Bericht uit les Arcs

• kootje

Wind vandaag. Varet, Aguille Rouge, Arcabulle, Comborciere, zaten vandaag dicht. De eerste helft van de ochtend ging ook het 2e gedeelte van de Transarc niet naar boven, zodoende moesten de skieërs met de Renard stoeltjeslift omhoog. Boven aan de Transarc was het lopend uitkijken omdat ook daar ijsplaten liggen waar de sneeuw van afgewaaid was. De pistes zijn hard en ‘s middags worden ze zachter, vooral beneden. Als er geen flinke dump meer komt, denk ik dat het skiseizoen dit jaar vroeg is afgelopen. In de voorjaarsvakantie had ik nog de kriebels dat ik niet kon skiën, maar vandaag had ik totaal geen behoefte aan m’n ski's.

• kootje

De voorspelling is, dat de föhn tot woensdag waait, daarna zou er sneeuw moeten komen. Afwachten dus.

• Thomas

Kootje, bedankt voor update, keep them coming! Qua sneeuw zou het mooi zijn als er wat valt, zit vanaf komende zaterdag een weekje in Vallandry.

• Jean

Ik lees met veel belangstelling je berichtjes, want ook ik zit vandaag zaterdag weer een weekje in Vallandry. In de voorjaarsvakantie was het nog redelijk skien maar ik ben zeer benieuwd wat het volgende week gaat worden. Ik heb er een hard hoofd in dat het nog goed gaat komen met de sneeuw, volgens mij moet er wel veel vallen om de kwaliteit van de pistes te verbeteren. Gr. Jean

• skiester

op woensdag wordt weer sneeuw verwacht in de zuid alpen, en de lange termijn laat een stevige kans zien voor een noord stau volgende week. het is nog niet voorbij!

• lindi

Ik hoop ook mee! Zit vanaf zaterdag in arc 1950.

• aldo

Ik vrees met grote vreze, het is een seizoen met weing sneeuw en voorspellingen die niet uit komen.

net terug van een weekje la plagne en hoewel er nog goed te skieen was en alles nog wel open was zag met de dag meer bruine plekken komen.

Nog nooit zo weinig sneeuw gezien daar aan het begin van Maart. Weer was supermooi, ben in mn gezicht bruiner geworden dan afgelopen zomer op kos :-)

heerlijk geskied maar sneeuw is nu wel noodzakelijk daar, en ik mag nog naar de dutch week dus laat er nog maar een goed pak vallen anders wordt het mountainbiken in valtho !!!

grtzz Aldo

• kootje

Gisteravond een klein laagje sneeuw voor het gezicht. Vandaag een strak blauwe lucht, prachtig weer dus. 's Morgens zijn de pistes hard en laat in de middag wordt het op de lage pistes hard. Voorlopig kan er boven nog prima geskied worden, maar het wordt wel tijd dat er een flinke dump komt.

De voorspellingen zien er goed uit, maar of dat ook uitkomt zullen we af moeten wachten.

Nog nooit zo weinig sneeuw hier gezien. Maar de skiërs hebben zich vandaag prima vermaakt. Wij trouwens ook. Een stevige wandeling gemaakt in het dal van Rosuel, wat in de middag wel wat zwaarder werd door de papsneeuw.

De berichten uit Königsleiten zijn van hetzelfde soort. Gisteren hadden ze daar ook een beetje nieuwe sneeuw.

Groeten kootje.

En je weet het, mochten jullie een mens met een bruin jack een beetje gek zien lopen. Dat ben ik. Maar het gaat wel steeds beter.

• kootje

Weersomstandigheden onveranderd. Je kunt nog skiën, maar het wordt echt snel minder. De skiërs vermaken zich vooral boven 1800 en Vallandry. ‘s Morgens goed geprepareerde pistes, maar ’s middags pap. Helaas ik heb geen beter nieuws. Ben heel benieuwd of ze hier eind april wel halen.

• lindi

Ahh wat jammer! Had zo gehoopt dat 't iets beter zou worden!