Portofoon op Wintersport

  • kootje

    Bovendien, duurt de reis gewoon langer, omdat je op elkaar wacht tijdens een stop.

    Wij hebben dat ooit 1 keer gedaan, maar dat is geen doen. Alleen op pad en op de plaats van bestemming heb je tijd zat om bij te kletsen. Smsje onderweg doen wij ook wel, zo van; waar zitten jullie en verder trek je gewoon je eigen plan.

  • skiester

    ik ben vandaag teruggeweest, en heb schoenen gevonden! Ik vond in het rek een paar Lange schoenen die ik aanpaste (het was nogal druk dus ik moest toch wachten). He-le-maal perfect en Menno lag in een deuk want het waren Junior Race jongensschoenen!

    Ik heb dus maar afgezien van het bontje, van de rubber zool, van freeride in het algemeen, maar ik heb nu eindelijk lekker smalle boots die strak zitten maar geen idioot hoge flex hebben… Dan maar een beetje glibberen bij het hiken… En ik zit in mn 2de jeugd zeg maar… ;D

  • Marinus

    Meld morgen wel even wat het geworden is. Ben benieuwd, en ook of het helpt. Anders ga ik gewoon weer terug na onze nieuwjaarstrip.

  • Marinus

    Atomic Life Fit 120 in maat 26. Met custom made zooltjes. Helaas niet op voorraad, dus de 80 meegekregen. Altijd beter dan wat ik had. Schacht is ruim 15 mm korter, geeft de kuitjes wat meer ruimte >:D<

    Ik kom van een maat 27 en een flex 80.

    P.S. wat waggelt die Susanne er over ;)

  • skiester

    haha ik had ook Susan eerst! Maar dan heb jij kleine voetjes!!

  • Marinus

    Kon Susan het niet volhouden? :D

    Klopt, normaal maat 41, wordt vaak 42 omdat 41 niet breed genoeg is.

    Weet zo langzamerhand welke wandelschoenen ik moet hebben. Loop al jaren probleemloos op Meindl en dit jaar eens Hanwag geprobeert. Een en al ellende. Kon ze ruilen voor een kleiner paar, maar hielp geen donder. Constant blaren bij mijn hakken. Hoppaa, weg ermee. Kennis blij mee gemaakt. Paar nieuwe Meindls gekocht en alweer probleemloos een paar honderd km op gelopen.

    Hoop dat het met de Atomics goed gaat. Maar heb er alle vertrouwen in. Voelt wel wat vreemd met maatgemaakte zooltjes.

  • skiester

    jawel hoor, maar zij had me die BD's verkocht als 98mm ipv 102… Zeker last van zwangerschaps dementie! ;) Het lag iig niet aan haar volhouden want we hebben er nog een hele email correspondentie achteraan met verschillende suggesties van schoenen, maar toen ik uiteindelijk weer terugkwam was zij vrij, vandaar eerst maar niet later…

    Met jouw brede voeten zat je daar wel goed, want er stonden heel wat brede bakken op de plank. Er was eerder een tekort aan smalle schoenen, vandaar dat ik uiteindelijk op de kinderschoen terecht kwam!

  • Marinus

    Skiester

    Met jouw brede voeten zat je daar wel goed, want er stonden heel wat brede bakken op de plank.

    Helaas niets met flex 120 Dus dan gaan we eind januari maar effe ruilen.

    Heb m'n ski's ook laten doen, leuk visgraat motiefje B)

  • Freek

    Je zou ze anders voordat je tot aanschaf overgaat eerst kunnen huren? Wij hebben een setje gehaald bij www.huren-portofoon.nl zij zitten in de achterhoek misschien bij jou ook een bedrijf die verhuurd? 5 km wat vaak geroepen word is slechts mogelijk van bergtop tot bergtop :) vrij zicht. in het dal is het toch gauw max 1,5 a 2 km met wat gelukt.