Snowboarder gezocht die les wil geven in Ischgl

• Joep

sylv

ik vind het prima dat iemand een priveleraar mee wil nemen ! maar je moet wel met een goed aanbod komen! en niet van je mag mij kids lesgeven maar zoek het verder maar uit hoe je er komt en waar je slaapt…

Als je iemand een met een goed aanbod komt zijn er zeker mensen ( studenten) die dat vast willen doen.

Het hoeft toch niet van A-Z geregeld te zijn? Een beetje student (of ander ondernemend typ) spreekt een mooie prijs af, regelt zelf vervoer en onderdak en zorgt dat-ie een mooi bedrag overhoudt. Hoe moeilijk is dat zeg. Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen condities :D

• sylv

Joep Schreef:

——————————————————-

> Mooi toch dat jij zo'n mooie klus hebt kunnen

> krijgen! Maar je beantwoordt mijn vraag niet: als

> iemand die oproep hier zou plaatsen, hoe zouden de

> mensen erop reageren? Volgens mij ook negatief.

> Gewoon omdat het altijd zo makkelijk is om lekker

> commentaar te geven.

>

> Jij doet steeds alsof Rene het op een kooptje

> probeert te doen maar dat blijkt helemaal niet uit

> zijn bericht. Hij heef het over een interessante

> vergoeding en zegt erbij dat ze voor onderkomen

> helaas niet kunnen zorgen (wat ik op zich niet

> raar vind: ik heb ook niet allerlei acco achter de

> hand). Hij sluit dus helemaal niet uit dat er een

> bedrag wordt overeengekomen waarbij iemand, nadat

> hij zelf voor verblijf heeft gezorgd, uiteindelijk

> gewoon een mooi bedrag overhoudt.

>

> Als ik kon snowboarden en de tijd had, had ik

> zeker geïnformeerd hoe hij het voor zich zou

> zien.

De vergoeding kan wel goed zijn, maar ik vind op z'n minst wel dat hij iets moet regelen met overnachten cq vervoer. en zeker op zo'n korte periode! vind nog maar iets…

ik kijk naar wat hij voor vergoeding zou geven dat is dus niet meer dan wat hij zou betalen voor prive les. en als je van dat bedrag nog alles moet betalen je ontbijt, avondeten, vervoer en overnachting dan blijft er niet veel over.

Leuk als er iemand is die toevallig in ischlg is, die dit zou willen doen.

• skiester

Joep heeft volgens mij last van een zure maandag morgen.(:P)

Dit soort afspraken gebeuren heel veel, maar het komt nu op mij wel een beetje over als dat ie voor een duppie op de eerste rang wil zitten. Het zou wat mij betreft al heel anders zijn als: onderkomen moet geregeld worden in onderling overleg. Nu komt het echt over dat degene het zelf maar fijn moet uitzoeken. Het is niet de oproep maar de manier waarop waar kennelijk veel mensen zo op reageren.

Normaal gesproken gebeuren dit soort dingen zoals Sylv het vertelde: dan wordt er inderdaad iemand meegenomen die daar dan all-in zit. Dat is leuk voor alle partijen.

En voor wat betreft de reacties hier: huur een skileraar of gebruik een lokaal forum zijn toch suggesties waar hij iets mee kan. Of niet.8-)

• Joep

Maandagmorgen? Bij mij zit de vijf al in de klok hoor :)-D

Maar goed ik blijf erbij dat ik het echt geen rare oproep vind: misschien heb je het ook wel eens anders gezien, kan natuurlijk. Opnieuw: vragen staat vrij. Ik kan me een oproep herinneren van iemand die iemand mee wilde nemen voor kleine kinderen. Die kon wel meerijden en had ook kost en inwoning. Moet ik weer niet aan denken, om bij de mensen in te gaan wonen. Enfin op elk potje past een dekseltje en mijn punt is gewoon dat het geen zin heeft om allemaal te gaan roepen wat er allemaal in onze beperkte beleving NIET kan. Da's zo makkelijk.

