Onmogelijke zoektocht?

• Ton_

Ah, OK. Dan had ik die dus even verkeerd geïnterpreteerd. Nadruk lag dus op de massa, niet op onze Oosterburen zelf.

Als je zelf lekker wilt skiën maar ook met en voor de kinderen een leuke vakantie wil, dan kan ik je Serfaus (Serfaus/Fiss/Ladis) van harte aanbevelen. Groot gebied, plm 180 km piste, variatie.

Serfaus richt zich heel erg op gezinnen met kinderen, met liften die automatisch aanpassen als er alleen kinderen instappen, kinder afdalingen (Dino-bos, dierenbos, Murmli-trail etc.)

De ski school is zeer goed georganiseerd en met volop Nerderlandse leraren.

Je kunt je kind per dag overlaten, dus dat geeft je vrijheid om een paar dagen voor jezelf te kiezen en een paar dagen met de kinderen te eten.

Wij zijn er zelf 3 keer geweest met Krokus (drukker dan kerst, denk ik) maar de wachttijden zijn acceptabel. De skischool is boven, dus je moet wel altijd met de gondel omhoog, daar heb je in de ochtend max 10-15 minuten wachttijd. En als je eenmaal weg bent bij de skischool zijn de wachttijden bij de meeste liften prima te doen.

Zolang onze kinderen klein zijn zullen we naar Serfaus gaan. Onze jongste is 4.

Wij hebben de boeking voor 2012 alweer gedaan.

Edit: typefoutje gecorrigeerd.

• hakke

Van ons uit is Maria-Alm nog geen 920 km. En wij wonen in Den-Bosch

• Snowy

hakke Schreef:

——————————————————-

> Van ons uit is Maria-Alm nog geen 920 km. En wij wonen in Den-Bosch

Kom je je stadsgenoot nog eens tegen! Daar woon ik dus ook.

Ik woon blijkbaar noordelijker dan jij, want van mij uit is het 930 km… :D

• Luthieneke

Wij zijn half januari in Serfaus geweest, is ons erg goed bevallen, maar navraag bij onze verhuurder leerde dat voor de kerst- en voorjaarvakanties praktisch alles volgeboekt/gereserveerd is door en voor stamgasten. Eigenlijk heb ik geen zin in een frustrerend mailrondje naar verschillende verhuurders, plus dat ik juist in de wat minder bekende gebieden meer kans zie. Maar ik ben met je eens dat het een heel leuk en kindvriendelijk gebied is!

• Ton_

Ja, dat dat alles voor 2012 al bijna vol zit hebben wij ook gemerkt.

Wij wilden in ‘ons’ hotel boeken voor 2012 maar dat ging al niet meer. En aan de balie wisten ze ons te vertellen dat krokus 2012 een moeilijk jaar gaat worden om iets te vinden, want dan valt de Oostenrijkse en de Duitse voorjaarsvakantie gelijk met de onze. En dan gaan de vast gasten voor.

Dat is een keer in de drie jaar zo, meen ik begrepen te hebben en dat zijn altijd lastige jaren in die zin dat je er in gebieden als Serfaus op tijd bij moet zijn

Bijkomend probleem voor ons is dat we drie kinderen hebben dus een 5 of 6 persoonskamer nodig hebben en die zijn ook gewoon minder.

We hebben zo'n 30 hotels en Garni's aangeschreven en maar twee hadden er een kamer beschikbaar en 1 wilde even de vaste gasten vragen voordat ze hem aan ons wilde ‘geven’. (Geven is niet het juiste woord, als je ziet wat je kwijt bent voor een week 8-) )

Nu hebben we er een in optie genomen en wachten even af wat die derde gaat doen. Die heeft eigenlijk onze voorkeur want er zit een zwembad(je) bij, lekker voor de kids.

Nu is het natuurlijk wel zo dat er vanaf juni weer veel beschikbaar komt, omdat dan de opties weer verlopen en mensen er toch geen gebruik van willen maken, maar wij hebben het zekere voor het onzekere genomen en weten in ieder geval zeker dat we er terecht kunnen.

Succes met je zoektocht en laat even weten als je iets gevonden hebt!

• Luthieneke

Helaas kan ik absoluut niet slapen in de auto, dus 's nachts rijden is voor ons geen optie. Vandaar ook de beslissing om wat dichterbij te zoeken, het moet echt makkelijk in 1 dag aan te rijden.We wonen ook nog eens boven Amsterdam, daar vandaan is het 1033 km. Teveel vind ik.

• hakke

haha, tja wij wonen in Hintham, tegen de snelweg aan dus.(:P)….en het is maar waar je in Maria-Alm wil zijn…..

Tja 1030 km is ver maar de laatste keer hebben we het van ons af in een kleine 9 uur gereden. We hebben ons netjes aan de snelheid gehouden en regelmatig even een pauze gehouden. Nu moet ik er wel bij vermelden dat we geen file hebben gehad en dat het op een door de weekse dag was) Terug heeft een vriendin van mij het in 12 uur gereden naar Amsterdam met voldoende pauzes en zelfs een lange file onderweg.

Een aantal jaar geleden naar Solden geweest met een overnachting in Stutgard over dat stuk hebben we, schrik niet 12 uur gedaan (nog geen 350 km) Dus het aantal km wil niet alles zeggen maar is afhankelijk van de drukte op de weg en weersomstandigheden. Waren we 6 uur later vertrokken dan waren we zeer waarschijnlijk om dezelfde tijd aangekomen.

Helaas lijkt het een onmogelijke zoektocht te worden……..of je zult een compromis moeten sluiten

• Joep

Afgelopen kerst in Zweisimmen (Zwitserland) geweest in de (drukste) tweede week. Druk genoeg uiteraard maar het barstte niet uit zijn voegen. Alleen bij sommige liften lang wachten. Hoewel het daar volgens mij ook wel redelijk straf volgeboekt zit met stamgasten zou ik in datzelfde skigebied kijken naar Schönried of Saanenmöser. Volgens mij voldoet dit allemaal redelijk aan jouw eisen. Mijn zus was in de eerste week van de kerstvakantie in Grindelwald en dat was ook niet megadruk (zelf ben ik daar rond de kerstdagen ook een keer geweest en vond het ook heel erg meevallen maar dat is wel wat langer geleden).

• Snowy

hakke Schreef:

——————————————————-

> haha, tja wij wonen in Hintham, tegen de snelweg aan dus.(:P)….

Dat scheelt inderdaad 10 km: ik woon met uitzicht op de Maas, dus helemaal aan de andere kant van de stad!