Nee, daar heb ik niet naar gekeken. Daar gaat het mij ook niet om.
Waar het mij om gaat is dat een oproep als die van Rene afgefikt wordt, met als ondertoon dat hij billig loopt te doen terwijl daar niets van blijkt.
En als iemand zich zou aanbieden als skileraar en er een beetje leuk aan zou willen verdienen, zou het ook weer niet goed zijn, schat ik in.
Vind ik jammer, want ik dacht juist dat de meerwaarde van een forum is dat je niet met oogkleppen op achter de meute aanloopt maar ook probeert eens iets vanuit een ander perspectief te bekijken.
Kunnen wij als reactie op zo'n vraag nou echt niks anders bedenken dan: “boek toch gewoon les”, “mag dat wel?”, “ha jij probeert zeker op een koopje privé-les te regelen” etc…
Ik zal een voorbeeld geven hoe je dit ook zou kunnen bekijken. Mijn zwager heeft de papieren om met een ultra-light vliegtuigje te mogen vliegen. Hij was op vakantie in de Dordogne en vlakbij de camping was een vliegveldje en kon je die vliegtuigjes huren. Dat is best duur dus wat doet mijn zwager: die hangt een briefje bij de receptie: wie wil er een rondje met me vliegen en meebetalen aan het vliegtuig? De belangstelling was groot genoeg om meerdere vluchten te kunnen maken waar hij uiteindelijk zelf niet zoveel meer voor hoefde te betalen, terwijl zijn vluchten voor de passasiers veel goedkoper waren dan wanneer ze ze bij het vliegveld zou boeken. Iedereen blij!
Als Rene slaagt in zijn zoektocht is hij misschien net zoveel geld (of meer) kwijt als voor een officiële privé-les maar dan wel met een zelf geselecteerde persoon en de daarbij horende flexibiliteit.
Is toch veel positiever? Wie zijn wij nou om vanuit de luie stoel te gaan roepen dat dat wel niet zal gaan lukken en vast nog wel tegen allerlei regels is ook nog?
Nog daargelaten de kwestie dat in de schoolvakanties privé-lessen gewoon volgeboekt kunnen zijn… Weet niet hoe dat in über-toeristisch Ischgl is, maar ik was in Wengen (toch ook niet gering) getuige van meerdere afwijzingen van aanvragen voor privé-les omdat alles was volgeboekt.