Italie, Val Gardena?

• Richard I

Ben een tijdje niet op dit forum geweest.

Een opmerking wil ik nog maken. Ik zie dat de vragenstelster met twee kids op wintersport gaat. Ze schrijft niet of die kids op skiles gaan. Ik weet uit ervaring dat Selva een uitstekende skischool heeft. Geen les in het Nederlands maar wel in het Engels of Duits.

Als je elke middag je kinderen wilt ophalen van skiles, vind ik het Sellaronda gebied niet ideaal. De reden is dat het gebied enorm uitgestrekt is. Wil je in de buurt van Selva blijven dan zie je maar een een heel beperkt deel. Lange tochten maken is lastig omdat je al snel zo ver weg bent dat je nooit rond de middag terug kunt zijn. En lange tochten maken is juist een van de unieke verkoopargumenten van dit gebied.

Sneeuwwitje (Biancaneve): veel plezier in de Dolomieten!

• Ruud Haring

Als je langs de piste wilt zitten is Residence Bruna een optie in Selva. (http://www.bruna-val.com/). Hier zit je langs de piste, kun je je ski's voor de deur af- en aanklikken. Vanuit hier kun je de mooiste tochten maken.

Veel plezier deze winter.

• Els

Bruna ligt inderdaad aan de piste, maar ik kan het toch niet aanbevelen voor een gezin met kinderen, die ook nog wat gezelligheid zoeken. Het ligt aan de Sasslong afdaling. Je komt dan uit bij San Christina. Het ligt in ongeveer 2 kilometer de berg op en nogal afgelegen dus.