skieen in Colorado

• atomic

Ik ben helemaal happy. Want in plaats van 2x een week skieen in Frankrijk gaan we deze winter 2 weken skieen in Colorado.

Colorado stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Na het lezen van het reisverslag van mr. Ski van afgelopen winter had ik me voorgenomen eens te onderzoeken wat zoiets zou kosten. Een pakketreis via een reisorganisatie was best prijzig. Dat kwam mede doordat de aangeboden accomodaties in de ski-resorts lagen. Na veel zoeken en rekenen hebben we besloten alle losse componenten zelf via internet te boeken. De meeste kosten hebben we kunnen besparen door voor simpele accomodaties buiten de ski-resorts te kiezen.

We vliegen naar Denver. Na een dagje acclimatiseren in Denver rijden we met een gehuurde SUV door naar Winter Park voor 3 overnachtingen en twee dagen skieen.

De volgende stop is Silverthorn. Dit een klein plaatsje langs de Interstate 70 vlak bij Lake Dillon. Hier blijven we 4 nachten. Vanuit Silverthorn zijn de skigebieden van Keystone, Breckenridge en Copper Mountain makkelijk bereikbaar. Verdeeld over 5 dagen willen we deze 3 verschillende gebieden bezoeken.

Daarna rijden we door naar het plaatsje Avon. Dit ligt vlak bij het skigebied van Beaver Creek. Hier hebben we 5 overnachtingen geboekt. Vanuit Avon willen we verdeeld over 5 dagen de skigebieden van Vail en Beaver Creek bezoeken.

Als de weersomstandigheden meewerken skieen verdeeld over 12 dagen in 6 verschillende ski-resorts.

Daarna rijden we terug naar Denver Airport voor 1 overnachting en vliegen dan terug.

Nog maar 134 nachtjes slapen.

Voor de wzw lijst :

Feb 2011

12 t/m 27 atomic winterpark/keystone/breckenridge

copper mountain/beaver creek/vail

• JW

Dat wordt dus over pakweg 140 dagen een lang verslag hier ;)

'k Ben benieuwd hoe het je bevalt, ook in vergelijking met Frankrijk.

• kootje

Top man.

Schrijf hem bij als 2 x 1 week, goed voor de statistieken.>:D<

Ga nu naar bed. Uitrusten van de rit.

• Mr. SKi

Atomic, helemaal goed!

Skiën daar is super. Je hebt m'n verslag dus al gelezen van vorig jaar.

Mocht je wat willen weten dan lees ik dat wel.

Vergeet zeker niet ff te shoppen in Silverthorn in het outletcentre aldaar.

grtzz Mr SKi

• atomic

Mr. SKi Schreef:

——————————————————-

> Vergeet zeker niet ff te shoppen in Silverthorn in

> het outletcentre aldaar.

> grtzz Mr SKi

Ons hotel zit vlak bij het outlet centre. We maken 's avonds na het eten altijd een wandelingetje en ik heb me al voorgenomen om elke avond met een koopje thuis te komen :)

• Arnold Roelen

en wat kost z`n tripje dan,nu je het allemaal zelf hebt geregeld?

• atomic

hallo Arnold,

Ik heb de diverse onderdelen als volgt geboekt :

Vlucht Amsterdam – Denver : www.klm.com

Huurauto - Jeep Liberty – 14 dagen : www.usareise.de

Overnachtingen

Denver : hotel Grand Hyatt Downtown – 1 nacht

Winter Park : hotel Vintage – 3 nachten

Silverthorne : hotel Comfort Inn – 4 nachten

Avon : hotel Quality Inn - 5 nachten

Denver Airport : hotel Hyatt Place – 1 nacht

De hotels zijn geboekt bij :

www.booking.com en www.hotels.com

Ter plekke moeten we nog de skipassen aanschaffen.

Met een beetje googlen kan ze zelf wel een berekening maken.

• skiester

Wat flauw… Ik denk niet dat iemand op de cent af hoeft te weten wat het kost, maar waar moet je aan denken per persoon? 1500, 2000? Ongeveer?

• atomic

skiester Schreef:

——————————————————-

> Wat flauw… Ik denk niet dat iemand op de cent

> af hoeft te weten wat het kost, maar waar moet je

> aan denken per persoon? 1500, 2000? Ongeveer?

Voor de vluchten, accomodatie en huurauto zijn we ongeveer Euro 1500,00 per persoon kwijt

Daarbij komen dan nog de lokale kosten waaronder de kosten voor een ski-pas. Voor een ski-pas hebben we Euro 60,00 per persoon per dag begroot. Er zijn bepaalde meerdaagse combi-passen verkrijgbaar, maar ik moet me er nog in verdiepen welke combinaties er mogelijk zijn. Daarnaast is het niet te hopen dat de dollar-koers blijft stijgen.

We verwachten dat we buiten het eten om ongeveer Euro 4500,00 kwijt zullen zijn. Voor twee keer een week skieen in Frankrijk zouden we in totaal ongeveer Euro 3000,00 kwijt. Het verschil tussen de kosten voor skieen in Frankrijk en skieen in Colorado zijn dus eigenlijk de kosten voor de vliegtickets.

• skiester

niet slecht. Zo komt zo'n reis toch wel dichtbij!