Ik wilde al dagen *niet* reageren op dit topic,maar kan het toch niet laten ()
Strikt genomen is er volgens mij sprake van een dienstverband, of op zijn minst zwart werk. En is Rene dus verantwoordelijk voor zijn personeel.
Maar als je zo gaat redeneren kan er helemaal niets meer natuurlijk.
Je kunt je dan dezelfde vraag stellen over bijvoorbeeld de oppas of de werkster.
Als de werkster van het keukentrapje afdondert terwijl ze bij jou aan het werken is heb je volgens mij ook een probleem, strikt genomen.
Alleen wie komt daarachter? Dus die gekneuse enkel gaat gewoon via de ziektekosten verzekering van de zwarte werkster. No questions asked.
Maar ik geloof niet dat we Rene nog terug zien, hier. En ik kan em geen ongelijk geven. Wat een negatieve reacties zeg, op een op zich heel normale vraag.
Stel dat ik als 18 of 19 jarige in die periode toevallig in (de buurt van) Ischgl was met mijn ouders. En ik zou een paar honderd euro kunnen verdienen door een paar pubers een paar dagen mee op sleeptouw te nemen. Dan zou ik het wel weten en zou ik het aanbod van Rene met beide handen aangrijpen.
In plaats van hem af te zeiken dat ie voor een duppie op de eerste rang wil zitten en geen onderkomen en vervoer regelt.
Misschien zie ik als kleine zelfstandige meer de kans om geld te verdienen en vul ik zelf de randvoorwaarden wel in, terwijl een aantal reacties hier mijns inziens typische ‘werknemers’ houding reflecteert: “Als jij als werkgever wil dat ik iets voor jou doe, moet jij eerst mijn vervoer, verblijf, verzekering en pensioen regelen”
Niets mis met die houding hoor, maar ik bekijk dit soort zaken vanuit een ander perspectief.
PS: voor de meelezende belastinginspecteurs: ik betaal mijn werkster en oppas gewoon wit hoor, met volledige afdracht en werkgeversopslag!