Dilemma: Wat kies jij?

• Karin

Dat heet service!

Er worden heel wat skies verkocht waar de bindingen al op zitten hoor.

• Marinus

Karin schreef:

>

> Dat heet service!

Service is een gunst van de leverancier, geen recht van een klant. Siezoensartikelen terug nemen voor 90% vind ik overigens een prima service.

> Er worden heel wat skies verkocht waar de bindingen al op

> zitten hoor.

Ik heb het niet over bindingen gehad, maar meestal zitten de bindingen er niet bij omdat de klant hierin graag een keuze wil hebben. De een neemt genoegen met een standaardbinding, de ander wil er graag wat meer geld aan uitgeven.

Maarre Loes, ben je er al uit?

Marinus

• Loes

Zie mijn reactie op Marlene:

“Daar zal het uiteindelijk ook wel op neer komen inderdaad. Met de Elan ski's kon ik meerdere seizoenen ook prima uit de voeten (maar als ik het goed begrepen heb zouden die zonder pardon de kliko in kunnen), dus dan zal ik met een van deze twee paar allicht een heel eind komen.”

Oftewel: Ik laat het maar afhangen van welk paar ik het eerste kwijt ben, aangezien het blijkbaar weinig uit maakt. Vandaag weer een ritje A'dam, terugbrengen dus, was geen optie voor mij. Desnoods ga ik ze allebei testen en kies de fijnste uit. Dus ja, ik ben eruit.

• Marinus

Loes schreef:

>

> Desnoods ga ik ze allebei testen en kies de

> fijnste uit. Dus ja, ik ben eruit.

OK, succes met het testen.

Marinus

• Sergio

Tsja en het zijn dan ook al ‘oude’ ski's, die ze waarschijnlijk de komende tijd moeilijker verkopen. Die bindingen kunnen er toch ook weer af? En voor een gemiddelde skiër komt het toch niet zo nauw waar die geplaatst zijn of wel?

Dus die 10% kan nog wel. Wat ik wel jammer vind is dat ze een tegoedbon geven en geen geld terug. Ach zoals je zelf al zegt even kijken welke het fijnste skied en de andere evt. verkopen?

• DooV

Voor de gemiddelde ( dus niet erg technisch vaardige) skiër is de juiste montage van de binding juist wel van belang. Bij de juiste montage doet de ski waar die voor bedoeld is. Staat ie te veel naar voren of naar achteren dan komt dat de eigenschappen van de ski niet ten goede.

Iets wat je met techniek kunt compenseren. Zonder deze vaardigheden, is je ski ruk.

• DooV

Laat nog ff het resultaat weten.

Dan kunnen wij, zelfbenoemde deskundigen, de volgende keer een ander weer van advies dienen.

• Martijn

Beste allemaal,

Wat een gezeur over een paar gekregen ski's.

Wees blij dat die winkel ze terug wil nemen, en natuurlijk dan wel per ommegaand, kunnen ze nog verkopen.

Ik zou die Head weg doen, zijn ruk ski's.

Succes

Hals und Beinbruch

Martijn

• Loes

Beste Martijn,

Ik leg gewoon een dilemma/luxeprobleem voor, als jij dat gezeur vindt moet je 't vooral niet lezen en al helemaal niet reageren, niemand verplicht je daartoe.

Happy New Year to you too!

• skiester

Loes,

Nou ken ik die oude Elans van jou niet, maar waarom eigenlijk die damesskies? Ik weet wel dat je er niet op zit te wachten op dit ‘advies’ maar echt niemand vindt slappe wapper skies fijn. Ik breng nog maar weer eens mijn moedertje naar boven (die is al vaker genoemd hier). Ze skiet alleen blauw en lichtrood, nooit offpiste en heel rustig, en ze is 61 en -gok ik- zo'n 58 kg. Altijd smeren ze haar in de verhuur die ruk dames skies aan, en dan kan ik weer mee terug om ze in te ruilen voor goeie. Ze heeft nu maar skies gekocht. Heren skies, met 75mm, Elan Magfire 8. Die zijn niet geschikt voor haar volgens de zgn kenners….

Als jij dit soort damesskies hebt getest en ze zelf lekker vindt dan zul je het prima naar je zin hebben en zal het niet veel uitmaken wat je kiest - ik zou dan gaan voor degene waarvoor je het meeste geld terug krijgt. Echter gooi niet zomaar al die adviezen weg van mensen die verder kijken dan jouw 2 opties, voordat je hebt uitgetest of je 1 van deze opties (die vrij gelijkwaardig zijn want 3cm maakt ook niet veel uit) eigenlijk wel prettig vindt, want als iets persoonlijk is dan zijn het wel skies….