Misschien toch iets om over na te denken:
http://wintersport.blog.nl/algemeen/2009/01/03/tragisch-ski-ongeluk-duitse-minister-president-en-slowaakse-vrouw#more-1338
Een helm kan ook in je nadeel werken! Zo heb ik een bekende die door het dragen van een helm totaal verlamd is geraakt! Niet met skieën maar op een motor. Waarschijnlijk was hij beter afgeweest zonder helm, het was een erg rustige rijder!
Niet dat ik een helm afraad hoor! Maar pech en geluk liggen soms kort bij elkaar!
die valt in de categorie gordels dragen: mijn vader leeft nog omdat hij eens tijdens een ongeluk geen gordel droeg. Het stuur zat na een aantal salto's diep in de bestuurdersstoel gedrukt, en mijn vader lag in het voeteneinde van de bijrijder…. toch draag ik voor de veiligheid een gordel!
Hier in CH is het op het moment veel op TV, na dat ongeluk met die Duitse minister. Die vrouw is nl overleden aan hesrenletsel. Wie weet had een helm geholpen en hadden 4 kids hun moeder nog gehad… Alhoewel dat is achteraf makkelijk praten want ze had ook van de trap kunnen vallen in haar hotel zonder helm…
Overigens in Flims had zo'n 75% een helm op. Ik ook terwijl ik tot 3 jaar geleden altijd verkondigde dat het rottig zou zitten, mijn zicht zou belemmeren en te heet zou zijn. Tot ik er een kocht en het bleek dat dat onzin argumenten waren… Ik heb wel een hele lichte met veel gaten (lijkt op een fietshelm)
Nu dit topic verworden is tot en wel niet helm discussie hier just my 2 cents:
Helm of geen helm is een keuze die ieder voor zich moet maken. Zoals al eerder opgemerkt skiede vroeger niemand met helm. Echter, skien is wel een stukje sneller geworden de laatste tien jaar, en brengt dus nieuwe risico's met zich mee. In dat opzicht is helm tegenwoordig wel verstandig. Aan de andere kant, als je normaal in slechts een laag tempo skiet is het risico dat je zelf hard crasht weer minder, dus noodzaak helm ook (al hoor ik hier de opmerkingen komen: als iemand anders op je botst etc. etc. voor die gevallen is het beter in het geheel niet te gaan skien ). Een helm vervangt overigens niet het gezond verstand, dus blijft het opletten op drukke passages overgangen kruisingen etc., helm of geen helm.
Hessel
Hessel, prima verwoord……..
Ik bedacht me net nog even,wie zet er met schaatsen zijn/haar helm op, als er ergens veel risico is!
Op onze ijsbaan dus niemand, zelfs geen kinderen, en er zitten toch zat skieers bij.
Ik loop qua schaatstechniek vele malen meer risico op de ijsbaan, dus houd me netjes in en krabbel rustig wat rond, maar soms zie je er gaan……..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?