Onmogelijke zoektocht?

• tet

1000km van Utrecht, ligt Scheffau, midden in een groot skigebied, met een hele leuke skischool, boven op de berg.

http://www.kinderkaiserland.com.

De les begint om 10 uur, vanaf 9.45 uur kunt u de kinderen in het afgesloten gebied afgeven,en zelf gaan skieen.

• Kiko

Wij hebben prima ervaringen met Silvretta Montafon echter niet in de kerstperiode. Met carnaval viel ons de drukte reuze mee iig. Het is goed aan te rijden, goede skischool en het piste-aanbod is ‘voor elk wat wils’.

• doov

Landgraaf

• Marinus

150 KILOmeter, niet 150 METER B)

• hakke

Scheffau is erg druk tijdens de kerstperiode. Daarnaast is het vrij vroeg in het seizoen en is dus de kans aanwezig dat niet alles open is al kunnen ze tegenwoordig wel heel veel spuiten…

• Ton_

Dat lijkt me inderdaad een onmogelijke zoektocht.

volgens mij zijn alle gebieden met kerst druk bezocht en op 1000 km van Utrecht kom je bijna automatisch in Oostenrijk of net in Italie uit.

Edit: OH Zwitserland valt daar natuurlijk ook in. Maar daar ben ik nooit geweest met Kerst. Maar ik vermoed dat dat niet veel anders zal zijn.

Ik zal zelf in Italie met kerst (Passo Tonale) maar dat was erg druk, los van het feit dat het klein en moeilijk te bereiken is (Zie eventueel ook mijn reisverslag)

Als je geen Duitsers wil ontmoeten zit je daar overigens wel goed. (Nul ontmoet, terwijl men er wel goed Duist spreekt (:P) )

Persoonlijk heb ik liever met Duitsers te maken dan met (te veel) Nederlanders maar dat is een andere discussie denk ik. Je mag ervan uit gaan als je in Oostenrijk zit dat je met kerst veel Duitsers ziet. Ik zou zorgen dat je in een gebied komt waar Nederlandse leraren zijn, dat zou ik belangrijker vinden. Je kinderen komen dat in ieder geval met Nederlanse (en Belgiesche) kinderen in de klas en die vermaken zich dan wel.

(Mijn kinderen vermaakten zich overigens ook met Italiaanse kinderen in Italie. Kinderen zijn wat dat betreft onbevangen en redden zich wel. )

Viel Gluck und Tsjuss…

• Luthieneke

Daar zeg je zo wat, dat is inderdaad wel even een overweging. Ik zal het eens met mijn vriend bespreken, kijken of het niet zinvoller is om toch voor een kleiner gebied te kiezen. Iedereen (behalve Doov :D) bedankt voor de suggesties!

Oh en @ Ton_, het gaat me niet om de Duitsers maar om de massa, of dat nu NL-ers, Duitsers of Eskimo's zijn…

• haai

skigebied Hochkönig is rustig met kerst, wel iets verder dan 1000 km. kindvriendelijk en volop nieuwe liften. 's avonds is er niets te beleven dus geen apres ski.

Met krokus naar Jerzens geweest ook zeer rustig . een erg klein gebied maar wel leuk mooie pistes en perfect voor kleine kinderen.

Je moet alleen paar minuutjes met de skibus maar dat is ook feest voor kleine kids.

Heen vrijdagmiddag vertrekken en tot 23:00 rijden en overnachten kids slapen dan de helft.

terug 's middags 15:00 gaan rijden dan slapen de kids de hele avond.

• skiester

mooi voorbeeld: dit jaar in Zermatt: kids op de skischool wij besloten over te steken naar cervinia. Daar begon het een beetje te waaien, dus na de koffie meteen weer terug. Niets aan de hand maar was toch even niet fijn.

Toen we nog met zn 2en waren boeide het ons niet. Credit card in de zak en worse case scenario (liften dicht) ga je naar de vvv en regelt een hotelletje. Maar als je kids ergens op de andere berg zijn is dat niet mogelijk! Dus geen rust in de kont en meteen weer terug naar Plateau Rosa. Dan maakt het niet uit want vanaf daar kun je skiend terug komen. Leermomentje: als je met kids op vakantie bent, kun je dus niet skien in een dal waar je afhankelijk bent van 1 ski lift om terug te komen. Of je moet een bus of trein kunnen pakken dan maakt het niet uit.

Je hoeft je natuurlijk niet te beperken tot 1 piste maar je zult ongetwijfelt zien dat het heel anders skiet met 1 oog op de klok! EN die van ons zijn geen eens beginners meer…

• hakke

Skigebied hochkoning is groot (omvat veel gebiedjes) ik kom al jaren in maria-Alm (ivm VGW) en afgelopen jaar zelf een dag gaan skien van Maria-Alm naar Mulbach via Dienten. Leuke tocht en op elke plek kun je met de skibus terug naar je eigen lokatie. Ik weet dat er in hintertal een goede beginnershelling is waar de plaatselijke skischool gebruik van maakt. (en ze hebben een aantal nederlandse skileraren in dienst) Wij (met de zittende en staande gehandicapte skiers). maken ook gebruik van deze helling en het is er nooit druk (dit jaar was het nog vakantie in duitsland als nederland) en de sneeuw is er altijd goed. Hintertal ligt mooi in het midden en je kunt in een ochtendje zowel naar Maria-alm als naar Mulbach. Accomodatie zowel appartementen als hotels zijn er in het gebied meer dan voldoende.