Aan Helmadviseurs

• Ski Ilse

Als je zijn naam noemt zal het juiste geen reclame zijn!

• Harry H

Onze kinderen van 10 en 12 jaar hebben nooit zonder op les gezeten en hebben inmiddels een eigen helm. Niet alleen veilig, maar ook lekker warm. Ikzelf heb me ook vorig jaar eentje aangeschaft en wil niet meer zonder. Ik dacht een paar jaar geleden dat het alleen voor cracks was maar weet inmiddels beter. En kinderen bepalen zelf toch niet of ze een helm opdoen ?? Dat regel je als ouder toch….Bij ons wel tenminste..

• JosA

zelden een grotere onzin opmerking gelezen dan dat jij hier nu neer schrijft op de pagina. ( opmerking over helm en belemmering) Ik zou bijna denken dat SanneV een nichtje van je is!

Heb je het al eens geprobeerd?

aangaande de kinderen je kan ook een helm kopen in nederland met een verstelbare band, dan gaat ie een paar jaar mee en kunnen je middels draaiknop verstellen.

• Marion

Wie bepaald wat iemand een goede reden vond, dat maakt iemand nog steeds zelf , ook al vind jij of ieder ander dat het onzin is…….

Ik skie ook zonder helm , ik rijd paard zonder cap(behalve op buitenritten), mijn dochter doet dit beide met helm/cap, dat is mijn verantwoording voor haar, ik neem mijn eigen beslissing.

• Snowzone

Dus je beschermt je kind, maar je beschermt jezelf niet? ok, dat is je eigen keuze en ik weet natuurlijk niet hoe risicovol je paard rijdt of skiet, maar wat gebeurt er met je kind als jij hersenletsel o.i.d. oploopt doordat je geen helm draagt.

De opmerking echter van dat het haar zicht belemmert in haar vaart is echt onzin of het moet zijn dat ze 1080's springt op de grote kickers in het park.

Als je vindt dat je zoveel vaart hebt, zou je juist een helm moeten dragen.

• germie

Wij hebben het zonder geleerd natuurlijk, want waren er toen wel skihelmen? Kinderen gingen ook gewoon zonder op les. Werd niet over nagedacht.

En ik denk dat alles z'n tijd nodig heeft, kijk eens na een paar jaar geleden in de paardensport: niemand droeg een cap, een petje was voldoende. Toen kwam de cap, daar kreeg je koppijn van. De eerste veiligheidshelmen, niemand wilde ze op. En nu? Iedereen rijdt er gewoon mee en omdat er genoeg keus is, is er altijd eentje voor je hoofd te vinden. Ik rij dus ook altijd met cap, heb in het voorjaar eentje doormidden gevallen (had zelf niets). De eerste jaren was het met de pasvorm erg beroerd gesteld. Nu is er keus genoeg.

Zo gaat dat denk ik ook met skihelmen, over een paar jaar is het normaal als je ook als volwassene er eentje opzet. Als ze dan ook nog helmen maken geschikt voor brildragers (niet knellen waar de pootjes van je bril zitten en bij de oren), dan gaan steeds meer mensen ze wel dragen. Ik denk dat er steeds meer goede helmen komen in een betaalbare prijsklasse. Op dit moment speelt het prijskaartje ook nog mee.

• ruud

Stoere praat Marion Maar het zal voor je dochter ook fijn zijn als mama veilig paard rijdt en skiet ze heeft toch niets aan een moeder met hersen letsel of een ander letsel, al kun je zelf goed skieen of paard rijden het kunnen ook anderen zijn die een fout maken

gr ruud

• Marion

Valt wel mee hoor, zo stoer…..

Feit blijft, dat het alleen mij aangaat, ik weet de consekwenties ook wel, daar hoef ik niet op gewezen te worden door de moraalridders onder ons……

Je zou bijna denken dat merendeel op de piste met helm skiet, maar het valt me toch op, dat het misschien een kwart van de skieers is, dus het is wrs nog niet doorgedrongen.

Waar het mij om gaat, dat jullie zoveel commentaar hebben, maar skieen jullie ook echt met helm, en ook in Maart, als de mussen van het dak af vallen?

• avr

Iedereen moet natuurlijk lekker zelf weten of je met een helm skiet. Maar niet alleen beginners maar ook juist gevordereden moeten met een helm skien, ik kan ook goed skien maar ook bij gaat het soms fout, 1x zelf op mijn hoofd geland, en een andere x een botsing met iemand anders toen was ik zelf bewusteloos met helm! zou niet willen weten hoe het was als ik geen helm op had

• Pien

Jij mag als volwassen vrouw zelf kiezen of je een helm op zet. Alleen je argument raakt kant nog wal. Je geeft aan dat je niet goed zicht hebt en dat je daarom een gevaar voor anderen wordt. Dit is natuurlijk onzin. Dat je het niet comfortabel vindt als het warm is klinkt logischer.