Dat lijkt me inderdaad een onmogelijke zoektocht.
volgens mij zijn alle gebieden met kerst druk bezocht en op 1000 km van Utrecht kom je bijna automatisch in Oostenrijk of net in Italie uit.
Edit: OH Zwitserland valt daar natuurlijk ook in. Maar daar ben ik nooit geweest met Kerst. Maar ik vermoed dat dat niet veel anders zal zijn.
Ik zal zelf in Italie met kerst (Passo Tonale) maar dat was erg druk, los van het feit dat het klein en moeilijk te bereiken is (Zie eventueel ook mijn reisverslag)
Als je geen Duitsers wil ontmoeten zit je daar overigens wel goed. (Nul ontmoet, terwijl men er wel goed Duist spreekt () )
Persoonlijk heb ik liever met Duitsers te maken dan met (te veel) Nederlanders maar dat is een andere discussie denk ik. Je mag ervan uit gaan als je in Oostenrijk zit dat je met kerst veel Duitsers ziet. Ik zou zorgen dat je in een gebied komt waar Nederlandse leraren zijn, dat zou ik belangrijker vinden. Je kinderen komen dat in ieder geval met Nederlanse (en Belgiesche) kinderen in de klas en die vermaken zich dan wel.
(Mijn kinderen vermaakten zich overigens ook met Italiaanse kinderen in Italie. Kinderen zijn wat dat betreft onbevangen en redden zich wel. )
Viel Gluck und Tsjuss…