Helmplicht komt er aan !!

• skiester

Zelden zo'n onzin gehoord: wat heeft polio nou te maken met helmplicht. Het verplicht stellen van vaccinaties heeft te maken met het uitbannen van vreselijke ziekten die iedereen kan krijgen. En dat wil jij vergelijken met het verplichten van een helm op een skivakantie??? :?:?

• Saskia

Hoi Arjan,

“Nu we weten dat letsel aan het hoofd dodelijk is, waarom dan niet altijd een helm ? In de auto, als je op straat onder een ladder doorloopt, als je een wandeling maakt en er valt een komeet uit de hemel. Als aanvullende maatregel kun je ook een kogelvrij vest aandoen, voor het geval er een psychopaat of een terrorist rond gaat schieten en ook dat kan zo maar gebueren. We moeten ergens een grens trekken, maar waar ? ”

Het gaat hier om de KANS dat er iets gebeurt. De KANS dat je iets gebeurt op de piste is vele malen groter dan dat je een terrorist tegenkomt.

“Nu mag ik van jou de Duitse wegen niet met Nederlandse wegen vergelijken in mijn voorbeeld. Okay dan, vervang Nederland door Frankrijk. 130 km max in Frankrijk of geen max in Duitsland. Waar zijn de minste ongelukken ? Dat moet Frankrijk zijn, toch of toch niet ? ”

Is trouwens ook niet helemaal juist, want er zijn steeds minder plekken waar in Duitsland onbeperkt hard gereden mag worden. Dat is niet voor niets (ook vanuit het milieu oogpunt)

Overigens: ik heb nergens gezegd dat ik voor een helmplicht ben, maar ik pleit wel sterk voor het dragen ervan.

Groetjes, Saskia

• Arjan

Saskia, hmmm mja maar euhm……maar in 1 ding heb je ongelijk. De plek waar ik de meeste psychopaten en terroristen tegenkom is juist op de piste :)

• Saskia

@Arjan: En daar heb je dan wellicht wel weer gelijk in ;-)