Problemen met skipassen in Wilder Kaiser, Oostenrijk

• Jan

Hallo Allen,

Ik heb ineens een onwijs goed idee.

ALS ALLE SKIGEBIEDEN EEN 4 UREN PAS zouden invoeren die iets duurder is dan een halve dagpas zijn volgens mij alle problemen opgelost.

Bij Snowworld werkt dit ook perfect en mensen met kleine kinderen zijn hier dan mee geholpen.

Heel simpel waarom heb ik dit niet eerder bedacht.

Of willen de skigebieden hier niet aan mee omdat ze dan omzet mislopen.

Even nog een opmerking over de mensen die het onredelijk vinden om een pas met zijn tween te gebruiken. Je koopt een dagpas (omdat er geen andere mogelijkheid is) en je skied maar 3 uur (omdat je kind ook aandacht wil). Betaal je tocht echt minimaal 60% teveel, omdat je toch echt voor een hele dag betaald (hij heet niet voor niets een dagpas). Is dat niet een beetje oneerlijk van de skigebieden.

EN TROUWENS dit is 101.

Groeten Jan

• Janneke

Jan Schreef:

——————————————————-

> Want bovenstaande tarieven zijn op zich al een

> rede om te frauderen.

Wat een onzin, juist géén reden om te frauduleren, maar een stimulans om in 1x een pas voor bijv. 6 dagen te kopen i.p.v. 6 x een losse dagpas. Dat is het principe van staffelprijzen. Hoe groter de afname, hoe gunstiger de prijs.

• Janneke

Dat is niet oneerlijk, dat is zakelijk en kostendekkend, dat weet elk commercieel bedrijf … of zit jij soms in de non-profit branche?

• Jan

Beste Janneke,

Een 6 dagen pas kopen als je maar 6 halve dagen skied is toch niet redelijk t.o.v. iemand die om 8.30 bij de lift staat en om 17.00 uur nog even de laatste lift omhoog pakt.

Deze laatste maakt meer gebruik van de faciliteiten, maakt meer piste kilometer (zorgt voor meer onderhouds behoefte aan de pistes).

Misschien zou een soort kilometerprijs zelfs eerlijker zijn.

Gewoon afrekenen naar afgelegde kilometer (soort rekeningrijden zeg maar).

Groeten Jan

• Marlene N.

Met basketball is het zo dat degene die het 100ste punt scoort een rondje moet geven.:)-D

Dus Atomic, bedenk maar eens hoe je dat gaat doen…>:D<

• Rob G

Gewoon afrekenen naar afgelegde kilometer (soort rekeningrijden zeg maar).

Heet dat geen Puntenkaart ?

• Jan

Rob G.

Als je op een gemiddelde skidag 100 euro aan puntenkaarten wil uitgeven ga vooral je gang en dan heb ik het nog niet eens over echte skicracks.

Ik weet niet of je ooit een puntenkaart heb gekocht, maar met een kaart van 20 euro ben je echt in 1 uur klaar.

Jan

• ronaldski

Ja en dan laten we de Nederlandse overheid het systeem voor rekeningskiën ontwikkelen. Daarna kunnen we het gemakkelijk hacken en dan skiën we allemaal voor niets. Iedereen tevreden. X(

• Marinus

Je bent in de war met de ov-skikaart :-)

• Rob G

Dat is een berekening die ieder voor zich moet maken en koop ik gewoon een skipas, want dat is goedkoper.

Zo iets heet kwantumkorting en is een bekend verschijnsel in de markt.

Probleem is, dat er een hoop mensen zijn die (1) voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten resp. (2) van mening zijn dat een ander geen geld mag verdienen en (3) van mening zij dat wat zij vinden wat moet kunnen, ook door anderen zo wordt gezien.

Zoals met zoveel zaken: Je weet van te voren waar je aan begint, als je het daar niet mee eens bent moet je er niet aan beginnen.

Wintersport kost bakken met geld en dan vallen over een pas meer of minder ……