Wij snoeren Miep ook altijd de mond. Ze begint een beetje oud te worden en blijft dan roepen: “Begeeft u zich naar de geplande route alstublieft”.
bij mij is ze altijd stom. Dat gezeik van :hier omkeren!! word er niet goed van. Laatst een stuk autobahn anedrs gekozen (A7 rechtdoor geloof ik), pas toen we bijna in het Ruhrgebied aankwamen stopte het gedoe met de pijltjes die me wilden laten afslaan om om te keren. Navi is erg handig voor de globale route, om te zien hoe een knooppunt in elkaar zit (vooral van belang om te weten of je bij een afslag een U bocht krijgt of niet (moet ik alvast remmen of niet..) etc. En in de stad.
Als je 2,5 uur achter elkaar (en dat is in de nacht niet echt hard of onhaalbaar) 130 rijdt, heb je volgens mij 325 km afgelegd. Dan een kwartiertje stoppen en weer verder. Nog een keer zo'n etappe. En daarna moet je nog maar 200 km en daar heb je dan nog 2 uur voor. Moet kunnen volgens mij. Zeker als je af een toe een stukje 140 (of 150 rijdt).
Wij gaan naar Steibis, wat ik hier begrijp is dat je beter via Wurzburg, A7 kan rijden om problemen Stuttgart - Ulm te omzeilen? Is dit ook nodig als je ‘s nachts rijd? Wij zijn van plan om een uurtje of 23:00u - 24:00u te gaan rijden dus zijn we rond een uur of 06:00u ’s ochtends bij de knelpunten Stuttgart - Ulm….
Dus mijn vraag is, denken jullie dat het nodig is om ongeveer een 30km om te rijden in ons geval? Het gaat om de voorjaars vakantie vertrek vrijdag op zaterdag nacht.
Groet,
Henk.
2,5 uur lang een gemiddelde van 130 is zelfs 's nachts vreselijk lastig, tenzij je regelmatig het gaspedaal diep indrukt en ver boven de door jou genoemde 140 of 150 uit komt. Met 3 vrouwen in de auto duurt een plaspauze wel iets langer dan een kwartier hoor
En afhankelijk waar je in Vorarlberg zit, duren die laatste 60 km zomaar een uur.
Zonder files reken ik op een gemiddelde van 100 km/h inclusief rust en dan rij ik meestal 130-140 (op de teller)
De ene keer gaat het vlotter dan de andere. Ik stel me eigenlijk nooit in op een eindtijd. Wel heb ik zoiets van het liefst voor die tijd (tussen 6 en 7 's ochtends) bijvoorbeeld voorbij Munchen want als het later is dan kom je alsnog vast te staan. Wat ik wel door de jaren heen heb ondervonden is dat het op het traject over Munchen, via Wurzburg, niet zoveel uitmaakt of je nu echt steeds behoorlijk hard wil doorrijden (bij mij was dat regelmatig 160) of gewoon met het verkeer meerijden, ongeveer 130 met betrekking tot hoe lang je over het gehele traject doet. Op, iedergeval onze, reisduur scheelt het niet veel. Het voordeel van met het verkeer meerijden is wel dat het een stuk minder vermoeiend is. Je hoeft niet steeds in te halen, dus kijken van kan ik, nee, nog even deze voorbij laten schieten en dan…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?