route naar voralberg regio

• Annie

Ja hoor, je kunt ook via de noordkant van de Bodensee, prima weg. Gewoon bij Stuttgart naar het zuiden blijven rijden. Bijkomend voordeel is dan dat je Stuttgart-Ulm en/of Ulm-grens vermijdt.

Door de stad Bregenz is het ook druk en filerijden (stoplichten) maar volgens mij vaak net wat minder hectisch dan de file voor de tunnel.

• Ewald

De laatste 2 keer dat wij daarheen gegaan zijn zijn we bij Stuttgart naar beneden gereden (A81) en dan bovenlangs de Bodensee.

Dat ging prima terwijl het vanuit Ulm aanmodderen.

Maar ja, je weet het nooit..

• MorRon

Met Kerstmis naar Brand geweest (Brandnertal)

Vrijdagavond rond 11 uur vanuit Belgisch Limburg vertrokken, en om half 6 uur 'smorgens waren we in Bludenz. Daar een uurtje in de auto geslapen (anders waren we toch te vroeg ter plekke en ik wist niet of we zo vroeg al konden inchecken) Rond half 7 verder vertrokken voor het laatste stukje, en om half acht waren we in ons hotel, waar we dadelijk op onze kamer mochten. Nergens problemen gehad.

• Joep

Denk eens aan het alternatief om door Zwitserland te rijden. De 81 en dan bij Schaffhausen Zwitserland in en dan onder de Bodensee door. Moet je bij de grens even doorsteken om Oostenrijk in te rijden (ca 5 km) en dan heb je die hele Pfandertunnel omzeild. Kost je wel een vignet voor CH natuurlijk.

Nadelen: om bij de 81 te komen moet je een stukje over de 8 rijden en dat is een file-gevoelige weg. Ook is het en half uurtje langer. Ik rijd echter liever wat langer dan dat ik stilsta.

• skiester

Joep Schreef:

——————————————————-

> Nadelen: om bij de 81 te komen moet je een stukje

> over de 8 rijden en dat is een file-gevoelige weg.

> Ook is het en half uurtje langer. Ik rijd echter

> liever wat langer dan dat ik stilsta.

File-gevoelig? Tot Stuttgart is het een soort karrenspoor!

• Marinus

Echt een weg waar een Cayenne zich thuis voelt :P

• skiester

lol. deed ie ook. Alleen had ie steeds zo'n last van al die andere auto's. B)-

• Ewald

Daar ga ja dan toch gewoon overheen? :S

• Rob G

Eens, ik zit in een vergelijkbare situatie.

850 km in 8 uur betekent een gemiddelde van 100+ en mijn ervaring leert dat je dan aardig in de buurt van jakkeren komt …..

• Rob G

Inderdaad, er zijn legio alternatieven, oa via CH, maar wat te denken van de Sauerland route?

De meesten lijken zich uitsluitend te laten leiden door DomDom's, Routeplanners en aanverwante sw die lauter op basis van algoritmes de snelste route berekenen.

Slechts weinigen nemen de moeite om gewoon een kaart op tafel te leggen en met gezond verstand een route te bepalen.

Ik heb ook een nav. systeem in de auto, maar dat staat onderweg in de “mapping mode”, dwz vervangt slechts de papieren wegenkaart. Begeleiding naar bestemming schakel ik pas op het laatste moment in, zo dat al nodig is.