JW schreef:
>
> En chaletgirl (de hele week je uitsloven voor zo'n stel
> verwende vakantiegangers), nou eh nee, echt geen ambitie.
> Maar ik ben het helemaal met je eens dat als je zo'n baan als
> je roeping ziet, dan moet je er ook echt wat van maken ! Dat
> is voor jezelf ook een stuk leuker, lijkt me zo.
Zich uitsloven hoefde onze chaletgirl zich echt niet. Ze hoefde alleen:
- 's ochtends de ontbijttafel te dekken (dus broodjes en beleg klaarzetten en koffie/thee zetten… daarna dook ze weer haar bed in tot laat in de middag)
- 's middags koffie/thee met iets lekkers (cake of koekjes of zo) klaarzetten (wat ze de eerste dagen verzuimde)
- en 's avonds na het eten koffie/thee klaarzetten (wat ze geen enkele keer heeft gedaan, maar dat vonden we niet erg omdat we meestal al koffie/thee in het restaurant hadden genuttigd, dus hebben we daar ook niet over gezeurd).
Volgens de brochure zou ze ook de bedden opmaken (is niet gebeurd, maar ach, ik kan ‘s ochtends heel goed zelf mijn dekbed openslaan en ’s avonds weer dichtslaan, en dus hebben we ook daar niet over gezeurd).
Halverwege de week kregen we een schone handdoek (formaat 30x60 cm) maar voor het gemak liet ze de oude handdoek maar hangen (hebben we óók niet over gezeurd).
En verder bleek 1 douche al 1,5 week niet goed door te lopen en gooide ze daar elke dag een flesje gootsteenontstopper in… wat niet werkte… onze tip dat ze misschien beter een loodgieter kon laten komen vond ze geniaal (maar heeft ze nooit tot uitvoering gebracht).
Het enige wat we die week eigenlijk van haar gevraagd hebben, was een reservering te maken om te kaasfonduen op oudejaarsavond… is dat te veel gevraagd?
Kortom: zo'n stel verwende vakantiegangers zijn we nou ook weer niet. De formule van een chalet incl. ontbijt en diner leek ons met 11 personen gewoon wel eens handig om uit te proberen. (Normaliter ga ik liever 4x in het laagseizoen low-budget op vakantie dan bijv. 2x in het hoogseizoen voor de hoofdprijs. Dit was de eerste keer, omdat we een keer iets anders wilden).
En dat “catered chalet met chaletstaf” toch heel anders klinkt dan “accommodatie met half-pension” kan ik ook niets aan doen. ;-)
> Overigens: je hebt een erg leuke skiweek gehad, en dat is
> natuurlijk het allerbelangrijkste
Inderdaad! :-)