skieen in Colorado

• ronaldski

Atomic,

Vail, Breckenridge, Keystone en Beaver Creek hebben in ieder geval één skipas. Voor Copper Mountain moet je een andere skipas hebben.

Tenminste dat was zo toen ik er vorig jaar in maart 2010 was. Het kan natuurlijk volgend seizoen weer anders zijn.

Als je nog details wil weten, dan hoor ik het wel.

• Arnold Roelen

(:P)ik was niet zo nieuwsgierig wat het precies koste,maar meer hoe creatief iemand zo`n reis voorbereid.

wat de vliegkosten betreft ben ik bevoorrecht,maar ik ben zelf niet zo creatief dat ik dat allemaal ga uitzoeken,al moet ik zeggen dat het wel kriebelt om het wel te doen nu ik je planning zag.

you never knows(tu)

Gr,Arnold

• Germaine

Ha Atomic,

Ik kan alleen maar zeggen: heeeel veel plezier ! het is echt geweldig skien in Colorado (ken het gebied Keystone e.o.). Gave pistes !!!

Wij zijn in 2007 geweest en idd de extra kosten van zo'n skivakantie zaten 'm in het vliegticket (we hebben de route Adam-Houston-Vail gevlogen).

Let ook even op dat je daar op zo'n 3000 m hoogte zit/leeft (en naar 4200 m gaat met de skilift) dus dat is ook even wennen. En de tip van Silverthorn outlet kan ik ook aanraden… errug leuk shoppen in o.a. de Nike store ;)

• atomic

Arnold Roelen Schreef:

——————————————————-

> (:P)ik was niet zo nieuwsgierig wat het precies koste,maar meer hoe creatief iemand zo`n reis voorbereid.

> wat de vliegkosten betreft ben ik bevoorrecht,maar ik ben zelf niet zo creatief dat ik dat allemaal

> ga uitzoeken,al moet ik zeggen dat het wel kriebelt om het wel te doen nu ik je planning

> zag. you never knows(tu)

>

> Gr,Arnold

Het plannen van een vakantie vind ik bijna net zo leuk als met vakantie gaan. Hele avonden en (bij slecht weer) het hele weekend kan ik dan surfend achter de computer zitten. Voor deze reis ben ik begonnen om te bepalen welke skigebieden mogelijk bezocht konden worden. Net zoals velen dacht ik bij Colorado meteen aan Aspen. Daarnaast kende ik ook Winter Park, Vail, Beaver Creek en Breckenridge van de skiwedstrijden op tv. En na bestudering van de diverse skikaartjes vond ik dat deze plaatsen net zo veel mogelijkheden boden als Aspen. Omdat we ‘maar’ twee weken de tijd hebben moesten we keuzes maken.

Door het lezen van reisverslagen probeer ik me een beetje te orienteren. Je komt er nuttige tips tegen. Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar betaalbare accomodaties. Al snel bleek dat de accomodaties in de resorts bij gebruik door twee personen best duur zijn. Ik had ergens gelezen dat iemand een hotel buiten het skigebied had geboekt. Toen ben ik op zoek gegaan naar welke plaatsen er in aanmerking zouden kunnen komen. Toen ik een aantal mogelijke plaatsen had geselecteerd ben ik via diverse boekingsites op zoek gegaan naar beschikbare accomodaties. Op deze manier kreeg de reis al iets meer vorm. Na het lezen van beoordelingen op sites zoals tripadvisor en zoover bleven er een paar mogelijke hotels over. En uiteindelijk heb ik via sites zoals van hotels.com, expedia.com en booking.com de op dat moment beste aanbiedingen gekozen.

Via cheaptickets.nl hebben we gekeken welke luchtvaartmaatschappijen vluchten naar Denver aanbieden. Uiteindelijk lagen de prijzen niet zover uit elkaar. Via de site van KLM hebben we de voor ons meest gunstige vlucht- en overstaptijden uitgezocht. We hebben geboekt bij KLM maar vliegen met Delta Airlines via Detroit.

Op een forum voor vakanties naar USA had ik gelezen dat voor een huurauto het duitse internetbedrijf usareisen.de goedkope tarieven kon aanbieden. Zij boeken als agent bij grote verhuurbedrijven zoals Alamo en Hertz. Veel mensen omschreven dat ze goede ervaringen hadden met deze firma.

Toen we hadden besloten welke vluchten en accomodaties we wilden boeken hebben we alles in een keer geboekt en kon het lange wachten beginnen.

Op deze manier heb ik al diverse rondreizen geboekt. Dit zijn meestal zomervakanties want normaal gesproken boeken we voor de wintersport een busreis naar een vast appartement in Val Thorens. Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Mocht je nog iets willen weten dan zie ik het wel.

Germaine Schreef:

——————————————————-

> Ha Atomic,

> Ik kan alleen maar zeggen: heeeel veel plezier ! het is echt geweldig skien in Colorado (ken het gebied Keystone e.o.). Gave pistes !!!

> Wij zijn in 2007 geweest en idd de extra kosten van zo'n skivakantie zaten 'm in het vliegticket (we hebben de route Adam-Houston-Vail gevlogen).

>

> Let ook even op dat je daar op zo'n 3000 m hoogte zit/leeft (en naar 4200 m gaat met de skilift) dus dat is ook even wennen. En de tip van Silverthorn

> outlet kan ik ook aanraden… errug leuk shoppen in o.a. de Nike store ;)

Ik heb inderdaad gelezen dat de skigebieden heel hoog liggen. Om bij te komen van de lange reis en te wennen aan het tijdverschil overnachten we eerst in Denver. Dat ligt op 1600 meter. Daarna slapen we 3 nachten in Winter Park op een hoogte van 2750 meter en skieen tot 3600 meter. Ook de andere overnachtingsadressen liggen rond de 2800 meter hoogte. Ik ga er een beetje vanuit dat dit te vergelijken is met Val Thorens. Daar overnachten we altijd op 2400 meter en skieen tot een hoogte van 3200 meter en hebben nooit problemen met de hoogte.

