Specifieke acco gezocht

• Ewald

Grappig.

Afgelopen weekend heb ik wat gidsen van deze winter gehaald om een voorselectie te maken en dit appartement had ik aak al geselecteerd. Het heet alleen anders, kijk maar: linkje

Het ziet er nl. allemaal mooi uit.

Ik vond de foto's bijna te mooi om waar te zijn maar blijkbaar komt het wel in de buurt.

Kun je nog aangeven aan welke piste ze liggen?

• Ewald

Is het zo in Frankrijk dat sommige gebieden in het algemeen meer sneeuw krijgen dan andere gebieden.

Het skigebied van bv. Flaine ligt lager dan La Plagne, Tignes of Alp D'Huez maar betekent dat dan ook dat bij slechte condities (zoals nu) de sneeuw in principe slechter is?

• Snowy

Ewald Schreef:

——————————————————-

> Is het zo in Frankrijk dat sommige gebieden in het algemeen meer sneeuw krijgen dan andere gebieden.

>

> Het skigebied van bv. Flaine ligt lager dan La Plagne, Tignes of Alp D'Huez maar betekent dat dan

> ook dat bij slechte condities (zoals nu) de sneeuw in principe slechter is?

Flaine is één van de gebieden die over het algemeen juist veel meer sneeuw krijgt dan andere plaatsen:

- het ligt noordelijker en de sneeuwgrens ligt daar nu eenmaal lager dan bijvoorbeeld Risoul, Praloup of Isola 2000

- een storing uit het noorden/westen (en daar tussenin) brengt meestal veel sneeuw in Flaine, mede doordat de volgende berg die deze storing tegenkomt de Mont Blanc is (die dik 2000 meter hoger is).

Hierdoor komt het regelmatig voor dat er op 2500 meter hoogte zo'n 3 meter ligt. Die hoeveelheden ga je in bijvoorbeeld Tignes normaal gesproken niet vinden.

De wat noorderlijkere ligging compenseert in januari/februari de lagere ligging, maar later in het seizoen gaat dit niet meer op. Vanaf half maart zal de sneeuwkwaliteit vooral op de lagere pistes minder gaan worden. De hoeveelheid sneeuw is in een gemiddeld seizoen nog wel prima, maar ik vrees dat het nu toch wel erg slecht is.

• Ewald

OK.

Wij willen de eerste week van januari dus dat zou geen probleem mogen zijn.

• Fotsirk

de lift heet Gerats, de piste Opale. Ligt links van de Grand Vans, staat niet op de oude plannetjes, zie recent plannetje Flaine

Hier mijn verslag Flaine 2009, de foto's zijn helaas niet meer zichtbaar

• Ewald

Via Opale kun je dan naar de Gerats. Ik neem aan dat Gerats een sleeplift is. (Ankertje?)

En via de blauwe piste kun je dan naar de lift Grand Vans.

Als ik het goed zie kun je vanaf de Grand vans dan kiezen naar welk gedeelte van het gebied je gaat.

Ziet er uit als een ideale plek voor een acco.