Prijzen in wintersportgebieden

• Ferry

Haring Harrie Schreef:

——————————————————-

> Ik ga vrijdag naar Saalbach, heb je nog aanraders

> in saalbach ???

Hüttenburger bij de Sonnalm

Pizza's bij de Maisalm

Goulashsoep bij de Asteralm of de Hochalmhütte

Verder zit je leuk bij de Alte Schmiede.

• skiester

crap dat is dan erg druk: 1 keer geweest in serfaus met de krokus: afschuwelijk druk!

Maar de nieuwjaarsweek is meestal ook wel de drukste van het hele seizoen!

• skiester

2008 1.43? Ik dacht eerder richting 1.65!!

En believe me, Zwitserland is met de huidige koers echt heel veel duurder. Ik heb er 1 1/2 jaar gewoond (net terug) en alles was duurder dan Nederland, vaak 2 keer zo duur! Hoogstens kun je met goed uitkijken (zoals Joep) de boel in de hand houden.

Overigens zijn de salarissen ook flink hoger, want bijv een skileraar verdient zo'n 25-30 frank per uur, en dat wordt in Zwitserland eigenlijk beschouwd als vrijwilligerswerk want extreem laag. Geen idee wat de andere landen betalen….

• Marinus

Vond je het zo druk in SFL? Ik was toen in dezelfde week. Alleen op het verkeerde tijdstip bij Komperdell en tussen de middag in de restaurants is het extreem druk.

Heb in SFL in al die jaren nooit langer als een paar minuten hoeven wachten.

• Marinus

Geen ruzie maken, jullie hebben allebei gelijk :D

02-01-2008 1,66

28-10-2008 1,45

08-08-2011 1.05

13-01-2012 1,21

• Rob

Tja, en begin augustus zat ik er net …..

• skiester

ja waanzinnig druk. Komperdell was hell. Die stoel vanaf daar was vechten. Je kon nooit terecht op het terras en omhoog met de gondel was ook een drama. Dal afdaling was slalommen om de mensen heen. Metro paste je niet in dus moest lopen met de kinderen… Was wel gebonden aan vaste tijden vanwege kind in skiklas maar toch, dat ben ik in andere gebieden ook. Verder vond ik het zeer irritant dat letterlijk iedereen Nederlands was. leek wel of ik op de hockeyclub zat met al dat geblaat in de lift. *rant over*

Alleen in Flims in de nieuwjaarweek heb ik het drukker gehad!

Maar mss ben ik wel gewoon verwend met Zermatt….

• Marinus

Al die dingen die jij opnoemt zijn waar. Echter bij de liften in (de rest) het skigebied is het niet zo druk. Komperdell is gewoon één grote oefenweide.

Wij hebben de meiden alweer wat ouder dus gaan we rond (half) negen richting een nog wat legere metro en tegen half tien met de Alpkopf omhoog. Eerst uurtje skiën met de meiden, dan bij de les afleveren. Lunch doen we wat aan de vroege kant, tussen 11:00 en half twaalf. De kinderen blijven over tussen de middag. Van 12 tot 15 weer skiën (heerlijk rustig rond 12:00). Waldabfahrt naar beneden en de ski's in't depot. Meiden komen een half uurtje later dan van de les.

En die dames met een aardappel achter in de strot worden meestal erg rustig als ik lekker met dialect tegen ze begin te blaten :D

Zermatt, tsja, misschien… eens.

• skiester

Kun je zien hoe persoonlijk het kiezen van een skigebied is: jij vindt Serfaus leuk dus relativeer je de zaken die voor mij een dealbreaker zijn. Zo zijn er vast ook mensen die Zermatt helemaal niets vinden (hoewel, dat kan toch eigenlijk niet…>:D< )

Dit jaar een week Klosters, ik ben daar al een paar keer geweest voor 1 of 2 dagen, ben benieuwd hoe het is met kids in de krokusweek…

• Joep

Ben ik ook benieuwd naar!