x10 beschrijf je voeten eens? smal breed platte of hoge wreef? schoenmaat plus huidige mondopoint. en tot slot: skistijl!
Hoi Skiester,
Ik heb een brede voet, hoge wreef en een klein maatje 37 en soms 36, maar meestal pas ik daar niet in ivm de hoge wreef zoals bv bij laarsen.
En dan heb ik nog eens dikke kuiten bij deze kleine voeten. Korte beentjes (dan start de kuit natuurlijk ook al snel boven de enkel) Ik ben 1.60m. Daarnaast nog een zeer verkorte linker achillispees. Niet echt handig voor de flex.
Heb net even opgemeten. Lengte: 22,5 cm (knie naar voren) en 10 cm breed.
Wat is ‘mondopoint’?
Skistijl? Dat is een trickie vraag, ik vind dat moeilijk van mezelf zeggen, maar het komt neer op zeer sportief, denk ik.
We maken liefst zo veel mogelijk km. Ik draai liever bochtjes (meer carvend dan rutshend) dan in de ‘hocker’ naar beneden. Je ziet ons in de 5 meter links of rechts van een piste.
Ik zoek graag moeilijke pistes al komen we echt niet altijd even netjes van een buckle piste af, hoor. Ik kan niet op een zwarte buckle 1 na iedere bult draaien, maar pak dan 2 of 3. Ik heb 5 jaar (= 5 weken) in de sneeuw gehad. (2x Oostenrijk en 3 x Frankrijk), 1 dag privé les ('smorgen offpiste en 'smiddags bucklepiste) en nu 3 seizoenen op een tapijt. Ik heb in 20 jaar bijna 40 weken skiervaring.
Maar goed, dit alles hoeft niet zoveel te zeggen denk ik. Hoorde iemand die al 10 weken skiede en nog altijd plezier had op de baby piste.
Heb je genoeg info:
Mijn skilerares op de baan vertelde dat een Lowa of Dalbello iets voor mij was.
Groetjes,
x10
Dat is meteen waar ik ook aan dacht: Dalbello. Heb een vriendin met exact hetzelfde probleem en zij heeft na mijn tip over dalbello's ze idd aangeschaft en is meteen een niveau beter gaan skien, zonder pijn. Lowa's zijn denk ik de zacht voor je (over het algemeen).
Zorg ervoor dat je naar een winkel gaat waar ze iets meer kunnen (zoals MK in Bilthoven) en laat een plaatje onder je hak zetten waardoor deze wat omhoog komt. Sommige dames schoenen hebben dat trouwens vanzelf al. Als bij jouw hoge wreef ook een hoge boog in je voet zit, zorg ervoor dat die ondersteund wordt door goede zolen! Wat nogal eens gebeurt met holle voeten is dat ze plat gedrukt worden en dan doorzakken, en dannog breder worden, dan gaat de schoen knellen.
Succes!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?