Helmplicht komt er aan !!

• Helga

pfffff dan zit mijn haar slecht…. was zeker zo´n huppelk*tje………

• Bert

'Je haar zit niet meer in model na een dagje helmdragen.'

Oké we hebben een argument tegen het dragen van een helm.

Welke valide redenen zijn er nog meer te verzinnen tegen het dragen ?

Gr

Bert,

die ook geen voorstander is van een overmaat aan(betuttelende) ge- en verboden.

• Janneke

“Dan zit m'n haar zo slecht”… Dat is dan ook eigenlijk het enige goede excuus om geen helm te dragen, haha. :D

Andere goede redenen kan ik niet bedenken.

Ook ik ben niet voor plicht (iedereen moet het zelf maar bepalen), maar ik begrijp niet waarom er überhaupt zo'n weerstand is tegen het dragen van een helm. Ik draag sinds kort een helm en vind het heerlijk. Waarom lijkt het zoveel mensen toch zo vreselijk om een helm te dragen?

Slecht zicht… kul, met een goed passende helm is dit niet aan de orde.

Te warm… kul, helmen zijn tegenwoordig voorzien van allerlei ventilatiesleuven.

Zwaar… kul, zo'n helm weegt bijna niets.

Kortom, persoonlijk zie ik alleen maar voordelen, en geen enkel nadeel.

Dus los van of mensen voor of tegen helmplicht zijn, wat zijn nu eigenlijk de bezwaren om een helm te dragen???

• Bert

Héé Janneke

Twee zielen één gedachte. En dat op zowel hetzelfde moment.

Ligt waarschijnlijk aan de naam want ik ben getrouwd met een Janneke.

Gr

Bert

• Helga

de enige reden die ik kan bedenken is dat mensen de wind niet meer zo heerlijk door hun haar voelen wapperen, oftewel een soort ´vrijheid´ beleven aan skiën zonder helm. en dat zou ik zelfs voor een gedeelte wel kunnen begrijpen.

• nancy

Nou, als je zoals wij de kerstweek, in dichte mist, sneeuw en regen buien hebben geskied zit je kapsel ook niet meer prachtig.. en al die andere hoofddeksels dan die je beschermen tegen de kou?? wat een gel*l ! Dan maar nie naar de apres ski

• Janneke

Héé, da's ook toevallig… ik ben nl. niet getrouwd met een Bert. :-)

• Janneke

Of ik nou een muts of helm draag, maakt niets uit… coupe muts en coupe helm zijn beiden even dramatisch. En of me dat weerhoudt te apresskiën? Absoluut niet… lekker makkelijk juist, de hele week niets aan je haar doen, en je er een week lang niets van aan te trekken. :-)

• Saskia

Maar fietsen doe je -over het algemeen- niet met meer dan 50 km p/u en skiën/boarden wel……In wielerwedstrijden is een helm trouwens wel verplicht…

• Saskia

Ontopic:

En als iedereen een helm op heeft, zit iedereen z'n coupe slecht en dan maakt dat ook niet meer uit……..Hoewel ik soms het idee heb dat ik de enige ben met vreselijk haar nadat ik mijn helm heb afgezet ;-)

Offtopic:

Ben niet getrouwd met een Bert of Janneke. Ben uberhaupt niet getrouwd en dat wilde ik zo laten :-)