skieen in Colorado

• ronaldski

Ik dacht dat ik de enige Hollander was die altijd met vakantie klantenkaarten van Safeway en de Intermarché meesleept >:D<. Zelfs als ze geen klantenkaarten hebben dan kan je soms bij supermarkten de koopjeskorting krijgen als je er om vraagt en zegt dat je een toerist bent.

• kootje

Nee hoor, je bent niet de enige. Wij hebben een SuperU kaart. Je weet toch dat wij Hollanders puntenspaarders zijn!>:D<

• Mr. SKi

Voor de liefhebbers ( en Atomic in bijzonder) hier wellicht nog wat adresjes en tips die wellicht de moeite waard zijn te onthouden:

1. The Red Lion - Erg gezellig restaurant/pub in het centrum van Vail. Prima stek voor een betaalbare hap en biertje. Toffe sfeer, veel big screens aan de muren met allerlei sporten er op.

2. The back bowls van Vail zijn om puur te genieten van wat skiën/boarden zo gaaf maakt. Let op de slowzones! Kan je je liftpas kosten als je te hard gaat.

3. In Vail is zat te shoppen maar de prijzen liggen hoger dan in Breckenridge.

4. Breckenridge - The Main Street zit vol met leuke winkeltjes en restaurantjes. Ook enkele speciale winkels zoals een Patagonia en North Face store ( prijzen liggen lager dan in Europa!). Ook is er een soort outlet shop met allelei skikleding.

5. In Breck kan je echt gaaf eten in Bubba Shrimps - soort thema restaurant uit de film met Tom Hanks - erg gezellig en vooral heel lekker!!!!!

6. Goede steaks scoor je bij Kenosha in Main Street. Goede Mexicaan is er ook te vinden. Zat gezellige kroegen en shoppen kan je tot laat in de avond.

7. In Keystone voor 5 dollar met de snowcat omhoog en dan way down met een vette smile op je gezicht.. Eerst ff koffie en muffin scoren in Starbucks. Sjouwen met je spullen hoeft niet vanaf de parkeerplaats want er staan soort strandkarretjes om je ski's/board in te leggen. Overal staan VVV hosts om je naar de liften te wijzen.

8. In Winterpark scoor je een top biertje bij de Checky Monk met 15 belgische biertjes op de tap. Ben je er op vrijdagavond of zaterdagavond: je kan op de berg heerlijk eten, ritje met de gondel is inbegrepen. Wel prijzig. De Mary Jane is een dame die vol met bumps zit van het maatje Volkswagen Kever. Gelukkig ook enkele mooie blauwe afdalingen op haar flanken te maken. Vanaf Parsenn Bowl is het genieten van tochten door de powder & trees.

9. In het algemeen is buiten de deur eten goedkoper dan zelf koken. Vooral verse groenten zijn prijzig.

10. Vette doos met handwarmertjes kopen voor in je handschoenen kan handig zijn. Is zo wie zo veel goedkoper dan hier. Wij hadden ze echt nodig Ook de ‘toe-warmers’ deden hun werk prima. Je hebt ook ‘boor-gloves’voor over je schoenen. Zijn soort neo-preen

hoezen … werkt ook goed. Wij hebben er -38 graden gehad! Je ziet heel veel goede warme kleding/handschoenen etc.Schijnt nodig te zijn. Wat ook erg lekker is: Nano puff jacket van Patagonia. Als 2e laag onder je jas. Veel warmer dan fleece.

Hmmm … last tip: route naar/van Winterpark: let op bij het stadje Empire, net na de afslag van de I70 - is een speed trap - je mag 30 miles en ze controleren er flink. Toch zonde van je dollars. Zo wie zo zijn ze streng op te hard rijden daar.

grtzz Mr SKi

• atomic

Bedankt voor alle tips ! Ik ga er zeker gebruik van maken.

De mogelijke kou kan voor mijn vriendin nog wel een een probleem worden. Zij heeft heel snel last van koude handen. We hebben alles al geprobeerd : Goede handschoenen, wanten, binnenhandschoentjes. Maar zelfs met warmte zakjes blijven haar vingers koud. Het is soms zelfs zo erg dat het pijn doet. Alleen als de zon schijnt heeft ze geen koude handen. Dus hopen we maar op voldoende zon en ‘normale’ temperaturen. In Val Thorens hebben we vaker temperaturen varierend van min 14 tot min 28 gehad. En in Canada hebben we ook min 24 gehad.

• Mr SKI

Komt bekend voor. Mijn meissie heeft 2 jaar geleden Reusch handschoenen gekocht die verwarmd worden mbv een accu. Werkt voor haar erg goed. Waren wel zeer prijzig. Alleen worden die niet meer gemaakt. Er zijn wel andere merken nu dacht ik.

grtzz Mr SKi

• Marinus

Bestaan nog steeds, pure-cotton heeft hier een beetje zitten spammen: Verwarmde handschoenen

• ronaldski

Ter informatie @Atomic. Aanstaand weekend 3 en 4 december zijn er op Eurosport skiwedstrijden te zien uit Beaver Creek. Dan kan je alvast zien hoe je toekomstige vakantiebestemming er uit ziet. Beaver Creek is een interesante bestemming. De pistes zijn uitdagend, met name de Birds of Prey piste waarop de o.a. Super-G en de Down Hill worden geskied. Dat is een heftige steile piste waarop tijdens wedstrijden regelmatig zware ongelukken gebeuren. Er zit een aantal sprongen in, waaronder de Golden Eagle Jump. Die is vergelijkbaar met de beroemde sprong van de Hahnenkam.

