Snowboarder gezocht die les wil geven in Ischgl

• sylv

waarom prive leraar, met andere pubers les krijgen is toch ook leuk??????

ik heb paar jaar geleden ook gedaan een week prive skiles gegeven! ik kreeg daar wel een goede vergoeding voor! de reis, kost en in woning ,skipas en een vergoeding daarboven op! kon ik zelf weer van op winstersport!

Onder de eerder genoemde voorwaarden zou ik het nooit gedaan hebben.

• Joep

Kortom reden genoeg om te proberen iets te regelen. Wie zegt dat Rene niet ook andere alternatieven heeft bedacht en op een lokaal forum de bakkerszoon probeert te strikken?

• Joep

Nou Sylv, ik zou de reacties hier wel willen zien als iemand het in zijn hoofd zou halen de volgende oproep te plaatsen:

“Hoi, ik kan goed snowboarden/skiën en kan ook goed met jongeren overweg. Ik zou best een weekje privé-les willen geven in Ischgl. Als jullie voor mij de reis, kost, inwoning en de skipas regelen en daarbovenop nog een vergoeding van 500 euro ben ik je man/vrouw!”

Wat denk jij? (td) of (tu)?

• Marinus

Heb jij wel gekeken wat 4 dagen privé les kost voor 4 personen? Reken maar rustig op een 1200 - 1400 Euro.

Niks op tegen dat Rene alternatieven zoek, net zo goed als er niets op tegen is dat sommigen dat niet willen doen voor een habbekrats.

Overigens vraag ik mij sterk af of je wel betaald les mag geven in een gebied waar andere skischolen al actief zijn. Niet dat men zo'n kleine groep een strobreed in de weg legt, maar even officieel?

• Joep

Nee, daar heb ik niet naar gekeken. Daar gaat het mij ook niet om.

Waar het mij om gaat is dat een oproep als die van Rene afgefikt wordt, met als ondertoon dat hij billig loopt te doen terwijl daar niets van blijkt.

En als iemand zich zou aanbieden als skileraar en er een beetje leuk aan zou willen verdienen, zou het ook weer niet goed zijn, schat ik in.

Vind ik jammer, want ik dacht juist dat de meerwaarde van een forum is dat je niet met oogkleppen op achter de meute aanloopt maar ook probeert eens iets vanuit een ander perspectief te bekijken.

Kunnen wij als reactie op zo'n vraag nou echt niks anders bedenken dan: “boek toch gewoon les”, “mag dat wel?”, “ha jij probeert zeker op een koopje privé-les te regelen” etc…

Ik zal een voorbeeld geven hoe je dit ook zou kunnen bekijken. Mijn zwager heeft de papieren om met een ultra-light vliegtuigje te mogen vliegen. Hij was op vakantie in de Dordogne en vlakbij de camping was een vliegveldje en kon je die vliegtuigjes huren. Dat is best duur dus wat doet mijn zwager: die hangt een briefje bij de receptie: wie wil er een rondje met me vliegen en meebetalen aan het vliegtuig? De belangstelling was groot genoeg om meerdere vluchten te kunnen maken waar hij uiteindelijk zelf niet zoveel meer voor hoefde te betalen, terwijl zijn vluchten voor de passasiers veel goedkoper waren dan wanneer ze ze bij het vliegveld zou boeken. Iedereen blij!

Als Rene slaagt in zijn zoektocht is hij misschien net zoveel geld (of meer) kwijt als voor een officiële privé-les maar dan wel met een zelf geselecteerde persoon en de daarbij horende flexibiliteit.

Is toch veel positiever? Wie zijn wij nou om vanuit de luie stoel te gaan roepen dat dat wel niet zal gaan lukken en vast nog wel tegen allerlei regels is ook nog?

Nog daargelaten de kwestie dat in de schoolvakanties privé-lessen gewoon volgeboekt kunnen zijn… Weet niet hoe dat in über-toeristisch Ischgl is, maar ik was in Wengen (toch ook niet gering) getuige van meerdere afwijzingen van aanvragen voor privé-les omdat alles was volgeboekt.

• sylv

ik vind het prima dat iemand een priveleraar mee wil nemen ! maar je moet wel met een goed aanbod komen! en niet van je mag mij kids lesgeven maar zoek het verder maar uit hoe je er komt en waar je slaapt…

Als je iemand een met een goed aanbod komt zijn er zeker mensen ( studenten) die dat vast willen doen.

• kootje

Dat probleem van geen priveleraar, hebben ze in Frankrijk opgelost door ‘s morgens van 9 tot 12 en ’s middags van 2 tot 5 groepsles te geven. van 12 tot 2 heb je dan de mogelijkheid om priveles van 1 of 2 uur te nemen. Privelessen worden in het hoogseizoen niet in de ochtend of de middag gegeven. Zo heb je dus een heleboel priveleraren tot je beschikking.

@Marinus: Ik had het al opgezocht wat een priveleraar kost nl. € 352,– van 9.30 tot 15.00 uur met een lunchpauze van een uur.

@Joep: Een beetje gelijk heb je wel. Maar zet die gasten nou lekker in een groep, of…. misschien zitten die dan ook al vol??

En om nou eerlijk te zijn heb ik er zelf ook wel eens aan gedacht om een skileraar mee te nemen naar de wintersportbestemming helemaal voor mezelf alleen.:D

• sylv

Joep Schreef:

——————————————————-

> Nou Sylv, ik zou de reacties hier wel willen zien

> als iemand het in zijn hoofd zou halen de volgende

> oproep te plaatsen:

>

> "Hoi, ik kan goed snowboarden/skiën en kan ook

> goed met jongeren overweg. Ik zou best een weekje

> privé-les willen geven in Ischgl. Als jullie voor

> mij de reis, kost, inwoning en de skipas regelen

> en daarbovenop nog een vergoeding van 500 euro ben

> ik je man/vrouw!"

>

> Wat denk jij? (td) of (tu)?

ik heb die oproep niet eens hoeven te plaatsen. De mensen waar ik toen voor werkte deden het uit hun zelf en kreeg nog meer dan dat.

• Joep

kootje

En om nou eerlijk te zijn heb ik er zelf ook wel eens aan gedacht om een skileraar mee te nemen naar de wintersportbestemming helemaal voor mezelf alleen.:D

Ik bedoel maar!! (:P)

Verder kunnen er zoveel redenen te bedenken zijn waarom groepsles bij de gewone skischool het voor deze club niet is. Meest voor de hand liggend: niveau/leeftijd loopt uiteen zodat ze niet bij elkaar in de groep komen wat ze weer ongezellig vinden.

• Joep

Mooi toch dat jij zo'n mooie klus hebt kunnen krijgen! Maar je beantwoordt mijn vraag niet: als iemand die oproep hier zou plaatsen, hoe zouden de mensen erop reageren? Volgens mij ook negatief. Gewoon omdat het altijd zo makkelijk is om lekker commentaar te geven.

Jij doet steeds alsof Rene het op een kooptje probeert te doen maar dat blijkt helemaal niet uit zijn bericht. Hij heef het over een interessante vergoeding en zegt erbij dat ze voor onderkomen helaas niet kunnen zorgen (wat ik op zich niet raar vind: ik heb ook niet allerlei acco achter de hand). Hij sluit dus helemaal niet uit dat er een bedrag wordt overeengekomen waarbij iemand, nadat hij zelf voor verblijf heeft gezorgd, uiteindelijk gewoon een mooi bedrag overhoudt.

Als ik kon snowboarden en de tijd had, had ik zeker geïnformeerd hoe hij het voor zich zou zien.