Idd, zitten 2e week van de kerstvakantie in Maishofen. 15 km van Saalbach Hinterglemm. Zell am See en Kaprun zijn om de hoek. 3 kamer appartement voor ons vieren voor een week voor 550 Euro.
Marinus
Of je rijd vrijdag heen en zondag terug.
8 dagen skieen en niet of nauwelijks file zelfs niet tijdens krokusvakantie.
Extra hotelletje heen 50 a 60 km voor skigebied en op de terugweg ergens bij munchen na een dag lekker skieen.
Doen we al jaren zelf onze zoon zijn school past al een aantal jaar de lestijden voor ons aan om de vrijdag al vrij te plannen met studiedag leraren.
Jan
Doen we al jaren zelf onze zoon zijn school past al een aantal jaar de lestijden voor ons aan om de vrijdag al vrij te plannen met studiedag leraren.
Wijs besluit van de scholen. Er zal ook wel niet veel gestudeerd worden. De school van mijn kleinkinderen moeten 's morgens eerst nog onzinnig carnaval vieren. Als dat nou nog in een brabantse gemeente was, maar nee, gewoon Almere.
Snowy Schreef:
——————————————————-
> De trein heb ik ook nog even overwogen, maar helaas is er nog steeds geen écht goede
> verbinding naar de Franse Alpen waarbij ik al op zaterdag kan gaan skiën.
Vrijdagmiddag met de Thalys naar Parijs. Koop een metrokaartje voor lijn 5 bij de bar.
Met de metro van Nord naar Austerlitz. Daar vertrekken tussen 21:30 en 23:00 enkele nachttreinen naar de Alpen en de Pyreneeën.
Aankomst zaterdagochtend, uurtje bustransfer naar bv. Val Thorens of Tignes. Om 9 uur kun je skiën.
Een week later kun je de laatste zaterdag nog helemaal skiën, want de nachttrein vertrekt pas zaterdagavond.
Zondagochtend ben je in Parijs en met de metro en de Thalys reis je weer naar Nederland.
Is wel duurder dan met de bus, maar je kunt wel 8 dagen skiën.
groeten,
Oscar.
krokus = file. Alleen de lengte kun je beinvloeden door op bepaalde tijden en naar bepaalde bestemmingen te reizen. Wij zijn 2 jaar geleden gaan vliegen, en per trein naar eindbestemming gereist (fly and rail). Niet eens zoveel duurder dan de auto (wij hebben een benzine slurper), en de bagage wordt tegen een minimale meerprijs naar je hotel gebracht vanuit schiphol! (maar dan moet je wel met Swiss naar Zwitserland vliegen).
Gaan nu al een jaar of 8 met de krokus op vakantie. Laatste jaren vertrekken we rond middernacht en zijn tegen een uur of 11 in Serfaus. Voorheen vaak op de vrijdag vertrek, tot de Oostenrijkse grens (in de buurt van Füssen).
Nog nooit een file meegemaakt, wel altijd druk op de Fernpas, maar het reed gewoon door.
Oscar Schreef:
——————————————————-
> Vrijdagmiddag met de Thalys naar Parijs. Koop een metrokaartje voor lijn 5 bij de bar.
> Met de metro van Nord naar Austerlitz. Daar vertrekken tussen 21:30 en 23:00 enkele
> nachttreinen naar de Alpen en de Pyreneeën. Aankomst zaterdagochtend, uurtje bustransfer naar
> bv. Val Thorens of Tignes. Om 9 uur kun je skiën.
> Een week later kun je de laatste zaterdag nog helemaal skiën, want de nachttrein vertrekt pas
> zaterdagavond. Zondagochtend ben je in Parijs en met de metro en
> de Thalys reis je weer naar Nederland.
>
> Is wel duurder dan met de bus, maar je kunt wel 8 dagen skiën.
Tja, dit is voor mij dus geen goede verbinding: ik moet dan:
1. Van thuis uit met de bus naar het station
2. Met de trein naar Rotterdam/Breda
3. Breda-Parijs
4. Parijs noord-Parijs zuid
5. Parijs zuid-Frankrijk
6 Station - bestemming
7 bestemming - acco
Dat betekent dus dat ik 7 keer met mijn bagage moet gaan sjouwen: dat is écht geen optie!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?