Beaver Creek is trouwens anders dan de andere plaatsen waar je in Colorado naar toe gaat. Het is een afgesloten resort met slagbomen en beveiligers. Die vragen aan iedereen wat men komt doen. Het antwoord ‘skiën’ of ‘boarden’ volstaat. Volgens mij horen ze nooit iets anders, maar ze blijven bloedserieus. Echt Amerikaans. Daarna heb je de keus om gratis je auto op één van de nabijgelegen parkeertereinen te parkeren. Vandaar brengt een bus je naar de piste. Je kan ook kiezen om door te rijden. Dan rij je vlak bij de piste een ondergrondse parkeergarage in met valet parking. Je stapt uit en behulpzame tieners helpen je met uitladen van je materiaal en daarna rijden ze je auto naar een parkeervak. Je bent dan één trap verwijderd van de piste. Aan het eind van de dag halen ze je auto weer op en helpen je met inladen. Leuk om een keer mee te maken, maar het kost je $25 (in 2010). Het Red Tail Camp bergrestaurant is een prima plek voor de middaglunch en aan het eind van de dag kan je terecht op het enorme terras onder aan de liften. Als je van bier houdt, dan moet je op dat terras een keer het Fat Tire Amber Ale bier proberen. Ik vond het een lekker bier. Beaver Creek is voor mij voor herhaling vatbaar. Ik hoor wel als je nog meer details wilt weten.

• atomic

@Ronaldski :

Bedankt voor de informatie. Ik probeer elke winter zoveel mogelijk World Cup wedstrijden te zien. Als ik niet thuis ben neem ik ze op en kijk ze later.

Omdat we afgelopen weekend niet thuis waren heb ik de wedstrijden uit Aspen en Lake Louise opgenomen. Ik heb nog geen tijd gehad om alle wedstrijden af te kijken. Aankomend weekend zijn we weer niet thuis. We gaan zaterdag winkelen in Keulen en overnachten aansluitend bij Snowworld in Landgraaf waar we zondag gaan skieen. Toevallig heb ik gisterenavond de video al weer ingesteld voor de wedstrijden in o.a. Beaver Creek.

De Bird of Prey piste ken ik van TV. In november 2007 is de Noorse skier Svindal daar heel erg gevallen. Net zoals ik zelf eerder dat jaar is hij bij die val op zijn eigen ski terecht gekomen met als gevolg een flinke wond. Een jaar later won Svindal op overtuigende wijze de afdaling en de super G in Beaver Creek.

We verblijven zelf 4 nachten in Avon in het Comfort Inn hotel. Ik heb gezien dat er vanaf het Westin Riverfront Hotel de lift ‘Riverfront Express Gondola’ vertrekt. Als deze lift vanaf ons hotel makkelijk bereikbaar is en voor iedereen toegankelijk wil ik de auto bij ons hotel laten staan. Een andere optie is misschien de auto te parkeren bij de Lower Beaver Creek Mountain Express lift. Ik heb gezien dat de Wolf Parking Lot daar vlak bij is. Weet je of dit goede opties zijn ?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de verbindingen tussen Avon en het skigebied van Vail. Ik heb gelezen dat het parkeren in Vail USD 25,00 per dag zou kosten of dat het vanaf de openbare parkeerplaatsen heel ver lopen is. Er schijnt wel een shuttle-bus vanaf Avon te rijden maar daar zou je dan weer USD 5,00 per persoon per enkele reis voor moeten betalen. Voor twee personen komt dat dan ook op USD 20,00.

• Mr. SKi

@Atomic.

Klopt … parkeren in Vail is prijzig. Hoe dichter naar het centrum c.q de plek waar de liftenb beginnen hoe duurder. Er is een prima busdienst die door heel Vail rijdt. Alle buslijnen hebben verschillende kleuren. Op internet c.q de website van Vail kan je hier alle info over vinden. Die bussen zijn gratis. Kom je vanuit Vail West ( ik dacht dat je vanuit Avon het eerst in West komt, vanuit Silvertorne is het Vail Oost) dan is het een optie om in Vail West gratis te parkeren bij het winkelcentrum ( met o.a de Safeway en de Mc Donalds) en daar de bus te pakken Je hebt dan de keuze om in Lionshead uit te stappen ( met de eerste serieuze liften) of door te rijden naar Vail Village en daar de lift naar boven te pakken.

Kortom je hoeft niet betaald te parkeren volgens mij.

Have fun ennuh …… er valt genoeg pow nu in Colorado en Utah :-)

grtzz Mr SKI

• ronaldski

Afgelopen weekend wel Aspen en Lake Louise gezien. Volgens mij was de sneeuw in Lake Louise beter dan die in Aspen. Aspen zag er nog redelijk groen uit, maar dat hoeft niets te betekenen voor de andere gebioeden in Colorado.

Van Svindal klopt. Hij werd van de week geinterviewd en ze lieten filmpjes van zijn val op de Birds of Prey piste zien. Zag er niet goed uit.

Eerlijk gezegd heb ik geen goed beeld of je vanaf Avon met de lift naar het skigebied van Beaver Creek kan komen. Ik heb ook niet gecontroleerd of de bussen vanaf de parkeerterreinen gratis zijn. Wij zijn direct doorgereden naar de ondergrondse parkeergarage. Ik heb aangenomen dat de bussen gratis waren, want ik ben in de USA nooit iets anders tegengekomen. Op wintersporters.nl staat ook de de bussen gratis zijn.

Over parkeren in Vail zelf weet ik geen details. Wij zaten in de Evergreen Lodge, een paar minuten van de bus. Onze auto stond bij het hotel. De bussen in Vail zijn gratis, ook voor niet pashouders, en rijden bijzonder frequent. In Vail heb je dus geen auto nodig. Maar of deze bussen ook in Avon stoppen, weet ik niet.