Flip a coin….
Marinus
Loes schreef:
>
> Waarom dat nu weer, ik heb toch niet gezegd dat het een
> slecht advies was? Ik reageerde op de post van Marinus met de
> mededeling dat ik daar niet zo veel aan had. Jij geeft aan
> dat het weinig uit maakt, prima toch, daar kan ik wat mee.
En Bas zei nog om andere skies te kopen, waar ik het mee eens was.
Quote:
= = =
Hou de ski waarmee je het meeste geld overhoud en koop straks een ander paar van vrijwel je eigen lengte en 80 mm onder de voet. En dat is niet bedoeld om je off piste te jagen maar om gewoon meer vertrouwen op snelheid en moeilijke passages te geven ook in rechte lijn.
= = =
Marinus
Dat weet ik wel Marinus, maar als ik in mijn eerste prik al aan geef te moeten kiezen tussen twee soorten en niet echt zit te wachten op het advies “koop andere”, moet je toch niet gek opkijken als ik dan zeg niet veel aan jouw “optie 3 advies” te hebben?
Okee, Bas gaf de voorzet, maar die was nog iets genuanceerder door eerst uit te leggen dat beide ski's nagenoeg dezelfde eigenschappen hebben en dat als je toch moet kiezen tussen die twee, het weinig uitmaakt. Ook al is dat in de ogen van sommigen misschien kiezen tussen twee kwaden.
Hoe dan ook, ik kom er wel uit. Wel typisch trouwens dat er alleen heren reageren op mijn vraag over dames ski's…waar blijven die dames? Of hebben die inderdaad ook allemaal betere/stijvere/bredere ski's?
Loes, ik heb dezelfde lengte als jouw (je gewicht haal ik bij lange na niet….) maar ik vind jouw ski's aan de korte kant. Die zijn bijna 20 cm korter dan je lengte, dat lijkt me niet fijn skiën. ook niet als ze ‘slap’ zijn zoals Bas al zei.
Niet dat ik een expert ben en ik ben ook geen offpiste monster.
Vroeger had ik ook van die korte skietjes, maar sinds een jaar of 4 heb ik ski's van 1.77 m (herenmodel). Dit bevalt me veel beter! qua stabiliteit, snelheid etc. Heb geen 80 mm onder de voet (71 mm) en ze zijn niet super getailleerd. Ik heb er veel meer voldoening van als die korte ski's. In mijn ogen mag jij met je lengte wel gaan voor een ski van minimaal 1.70 m.
Ik kan je verder helaas geen advies geven, misschien dat anderen je verder kan helpen.
Veel succes en skiplezier!
Loes schreef:
>
> Dat weet ik wel Marinus, maar als ik in mijn eerste prik al
> aan geef te moeten kiezen tussen twee soorten en niet echt
> zit te wachten op het advies “koop andere”, moet je toch niet
> gek opkijken als ik dan zeg niet veel aan jouw "optie 3
> advies" te hebben?
Ach Loes, een simpele vraag over skilengte leverde mij 100 reacties op,
http://ski.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=167292&t=167292
Het merendeel ging over een andere ski en bijna niemand het met elkaar eens was. Menig potje bier is toen open gemaakt ;-)
De tendens die ik er toen uit gehaald heb, is dat het breed en lang moet zijn :-)
Dus wees voorbereid op ongevraagd advies, doe er je voordeel mee en neem dan je eigen beslissing. Vooral niet tegen de stroom inzwemmen
Marinus
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?