weer afzeggen of verzetten. Is nu al een paar keer gebeurd de afgelopen jaren. Grrrr. het is net of die oudjes het ruiken dat je weer op vakantie wilt. Maar ik klaag niet hoor :-) Onze twee weken in januari waren geweldig.

• Alice

Wat een super leuk verslag zeg, en geweldige foto's. Wij vertrekken vrijdag naar Frankrijk (les Sybelles) ik heb er zo'n zin in.

• Marlene

Die Jimmy Hütte heb ik ook alleen maar van horen zeggen. Ben er zelf alleen maar geweest voor een kop thee een paar jaar geleden. Tja, en aan een kop thee kan je weinig verprutsen toch?

Maar het is in ieder geval een bevestiging dat de Jimmy Hütte inderdaad een goed adres is.

En ben je nu al een keer bij Punta Triëste geweest? Moet je toch ook echt een keer gegeten hebben.

• Richard I

Er blijft altijd iets nieuws te ontdekken. Nieuw dit jaar (althans: voor mij), èn aan te bevelen waren verder:

Rifugio Fodom. Aan de Passo Pordoi, boven Arabba. Drukke zaak met vriendelijke bediening. Ook pizza's uit de houtoven. Hier de beste funghi porcini van de week gegeten.

De “herberg” naast het kerkje van Santa Croce. Simpel, degelijk en smakelijk. Eindelijk het kerkje ook van binnen gezien. Prachtige primitieve fresco's. Wel een stukje klimmen op skischoenen, maar voor een bedevaartsoord op grote hoogte moet je ook een beetje moeite willen doen.

Pra Valentini, onder het kleine liftje vlak voordat je vanaf Plan de Gralba Selva binnenskiet. Overdag een tamelijk standaard hut met après ski herrie, maar ‘s avonds een onverwacht gezellig en goed restaurant. En dat pal aan de overkant van ons pension. ’s Avonds parkeren de Bully's er voor de deur en drinken de machinisten er een kopje koffie aan de bar.

Punta Triëste moet tot een volgende keer wachten. Niet erg ;-)

• ria

een goed restaurant in selva is ook LA BULA

naast de Costa Bella lift.

• gipsy

Mooi verslagje Marlene en heel herkenbaar natuurlijk na dezelfde week Selva te hebben gedaan.

Nog een restaurantje op de sella ronda dat zeer aan te bevelen is, is Rifugio Bec de Roces (bovenaan de lift met dezelfde naam) te Arabba. Op het verdiep heb je een heel mooi zicht op de pistes en serveren ze aan tafel. De pizza is er heerlijk, groot en niet duur. Couvert moet wel appart betaald. Onze zoon wou er zelfs de dag nadien nog eens terug en dan hebben we een pastagerechtje gegeten.

www.becderoces.it

Ik heb in elk geval al jouw favoriete hutten genoteerd voor een volgende keer want ik moet toegeven dat ook ik elke dag uitkijk naar onze lunch op de piste.

• Richard I

Ik heb hier vorige week ook een keer gegeten, vooral omdat het vlak bij ons pension was.

Smaken verschillen. Ik vond het er ongezellig (TV met voetbalwedstijd aan), de pizza smaakte niet bijzonder. Het was wel snel en goedkoop.

• Marlene

En Gipsy, maak jij ook nog een verslag, of denk jij dat met mijn verslag alles wel gezegd is? Zo makkelijk kom je er natuurlijk niet van af…

Richard, normaal gesproken komt er van jou ook een veslag, met vooral foto's van alle heerlijkheden die je tot je genomen hebt. Ben je nog een beetje in de “mood” om er aan te beginnen?

• ria

Richard,

Jammer dat je het niet gesmaakt heb daar.

Ik heb er nooit een pizza gegeten, dus daar mag ik niet over oordelen

maar heb er altijd goed gegeten, heb nooit zo"n negatief bericht gehoord. Ons pension is ook daar in de buurt,en veel gasten gingen daar eten.