Dat ie skiles kan boeken kan de man zelf natuurlijk ook bedenken.

Maar ik weet zeker dat de tip om op de ski.prickpagina.at een oproep te plaatsen uiteindelijk de gouden tip zal blijken te zijn! (tu)X(

En nu even serieus: heeft iemand op die manier wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld een oppas o.i.d. te regelen in een wintersportgebied? De VVV in Lenk had precies één telefoonnummer voor mij. Dat kan toch ook niet waar zijn.

• Helga

Grappig dat ‘Rene’ zich nog helemaal niet in de discussie heeft gemengd (:P)

• ronaldski

Helga,

Je bent mij net voor. Rene plaatst wel een oproep, er wordt over het topic gediscusieerd, maar zich verder in de discussie mengen en reacties geven op wat er wordt gezegd, ho maar! Dat vind ik onacceptabel.

• JW

Tsja, ik heb de hele discussie gelezen, en kan me wel een beetje voorstellen als Rene zich rot geschrokken is van de negatieve reacties.

Zelf neig ik meer naar de mening van Joep: vragen staat vrij !

Degene die op de vraag ingaat kan ook zelf zijn eisen stellen v.w.b. de prijs.

En je mag toch verwachten dat hij/zij zich goed voorbereidt op dat kennismakingsgesprek

Zelf reis of acco regelen hoeft toch geen probleem te zijn ? (en natuurlijk maakt dat deel uit van het kostenplaatje !).

Die acco hoeft ook helemaal niet in Ischgl te zijn (daar zou ik overigens zelfs niet willen zitten voor geld toe :) ) maar je kunt ook in een dorp in de buurt (of onder in het dal) wat zoeken en dagelijks met auto of bus naar Ischgl reizen.

Mooie manier voor een handig iemand om er zelf nog een korte extra skivakantie uit te peuren !

Maar voorop moet natuurlijk staan dat je er de capaciteiten voor hebt, èn dat je zoiets leuk vindt !.

• Janneke

Haha, een paar dagen niet online, en ik loop gelijk deze discussie mis.

Mijn eerste reactie was ook, joh, regel dat toch lekker lokaal ter plaatse: les in een groepje of privéles via de skischool.

Maar ik zie ook wel wat in Joep's reactie. Vragen staat vrij. Maar ik weet niet of het Rene om het geld gaat (goedkoop les) of meer om het sociale aspect (leuk gezelschap voor de jongens).

Waar nog niemand het over gehad heeft: hoe zit het met verzekering.

Als er iets gebeurt, wie is er dan verantwoordelijk (met officiele les heb je een leraar met licentie, maar ben je ook verzekerd als je met iemand op pad gaat zonder licentie).

Etc. etc. Vragen genoeg. Alleen al om die reden zou ik zelf niet proberen wat Rene probeert, maar gewoon lekker naar de skischool gaan en weten waar je aan toe bent.

Ben benieuwd hoe dit afloopt, en of we nog wat van Rene horen…

• Joep

Hoe bedoel je: aangenomen dat je op de pistes blijft en dat de ‘lesopdrachten’ gewoon normaal zijn zal een eventueel ongeval en de daar uit voortvloeiende kosten toch gewoon onder je eigen verzekering vallen?

Anders gezegd: als je tijdens een ‘echte’ skiles je been breekt, gaat dat toch niet via de verzekering van de skischool?

Volgens mij maakt het voor de ziektekostenverzekering niet uit wat de toedracht van het ongeluk is geweest. Als een paar opgefokte pubers onderling gaan lopen stunten en elkaar uitdagen om bizarre dingen te gaan doen en er komen ongelukken van zal de verzekering toch ook niet zeggen: nu geen dekking?

• Janneke

Geen idee hoe het met verzekering zit als blijkt dat je les hebt van iemand zonder licentie… misschien maakt het niks uit, misschien wel… zolang ik dat niet zeker weet, zou ik het risico niet nemen.