Hoi Janneke,
Het rare is dat de pistes in Tignes beter waren op dezelfde hoogte dan de pistes in Les Arcs en La Plagne.
De verklaring voor dat verschil in sneeuwcondities en -kwaliteit is eenvoudig:
-Tignes ligt inneralpin, in het gebergte.
-Paradiski ligt aan de buitenrand, boven een groot breed dal waar het in het voorjaar lekker warm wordt
De kou blijft in de kern van het gebergte langer hangen dan aan de buitenkant.
Nadeel van inneralpin ligging is dat er gemiddeld minder neerslag valt, dus ook minder sneeuw.
Voordeel is dat de sneeuw die eenmaal gevallen is, beter blijft liggen.
Volgend seizoen ga ik de berichten uit Les Arcs heeeel goed volgen, want na 9 jaar ga ik eindelijk weer eens terug naar dit prachtige gebied.
Van 17 tot en met 24 maart 2012 zit ik met een groep vrienden in dit prachtige chalet vlakbij de piste van Vallandry. Dus zet de koffie tegen die tijd maar klaar Kootje!
Ik hoef gelukkig nog maar een jaartje geduld te hebben…
Nou tot volgend jaar dan maar. Van te voren wel even aangeven met hoeveel personen je komt leuten.
Dat zijn de chaletjes die 8 jaar geleden hier in Nederland door Dop makelaars zijn verkocht. Wij noemen ze de Dopjes.
Voor ons jammer dat er een verhuurverplichting op zat, iets wat wij niet wilden, anders was het waarschijnlijk zo iets geworden, wel een iets kleinere.
Aftellen dus maar. Bij leven en wel zijn, zullen wij er hoogstwaarschijnlijk ook wel zitten in die tijd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?