Winterbanden in de zomer doorgebruiken

• Marinus

Nee, geen ervaring met Hankook en misschien was het een foute keuze om die te noemen. Ik wilde een serie c-keuze banden opnoemen. Hankook wordt zelf als eerste montage gebruikt bij een aantal automobiel bedrijven, dan ben je echt geen c-band.

Pittige prijs 275/45-19 (?) voor 250 Euro.

• skiester

nee ik heb er 4 nodig en 275/40/20 is bij de zgn a merken 285-350 per band! Moet ook versterkt zijn (4x4) en hoge snelheid (W code geloof ik). En bij hankook 170. dussss

Maar nu weer gezeik, want de banden besteld bij autobandenmarkt.nl en via credit card betaald. Krijg ik een mail: volgens interne regels mag boven de 600 euro (totaal was iets van 660 euro) niet per cc betaald worden en moet u eerst geld overmaken en dan pas sturen we de banden. Wat een waardeloze organisatie!! Dat doe ik dus echt niet! Aanbetalen prima, maar het hele bedrag? En dan maar hopen dat ze komen zeker. eikels!

• Marinus

Ook met je CC betaal je gewoon vooruit. Heb regelmatig banden bij ze besteld (of bij reifen.com) altijd keurig in één dag geleverd.

En anders maak je er toch 2 bestellingen van?

• skiester

met cc heb je toch een soort verzekering: als er niet geleverd wordt kun je de betaling ook makkelijker terugkrijgen. En volgens de website belasten ze pas na levering. Maar die 2x2 had ik ook al bedacht Of ik betaal toch. Heb wat navraag gedaan en ze schijnen wel altijd keurig te leveren.

Ik kreeg alleen even een nigerianen scam idee toen ik bij autobandenmarkt bestelde per cc, en vervolgens van delti uit duitsland de vraag kreeg of ik even geld kon overmaken.

• Marinus

Delticom is de overkoepelende maatschappij boven autobandenmarkt en reifen.com.

Wat ik vaak nog wel eens doe, is bij de garages die zijn “aangesloten” bij autobandenmarkt vragen wat de band bij hen kost. Vaak kleine eenmanszaakjes met scherpe prijzen.

Maar je kunt de banden toch ook laten afleveren bij een van de aangesloten garages en dan later betalen, bij montage?

• ronaldski

@Skiester: Voor de grote SUV-banden zijn er inderdaad maar weinig sites waarop je de juiste info vindt. Voor SUV-bandentests kijk ik daarom alleen maar op Duitse, Britse of Amerikaanse sites. Op gebruikerservaringen zit ik al helemaal niet te wachten. Een test is pas goed als deze volgens een controleerbare vastgelegde procedure wordt uitgevoerd. Alleen dan zijn de uitkomsten vergelijkbaar. Aan een positieve reactie van een gebruiker, die misschien helemaal niet zijn/haar auto gebruikt zoals ik, heb ik niets. Alleen als op dergelijke sites één type band consequent de grond wordt ingeboord, dan loont het de moeite om wat langer na te denken of je die band wilt of niet.

• skiester

heb je dan mss een site waar ik zou kunnen kijken? Ik heb gegoogeld maar tot nu toe niet gevonden wat ik zocht.