Jeroen,
Voordat je aan de softboots gaat (soft en comfortable kan nl ook pijn geven: nl kramp pijn omdat je met je tenen gaat sturen..), ga eens langs Wiflo (Amsterdam Buitenveldert).
Op basis van de maat van je voet zal hij je 2 schoenen geven om uit te kiezen en bij vrijwel iedereen die ik spreek zat er een goede bij. Laat de schoenen een tandje strakker zetten dan dan ze zouden moeten zitten (extra druk) en blijf er dan een tijdje op staan en lopen: als er druk punten zitten, dan voel je ze dan wel!
Zorg er wel voor dat je de afspraak van te voren maakt dat je ze a la Janneke 2 weken thuis mag proberen. Als je dan na 2 weken nog steeds geen druk punten hebt hou je ze en zo wel dat ze dan terug mogen.
1 ding: ik lees in je verhaal: verder uitdeuken was niet verantwoord: daar lees ik in dat je toen al drukpunten had en eigenlijk meer wilde laten uitdeuken: dit vertelt mij dat die schoenen van het begin al niet goed zaten (verkeerde, te smalle pasvorm). Want nieuw betekent strak,maar geen drukpunten. Mijn schoenen zijn nu 3 weken flink gebruikt en nu ontstaan er wat drukpuntjes rond mijn enkels, maar die zijn niet zodanig dat het onhoudbaar is als ik mijn schoenen losser zet in de lift.