We willen....

• Oneill17

Wanneer je een chalet zoekt, kun je dat Googlen en je vindt diverse sites die chalets aanbieden. Misschien zit daar wat bij?

Naast Bizztravel en Jiba is er ook Sunweb. Bij de laatste boeken wij regelmatig, zowel zomer als wintervakanties.

Al die sites hebben zoekfuncties die je helpen een keuze te bepalen en je ziet dan gelijk wat er nog beschikbaar is. Dat vind ik wel handiger als een reisbureau, zeker b.v. D-reizen waar je op de site niet ziet wat er nog vrij is.

Om de plek van de accommodatie kun je zoals vermeld, de ortzplannen bekijken…

En, in NL is het veeeeel kouder… ;-) bijna -20… :-)

Veel succes met zoeken en boeken en hou ons op de hoogte!

JW

• Helga

Hoi Raffie,

Ik zou niet via een reisbureau boeken. en voor een eerste keer skiën lijkt me Schruns voor jullie ideaal. kijk op de website van Schruns en kijk welke acco's mooi gelegen zijn, stuur de verhuurder een mailtje en voila geregeld!

Ik zou van te voren geen ski's enzo reserveren. ga gewoon naar een verhuurder. zegt dat je beginner bent en dan zorgen zij ervoor dat je de juiste ski's meekrijgt.

Vooral voor een eerste keer hoef je je niet al te druk te maken om je ski's, ga het eerst maar leren en onder de knie krijgen. Schruns heeft veel mooie blauwe pistes en is mooi overzichtelijk. lijkt me voor beginners ideaal!

• Afoort

Even nog een aanvulling op Helga:

Ski verhuur zit in Schruns bij het dalstation en het bergstation. Daar is ook een groot depot voor je schoenen en ski's. Ideaal voor als je beginner bent.

Ik had dit jaar gloednieuwe ski's trouwens en was goed geregeld.

www.montafon.at en dan op overnachtingen zoeken is een goede zoeker voor Schruns en omgeving.

Je kan leuk rodelen en schaatsen in Schruns.

• Raffie

hai allemaal,

wederom dank voor alle info.

Ik heb gelezen dat ski's vooraf bestellen wel belangrijk is, via snowrental dacht ik.

Verder zal ik ook eens kijken bij schruns gaan kijken.

Montafan is de omgeving van Schruns ?

Nu hebben we dus 3 opties

Serfaus–Solden/Obergurgl–Schruns

Lijken de gebieden allemaal op elkaar of is er heel veel verschil ?

Raffie

• JW

veel verschil

• Helga

Montafon is in de omgeving van Schruns inderdaad.

Nogmaals vooraf ski's bestellen is NIET belangrijk, vooral niet als je beginner bent en dus nog niet al te hoge eisen (kan) stellen aan je materiaal. eerst leren skiën/boarden en dan komen de wensen/eisen vanzelf wel.

Schruns is voor jullie mooi, omdat er veel blauwe pistes zijn (goed voor beginners) het sneeuwzeker is (ligt hoog genoeg) en het een niet al te groot gebied is. Het is zonde om voor Sölden te kiezen, als je maar een kwart of de helft van het gebied benut.

Schruns/Montafon is ook nog niet helemaal ontdekt door NL-ers, wat ik persoonlijk erg fijn vind. het is een mooi gebied, prijsvriendelijk en goed aan te rijden.

• Janneke

Vooraf ski's bestellen is inderdaad NIET nodig. Bestellen via Snowrental kan je wel korting opleveren, maar diezelfde korting kun je normaliter ook via je reisbureau/acco krijgen.

Zodra je je bestemming en acco hebt gekozen, kun je het voor de zekerheid ook eerst even navragen. Dat hebben wij ook gedaan. Bleek bij ons dat de prijzen via Snowrental en via de acco hetzelfde waren, dus hebben we niets vooraf geregeld, maar zijn ter plekke gewoon naar de skiverhuur gegaan. Als je korting via de acco kan krijgen, moet je meestal wel iets van een gastenkaart kunnen aantonen, maar daar zorgt de acco dan wel voor.

• Raffie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties…. we zullen zien waar we boeken en dan ter plaatse vragen voor skiverhuur.

Zodra we weten waar we heen gaan. meld ik me. !

Raffie

• skiester

Zorg er wel voor dat je de skilessen wel van te voren hebt geregeld! Skihuur is nooit een probleem (skies zijn nooit op), maar skileraren raken wel op! Erg belangrijk dus om de lokale skischool (via de VVV) te reserveren.

• Raffie

Hallo allemaal,

Bedankt voor de goede raad.

We zijn er helaas nog steeds niet uit.

Ik dacht een wintersport makkelijk te boeken, was maar valt tegen.

Maar zal ook vast en zeker zijn dat we het in 1x goed willen hebben.

En de keus van het gebied is ook erg belangrijk. Maar misschien was jullie m1e keer ook een beetje lastig.

Raffie