We willen....

• Raffie

Hallo allemaal,

Dagen/weken zijn we aan het kijken wat voor gebied voor ons leuk is, maar we komen er maar niet uit.

Uiteraard van jullie tips gehad, maar ook deze allemaal een ander gebied, wat logisch is natuurlijk. Ik merk wel dat alle “prikkers” erg vriendelijk en netjes zijn, valt me op dat op dit forum/prikbord nog respect is voor elkaar.

Omdat we nu langzaam aan echt willen gaan boeken, moeten we de knoop maar eens doorhakken en een keuze maken. Misschien is het voor ons als beginner die nog nooit op wintersportvakantie is geweest, eigenlijk niet eens zo belangrijk waar we heen gaan, zo was het ook de tip van 1 vd prikkers.

We denken dat we dan ook gaan voor Serfaus en gaan eigenlijk af op jullie ervaringen en advies. Ook de vele zonuren trekken ons enorm.

Nu willen we eigenlijk overal hele dagen sneeuw zien, het liefst ook in hetdal, op wintersport hoort alles wit te zijn.

Onze 1e keuze was met kerst/oud en nieuw, maar ik lees dat dat heel erg druk is en misschien te druk voor ons als beginnelingen. Het liefst zouden we een paar dagen voor de kerst gaan en na de kerst weer terug, 10 of 14 dagen ofzo. We nemen het vliegtuig uit Noorwegen en ter plaatse een huurauto, verder willen we alles ter plaatse huren.

Nu zoeken we dus een luxe app of hotel met 2 kamers, juniorsuite ofzo. Onze zoon is dan 16 en net te jong voor een eigen kamer, maar te oud om bij ons op de kamer te slapen.

Ik heb wel ergens gelezen dat we moeten zorgen dat we niet te ver vd lift afzitten. Wie heeft er goede tips en ervaringen ?

En we moeten natuurlijk skiles nemen, is een 7 daagse vakantie niet genoeg volgens mij, daarom 10 dagen ofzo.

Verder willen we gewoon een goede vakantie en daar kijken we niet op de centjes, betaal liever iets meer dan…….

Wie kan ons helpen ?

Of is er iemand die dit leest en zegt… nee joh ga naar……………?

Ik hoop echt dat we nu eindelijk de knoop eens kunnen doorhakken en kunnen boeken anders hebben we straks 2e keus.

Ik hoop dat jullie willen helpen !

groetjes Raffie vanuit koud Noorwegen

• Jan

Zucht…

even googlen:

www.fiss-serfaus.nl

pfffffffffff

• paula

Goh volgens mij had raffie het over respect.

Je kunt inderdaad vaak op de sites van de gebieden je voorkeuren invoeren bij het zoeken naar acco.

Skiën in noorwegen trekt je niet? :D

gr paula

• Henk

Of de plaatselijke VVV mailen, komen vaak zeer goede aanbiedingen uit. Aangeven wat, waar en wanneer en je mailbox loopt vol meet aanbiedingen waar je dan een keuze uit kan maken. Ik ben er nooit geweest maar zondag toevallig twee vrienden gesproken en die vonden het daar geweldig!

Groetjes,

Henk.

• Walter

Zoek maar eens naar hotel Alpenjuwel. Perfecte ligging, vlakbij de liften in Serfaus. Beschikken over allerlei familiekamers.

• JW

Raffie,

zo maar een vraagje: wat heb je zelf al gedaan om te kijken naar geschikte accommodaties ? Waar heb je gezocht op internet ?

Bovendien: naast Serfaus (wat je eigenlijk zelf al had uitgekozen) kreeg je een heleboel andere tips. Heb je ook nog naar andere plaatsen/landen gekeken ?

Want voor alle zekerheid: zekerheden bestaan niet !

Dit jaar was het weer extreem goed, maar het kan best dat de sneeuwsituatie volgend jaar zo vroeg in het winterseizoen abominabel slecht is.

Serfaus geeft geen zongarantie, daarvoor kun je beter naar een Canarisch eiland. Ik heb er ook wel eens een hele week sneeuw (en zelfs regen) gehad.

