Hoi,
al zo'n beetje mijn hele leven loop ik te klungelen met mijn skischoenen. Ik stond achteraan de rij bij het uitdelen van handige voeten, de mijne zijn onmogelijk breed en de wreef flink hoog.
Ondertussen ben ik zo'n vijf/zes paar schoenen verder en nog nooit was er één waar ik geen pijn van kreeg. Het laatste paar heb ik me door een expert (althans, dat zegt hij zelf) aan laten meten. Mooi zooltje erin, zijkanten maximaal uitgedeukt…(verder was volgens hem niet verantwoord). Bij de laatste keer passen in de winkel vertelde hij me dat skischoenen eigenlijk nooit echt comfortabel zullen zitten, dus dat het altijd wel ongemak met zich mee zal brengen. Bovendien voelden ze toen erg strak, maar dat zou nog wel gaan uitlopen/skiën.
Nu, drie skiweken verder, heb ik ze de hoek in gedonderd omdat ik geen dag zonder vreselijke pijn in de poten heb doorgemaakt. En, dat is het me gewoon niet waard.
Vraag is dus, heeft deze meneer gelijk dat skischoenen nooit comfortabel zullen zitten? Als ik ga sparen en me Strolz schoenen laat aanmeten, doen die dan ook elke ski-dag pijn?
Dan wordt het namelijk tijd om te gaan snowboarden (serieuze optie, maar eigenlijk vind ik dit geen goede reden)…
Wie roept?
Jeroen