Dank je! ;-)
Hoi Janneke,
> Sorry, het is nogal een lang verslag geworden; voor een samenvatting van 5
> regels moet je maar even helemaal naar beneden scrollen.
Ik heb langere verslagen gezien…, overigens weinig betere…
Je samenvatting is bij mij overigens maar drie regels.
> De volgende ochtend kregen we een ontbijtje… 2 kleffe broodjes, een kuipje
> jam, een kuipje smeerkaas, een plakje ontbijtkoek en een bekertje jus d’orange.
Dat is heel wat voor de AEX. In de CNL kom je er bekaaider vanaf. Maar die is dan ook al om 7:15 in München en de crew gaat ervan uit dat de mensen wellicht hun ontbijt op het station nuttigen.
Wat betreft die hesjes: jullie hadden een euro per gemaakte foto moeten vragen.
Dan hadden jullie je vakantie terugverdiend.
En nooit vertellen waar die hesjes vandaan komen, anders werkt het het jaar erop niet meer.
> Woensdagmiddag ontdekte een van ons op de piste dat ze haar
> mobieltje kwijt was.
Had een soortgelijke ervaring in Grindelwald, alleen was mijn mobieltje daar als gevolg van een hevige regenbui “overleden”. Mocht toen gratis de hoteltelefoon gebruiken…
In diezelfde vakantie: het mysterie van de verdwenen 100 Alpendollars. Kijk in het archief en je weet het antwoord…
> Voor de laatste keer nog naar de Kuhstall… wederom een gezellige avond,
> maar met een minder gezellig einde. Een van onze snowboards was gestolen.
Dat is dan ook een nadeel van een “big name” gebied zoals Ischgl. Ik zeg niet dat het in de gebieden waar ik naartoe ga niet gebeurt, maar het treedt wel minder op.
Ik weet wel dat het een heel gedoe is. Ik heb in Les Arcs een keer een hele skidag opgeofferd omdat van iemand de gear was gestolen en iemand anders zijn videocamera was kwijtgeraakt. Die twee spraken geen woord “politie-Frans”, met mijn hulp konden we eruit komen en is alles nog goed afgelopen.
> Nadat we ze om half 9 hebben uitgezwaaid, nam de rest (we waren nu nog
> maar met 6 personen over) om 9u de skibus naar Kappl.
Dat is dan weer een voordeel van de trein, je kunt nog op die laatste zaterdag skiën (als je dat wilt) en hoeft je geen zorgen te maken over lege batterijen, files en evt. sneeuwkettingen.
Leuk dat je zo genoten hebt van Ischgl, zelf zal ik er niet zo snel naartoe gaan, ook vanwege de behoorlijk hoge prijzen van acco's. Maar ja, je weet nooit, wellicht kom ik ergens een leuk gezelschap tegen, in groepsverband lijkt Ischgl al veel interessanter te worden.
En die eerste plaats in de reisverslagenlijst van Floortje, die is denk ik voor jou en het zou me niet verbazen als je daar eind april nog staat.
groeten,
Oscar.
Duurde even om op tinypic te uploaden, maar hier nog een kort filmpje van 14 seconden. Ik ben de tweede in beeld, met helm op. Geinig, ik had me zelf nog nooit zien skiën, weet ik nu tenminste ook eens hoe dat er uit ziet.
Weet niet zeker of bovenstaand linkje werkt, dus voor de zekerheid ook maar zo:
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=HUYYkaFt4Y2xfSNB%2F3dAOA%3D%3D
Best goed geschreven verslag, leest gemakkelijk weg, goed verzorgd etc. Maar ik hoop - daar ben ik heel eerlijk in - niet dat dit verslag van Floortje de eerste plaats krijgt toebedeeld. Om de simpele reden dat dit zou betekenen dat we vanaf nu (begin januari) geen betere verslagen meer zouden krijgen voorgeschoteld. En daar hoop ik toch wel op.
Gezien de enthousiaste inbreng van Janneke op dit forum had ik meer een wintersportverslag verwacht. Dit verslag zou voor het grootste deel ook in een ander jaargetijde en bij een andere activiteit geschreven kunnen zijn. Wat ik vooral een beetje mis zijn:
- mooie wintersportfoto's,
- beelden die een indruk geven van het skigebied, zeker ook dat van het hier minder bekende Kappl (om over Galtür nog maar niet te praten, jammer dat jullie daar niet geweest zijn..);
- skiverhalen, skibelevenissen etc etc..
Iemand die overweegt in Ischgl te gaan skiën hoeft voor zijn oriëntatie dit verslag niet te lezen. Iemand die weleens in Ischgl is geweest zal vergeefs zoeken naar “bekende punten”. Het hoeft natuurlijk allemaal niet, maar persoonlijk had ik dat wel interessanter gevonden.
(en ik word nooit chalet-girl, heb ik me voorgenomen )
Och, ieder zijn smaak
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?