In plaats van Serfaus zou Fiss best leuker voor jullie kunnen zijn, is toch (naar mijn mening) nog iets meer een Oostenrijks dorpje (Fischer Hof is b.v. een goed hotel, dichtbij de liften);

Het idee om veel les te nemen, en dan wat langer dan een week te gaan lijkt me niet zo slecht. Een dag of vijf/zes les, en dan zelf nog wat skiën, of halve dagen privéles, zodat je 's middags het geleerde in praktijk kunt brengen, is wel een manier om erachter te komen of je skiën leuk vindt. (Misschien niet dom om in december die lessen al te reserveren !)

Materiaal huren enz. zou ik gewoon ter plekke doen. Geen probleem.

• Raffie

Hallo allemaal,

allemaal bedankt voor jullie reactie…

na het eerste bericht van Jan was ik al bang dat ik toch iets te vroeg had gezegd dat men respect had voor elkaar.

@-Jan bedankt voor je tip vd site, alleen er staan geen app. hotels of andere info op, jammer van je zucht, is in mijn ogen nergens voor nodig.

Uiteraard kunnen via de mooie catalogussen en prachtige internetsites allerlei mooie hotels of app. boeken, alleen wij zijn op zoek naar de mensen die eigen ervaring hebben.

Wij hebben zelf een reisburo in Noorwegen en weten hoe onze collega's sommige accommodaties aanbieden, terwijl wij dezelfde accommodatie hebben en daarbij hele andere eerlijke info hebben. We zitten zelf in de reiswereld en weten dat men soms iets veel mooier presenteert dan dat het werkelijk is.

Daarom zijn we op zoek op dit mooie medium naar persoonlijke tips en advies. Zo bv zet de laatste reactie van JW die aangeeft dat we misschien wat vroeg zijn voor de sneeuw.

Misschien moeten we dan toch naar Frankrijk of Italie, zoveel eisen hebben we niet.

–goede skischool

–veel sneeuw

–mooi gebied

–goede restaurants

–gezellige apres ski

–iets te “doen” en te zien

Prijs speelt geen grote rol, dus aanbiedingen, kortingen en goedkoop hoeft voor ons niet.

Ik hoop dat er toch nog een paar skiers ons in hun ervaringen willen vertellen.

Ontzettend bedankt voor jullie moeite.

Raffie

• simoontjuh

Solden?

Door de hoge ligging in de kerst periode wel sneeuwzeker.

Mooi gebied ook en zeker voor de apres-ski(met het oog op de leeftijd van je zoon)

Probeer dan eens appartement haus Oskar,ligt zo goed als naast de Giggijoch lift.

En tja het is idd wel ietsie duurder dan een modaal gebied.

Mocht je een goede skischool zoeken,kan ik je daar Yellow power aanbevelen.

Suc6 met je keuze!

• Helga

het enige wat nooit voorspelbaar is, is het weer…… dus als je rond de kerst gaat, kan het helemaal mooi wit zijn, maar het kan ook tegenvallen.

Aan je zon-wens kan niemand voldoen, je gaat op WINTERsport. als je geluk hebt, heb je mooi weer met een zonnetje, maar het kan net zo goed de hele week sneeuwen.

aangezien jullie nog geen enkele ski-ervaring hebben, zouden jullie ook kunnen kijken naar wat kleinere gebieden. een gebied als Sölden of Serfaus is best groot voor een beginneling. met de helft zouden jullie ook genoeg hebben. Kijk waar ze veel blauwe pistes hebben.

misschien is het gebied van Schruns wel goed genoeg voor jullie, veel blauwe pistes, en het ligt hoog genoeg.

• Raffie

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie goede tips.

De tip van Helga heeft ons weer aan het googlen gezet en we zien dat Solden ook een heel leuk gebied is. Kwamen ook een mooie hotel regina tegen. Gossie nu ziet Solden er ook wel heel erg leuk uit en sneeuwzeker met veel blauwe pistes. Heb dus net geleerd dat blauw niet is vanwege de blauwe plekken maar een piste is voor beginners…tja je moet het allemaal maar weten he.

Nu eens kijken of je er skies kan huren en of ze een skischool hebben.

Dus nu hebben we al 2 opties Solden en Serfaus waarbij Solden nu toch wel op 1 staat.

Bedankt, dit waarderen we enorm deze hulp.

Raffie