Tijdens een zomervakantie in Peru hebben we zonder problemen twee nachten op 3600 meter geslapen. Maar toen we daarna op 3800 meter moesten overnachten had ik de eerste nacht last van kortademigheid. Steeds als ik bijna sliep en mij ademhaling rustiger werd kreeg ik het benauwd en schrok ik wakker. Op het laatste durfde ik niet meer te slapen omdat ik bang was om te weinig zuurstof te krijgen. De nacht daarna was ik zo moe (en misschien ook wat geacclimatiseerd ) dat ik als een blok in slaap viel. Net zoals in Peru proberen we zo veel mogelijk water te drinken. Men zegt dat je voor elke 1000 hoogte meters een liter extra vocht moet nemen. Dat betekent voor Colorado per dag dus minstens 3 a 4 liter water extra.

• ronaldski

Hoi Atomic.

De hoogte kan inderdaad een probleem zijn. Er zijn 2 aspecten waar je rekening mee moet houden, nl. gebrek aan zuurstof en hoogteziekte. Gebrek aan zuurstof uit zich in een tekort aan energie. Met in het begin een beetje rustig aan doen kan je je lichaam laten wennen. Je krijgt wat meer rode bloedlichaampjes en dan gaat het gauw beter.

Hoogteziekte is oedeem in je hersens en daar wen je niet aan. Je hebt er last van of niet en het is afhankelijk van de hoogte. De een krijgt het al op 1.800 meter en de ander heeft er op 5.500 meter nog geen last van. Het gaat er ook om dat je een deel van de dag, bijv. 's nachts, onder de voor jouw geldende grens blijft. Veel drinken helpt (geen alcohol maar wel Gatorade) maar het enige wat echt helpt is naar een lager gebied gaan. In Colorado kan je bij de apotheken die in de supermarkten zitten foldertjes halen met informatie.

Breckenridge ligt op 2.800 meter en het gebied gaat tot 4.000 meter hoog. Dat is een stuk hoger dan Valtho. In Valtho geen last krijgen van hoogteziekte is daarom geen garantie voor Breckenridge. Maar je bent al in Peru geweest, dus zal het wel meevallen.

• ronaldski

Germaine,

Ik ben vorig jaar ook via Houston naar Denver gevlogen. Wat een ramp. De tocht duurt veel labger en we moetsen ook nog 4 uue wachten op de aansluitende vlucht. Dat dus nooit meer.

Keystone is inderdaad een prima gebied, maar Vail en Beaver Creek vind ik net zo leuk. Breckenridge is een stuk groter. Prima om te skiën of te boarden maar wat minder knus.

De Silverthorn outlet is leuk, maar als je voor een relatief korte wintersportvakantie de Oceaan oversteekt, dan zou ik het links laten liggen.

• Mr. SKi

Hello allemaal!

Vorig jaar zelf in Colorado geweest .. check het reisverslag maar zou ik zeggen.

Yep … zeker in Breck zit je hoog. Wij waren er de 4e dag van onze trip. Dan ben je een beetje gewend maar ik merkte het wel als ik heuveltje op naar de lift moest wandelen 's ochtends.

Beetje rustig aan doen dus. Je krijgt echt overal als je iets wilt drinken een kan water op tafel ( kost niets). Water drinken dus.

Wij vlogen van A'dam-Frankfurt-Denver. Prima te doen in ongeveer 11 uur.

Het is in elk geval een echte belevenis. Ik kreeg deze week het SKI Magazine binnen ( amerikaans blad … jaarabo voor 16 dollar incl. verzendkosten, 7 stuks per jaar) en dan krijg ik de kriebels weer.

Zit te broeden op nieuwe trip naar Utah en Wyoming, Zal wel 2014 worden ( ff euries verzamelen) maar de voorpret is er niet minder om. Vail staat in elk geval op de 2e plaats van meest favoriete bestemmingen van de lezers van Ski Magazine.

Deer Valley voor de 5e achtereenvolgende keer op 1. O ja … vergeet die Safeway card niet als je boodschappen doet, gratis te verkrijgen bij de kassa en scheelt je zeker 20% op je boodschappen.

Safeway zit in Fraser ( 5 km van Winterpark), in Silverthorn vlakbij na de afslag van de I-70 en in Vail West naast de I-70.

grtzz en have fun

Mr SKi

• Mr. SKi

O ja … check je dagelijkse weerbericht op:

www.coloradopowderforecast.com

Top site met alle info waar je moet zijn voor een vette dump.

grtzz Mr SKi

• atomic

ronaldski Schreef:

——————————————————-

> De Silverthorn outlet is leuk, maar als je voor een relatief korte wintersportvakantie de Oceaan oversteekt, dan zou ik het links laten liggen.

In ons geval ligt de outlet een paar honderd meter links van het hotel. De outlet is s avonds tot 20.00 uur open dus we hoeven geen ‘ski-tijd ’ op te offeren.

En met kortingen tot 70% is het leuk shoppen bij o.m. Calvin Klein, Colombia, Levi, Nike, Ralph Lauren en Tommy Hilfiger. Thuis probeer ik ruimte in mijn koffer te houden voor eventuele aankopen.

• atomic

Mr. SKi Schreef:

——————————————————-

> O ja … check je dagelijkse weerbericht op: www.coloradopowderforecast.com

> Top site met alle info waar je moet zijn voor een vette dump.

> grtzz Mr SKi

Dat zijn de goeie tips. Net zoals die van de safewaycard. (tu)(tu)