Nooit meer in de file !!! (dec. 2011)

• Henk

Wij gaan dit jaar naar Oberstaufen/Steibis. Er gaan drie personen met de trein, kosten….. 98,= euro plus wat reserverings kosten. 1 volwassene en twee kinderen waarvan de oudste dan 14 jaar is. De totaal preis is dus wat ik hierboven al zei 98,= euro plus wat reserveer kosten, maximaal 15.= euro en 18,= euro plaatsreservering per familie is dus ongeveer 131,= euro voor drie pesonen. Kinderen tot en met 14 jaar zijn gratis op dit traject. Daar kan je met de auto niet tegenop!

25 feb. 07:32 Utrecht centraal en 14:55 Oberstaufen overstap Frankfurt en Ulm

Wij zijn in een ver verleden ook al eens naar Saalbach/Hinterglem geweest met de trein, die stopt dan in Zell am See, konden we toen ook al behoorlijk voordelig reizen vanwege familie korting in duitsland. Dus het kan soms best voordelig zijn alleen het uitzoeken….. Hebben we via de treinreis winkel geboekt

• JW

De reis met aantal overstappen die je beschrijft is helemaal niet bijzonder. Dat soort reizen, incl. ski's en skischoenen, heb ik genoeg gemaakt, en altijd zonder veel problemen of veel gesjouw. Terwijl ik dan toch zo'n 30 kg bij me had.

Die bagage moet je handig meenemen. Ski's met band over de rug, bagage in rugzak en tas met wieltjes. Dan heb je nog steeds één hand vrij, en stelt het bagagesjouwen weinig voor.

Ervaring is wèl een groot voordeel. Overstappen niet te krap plannen, metrokaartje al in de Thalys kopen, op tijd bij de nachttrein naar de bergen (zodat je je bagage gemakkelijk kwijt kunt etc.).

Voor wie gewend is te reizen met OV hoeft het geen enkel probleem te zijn.

. .

• Jan

Ik allemaal leuk s'nachts rijden, maar niets voor mij.

Vrijdag 7.00 opstaan naar je werk eerder vrij 16.00 uur inpakken en 18.00 uur wegrijden, 10 uur verder aankomen.

Wat ga je doen om 4 s'nachts in oostenrijk.

Wachten tot liften open gaan inmiddels al 21 uur op.

Lekker skieen tot 15.00 uur.

Naar je appartement, inruimen eten en naar bed om 22.00 uur inmiddels 39 uur wakker.

Dat ging misschien wel toe ik 18 was maar nu echt niet meer.

Jan

• Henk

Overdag even een tukkie, ‘s avonds gaan we tot een uurtje of 10 - 11 effie slapen, daarna op pad. ’s ochtends meestal om een uurtje of 9 op de bestemming. Ski passen kopen, lessen bespreken en eventueel nog wat huren, lekker bakkie koffie met wat lekkers. Meestal is dan inmiddels het appertement gereed, uit laden en dan lekker skiën. Soms einde van de dag even uurtje de oogjes dicht…. Ik zeg niet dat dit ideaal is maar ons bevalt dit prima tot nog toe, in de auto is het lekker rustig, op de weg is het vrij rustig dus het rijd erg ontspannen…

• Jan

Oscar,

Hoe wil je dat doen met 3 paar skies, 3 paar skischoenen, 6 ski broeken, extra kleren, handdoeken, 3 skihelmen, 3 skibrillen, mutsen etc met 2 volwassenen en 1 kind van 12.

Lijkt mij echt een ontspannen manier om je vakantie te beginnen.

Voordat ik op Rotterdam CS ben, heb ik al echtscheiding, dan hoef ik niet meer verder.

Misschien als je solo reiziger (of meerdere solo rijders) ben dat het wel te doen is.

Dan nog liever een paar uur in de file staan, maar naar de Duitse radio luisteren helpt ook wel, kan je 50% van de files omzeilen.

Jan

• Marinus

Vrijdag 18:00 naar bed, 00:00 rijden.

Voor Imst, lekker uitgebreid ontbijt. Tegen 11:00 aankomst.

Gästekarte regelen. Ski's + schoenen voor de kids huren. Alles zooi in het depot.

Lunchen.

Skipassen regelen, skischool voor de kids bespreken.

Boodschappen doen en daarna kunnen we meestal het appartement wel in.

Verder doen we die middag niet veel meer.

's Avonds op tijd naar bed en zondag op de ski's.

• Jan

Ja dat zeg ik niets voor mij.

Overdag slapen lukt mij echt niet.

Ik heb het een aantal keer geprobeerd, ik sliep om precies te zijn 0 uur, toch gaan rijden.

Ik kreeg zelfs hallicinaties. Ogen dicht ogen open stond er opeens een betonnen muur op de weg, ogen weer dicht en open muur weg, ik had het mij toch ingebeeld of zoiets.

Dit is niets voor mij, maar gelukkig voor vele wel een goede oplossing.

Scheelt ook weer drukte op de weg overdag.

Jan

• Jan

Marinus,

Als ik 18.00 uur naar bed ga, slaap ik echt niet.

Jan

• Oscar

Snowy Schreef:

——————————————————-

> 1. Van thuis uit met de bus naar het station

> 2. Met de trein naar Rotterdam/Breda

> 3. Breda-Parijs

> 4. Parijs noord-Parijs zuid

> 5. Parijs zuid-Frankrijk

> 6 Station - bestemming

> 7 bestemming - acco

Zo reisde ik vroeger met de bus:

1. vanaf mijn ouderlijk huis naar het station

2. Met de trein naar Eindhoven

3. te voet van station naar vertrekplaats van de bus

4. bus naar bestemming

5. van bestemming naar acco lopen

Een keer hadden we pech. Toen moesten we er in Bourg St. Maurice uit (bus reed door naar Tignes), overstap op een lokale bus naar Les Arcs.

In 2006 was het ongeveer zo:

1. te voet naar station

2. IC naar Venlo

3. RE 13 naar Düsseldorf

4. UrlaubsExpress naar Brig

5. MGB naar Zermatt

(6). Van station naar acco met de hoteltaxi; bagage werd voor mij gesjouwd tot en met de hotelkamer.

groeten,

Oscar.

• Marinus

Pff, beetje kerel kan altijd slapen :D

Zonder dollen, als ik niet die 5 à 6 uur slaap zou hebben, dan deed ik het ook niet.

Dit jaar is de jongste vrij van de basis school de vrijdag voor de krokus en de oudste… ach, vul zelf maar in ;)

Hotel geboekt bij Ulm. Ontbijt tegen 06:00 en dan voor 09:00 bij de Fernpass. Ik verwacht geen problemen (maar dan ben ik ook een rasoptimist).