Ik waag me niet aan percentages maar hier in Obersaxen ook grote meerderheid helmdragend.
Vorige week naar de (overvloedige) sneeuw in Paradiski geweest en daar ook eens even op het gebruik van een helm gelet. Na wat voorzichtig tellen in de (veelal afwezige) rij voor de skilift, kom ik tot de conclusie dat ongeveer 20-25% van de skiërs een helm op had. Opvallend minder dus dan uit eerder “onderzoekjes” van prikkers.
Degenen die het percentage omhooghaalden waren de kids: zij hadden allemaal een helm op. Bijzonder vond ik de skileraren, want ik heb er niet één gezien met een helm op! Zelfs de leraren in de kinderklas niet…
Onze groep heeft het percentage in ieder geval wat opgekrikt, want daarvan had in ieder geval nog de helft een helm op. Dat is dus nog altijd de helft te weinig.
@ yvonne , eerste keer bij Savoy viel tegen. we hadden kaas fondu die overigens wel oke was en erg lekkere sparkling wine. maar een kok die moeite heeft met een kinder menu gaat er bij mij niet echt in. We hadden voor de kleine een kinder menu gedaan. omdat kaasfondue niet echt handig is voor hem? maar zijn vlees ( steak hache) is 2 keer terug gegaan. de eerste keer smaakte het naar aangebrand, de 2de keer was het rauw en uiteindelijk was het goed. Toen had die ons zoiets van, het is al twee afgekeurd door pa en ma dan hoef ik niet meer! frietjes waren ook niet al te best. We zaten in app. daar boven. Geen aanrader!
de tweede keer kilmanjaro ( arc 2000)is goed ook kaasfondu, behalve de huiswijn karaf niet echt super ( wit). aanrader.
chalet de luigi ( arc 1950) hebben 's middags gegeten was echt super. Mijn man had de hamburg. die was echt lekker!!! ( aanrader)!
Pannenkoekenrestaurant in arc 1950 ( naam vergeten) . niet bijzonder, wel oke!
Ik ben tijdens de krokus naar Schladming (Salzburg) geweest met overwegend Duitse en Oostenrijkse skiërs bij tellingen bij de liften en gondels kwam ik toch op 80 a 90 % (met soms zelfs een 100% resultaat) met helm.
Zeker alle skileraren en kinderen hadden helm op. In Frankrijk is het helm dragen toch allemaal wat minder zeker door de Fransen zelf.
Groeten Jan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?