Specifieke acco gezocht

• Ewald

Hoi,

Na onze terugkeer uit Hafjell zijn alle skispullen bijna opgeruimd en we zijn nu al aan het denken aan volgend jaar.

Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

We zijn volgend jaar gebonden aan de een ‘echte’ vakantieweek dus valt Oostenrijk voor ons ien ieder geval af.

Een van de mogelijkeden is Trysil in Noorwegen maar ik wil toch nog naar Zwitserland kijken (het Duits-sprekende gedeelte).

Aangezien we vanaf dit moment onze jongste dochter moeten gaan catheteriseren (en dat willen we echt in de accomodatie doen en niet ergens bij een restaurant op de piste) zijn we dus op zoek naar een specifieke accomodatie.

De accomodatie moet voldoen aan het volgende:

- Aan de piste; bij voorkeur ski-in/ski-out. Ook voor kinderen.

- Centraal in het gebied

- In duitstalig Zwitserland

- Niet al teveel sleepliften

- Met blauw een aardig stuk van het gebied kunnen doorkruisen

- Voor ieder wat wils

- Minimaal 70 km. totaal

- Redelijk sneeuwzeker

- Indien de acco een hotel is moeten het flinke familiekamers zijn. (aangezien je voor het katheteriseren wel wat extra ruimte nodig hebt)

Kan iemand mij helpen?

Ik ben dus echt op zoek naar mensen die ervaring hebben met de betreffende accomodaties.

Er wordt nl. vaak beweerd dat het aan de piste ligt maar vaak is het toch verder dan je eigenlijk denkt en zeker met kleine kinderen is dat niet prettig.

Alvast bedankt,

Ewald

• TeeNuz

Ewald,

Laax, Rocks resort.

Over het skigebied kun je vanalles online vinden, ik vind het er fantastisch.

Het Rocks resort ligt direct aan het einde van de dalafdaling naar Laax. Is een rode piste maar goed te doen voor iedereen. Hoe ruim de appartementen zijn durf ik niet te zeggen, ben er nog niet geweest, maar zoals het eruit ziet wel ruim genoeg.

Succes met je zoektocht!

• Ewald

Ik ken Laax want ik ben daar al 2x geweest.

Rocks resort was destijds in aanbouw en ik heb/had het idee dat dat vooral voor jongelui was maar misschien heb ik dat mis.

Ik heb Laax/Flims in ieder geval wel op mijn lijstje staan. Acco's daar zijn welkom.

• jacob

Klinkt als Lech!

Maar dat is in Oostenrijk

Maar blijkbaar zit daar een vooroordeel?

In Lech kun je prima terecht in de schoolvakanties, nooit te druk. Veel ski in ski out

• Ewald

Voor wat betreft Oostenrijk is dat voor mij geen vooroordeel.

Ik ben in de krokus zowel naar Voralberg, Tirol als Sulzburgerland gereden en de reis heen-en terug vond ik een kleine ramp.

Daarbij waren de wachttijden bij de liften en de drukte op de pistes over het algemeen langer en groter dan in Zwitderland.,

Voor mij in ieder geval een reden om in die periode niet naar Oostenrijk te gaan.

Buiten die priode heb ik nooit problemen gehad met de reis naar Oostenrijk.

• Joep

Laax rocks resort is (ook gezien de prijzen) beslist niet (alleen) bestemd voor jongelui. Er ligt vlakbij wel een jeugdherberg die ook vrij nieuw is. Misschien haal je die twee door elkaar?

• Joep

Ik denk aan Wengen. Of aan Geils boven Adelboden. Daar heb ik accomodaties gezien midden in het skigebied tussen Adelboden en Lenk.

Chalet Panorama in Zweisimmen (even googlen) ligt fantastisch in een gebied dat helemaal voldoet. In datzelfde skigebied liggen in de dorpen Schönried en Saanenmöser vooral een aantal hotels goed aan de piste. De prijzen liegen er (dus) niet om.

In het franstalige deel ligt Les Crosets heel goed in het Portes du soleil gebied.

Lauchernalp in het Lötschental is ook goed, maar het gebied vind je waarschijnlijk te klein.

Skiester heeft volgens mij een goed adres van een hotel midden in skigebied Zermatt.

Aletschgebied is ook goed, nadeel is dat je er niet met de auto kan komen (net als Lauchernalp trouwens), dus met je hele hachje in de kabelbaan. Ook in Meiringen Hasliberg (dus niet in Meiringen zelf!) is er acco aan de piste.

Ik realiseer me dat dit niet helemaal is wat je vroeg want ik put niet uit eigen ervaring.

Eigen ervaring:

In Samnaun woonden wij in http://www.chasa-madlaina.ch/. In ieder geval ski-in, maar niet helemaal ski-out (heel eind prikken of minuutje in de skibus). Overigens moet je om in Samnaun te komen doorgaans ook door Oostenrijk dus dat valt eigenlijk wel af.

In Savognin hadden we een goede ski in ski out lokatie maar dat skigebied heeft veel sleepliften. Appartement was ook wel een beetje oud).

• skiester

tsja. Zermatt is hors categorie zeg ik altijd maar. Maar mss is mijn adres wel erg ver van de bewoonde wereld om met een niet geheel gezond kind heen te gaan. Ik kan me voorstellen dat je iig de mogelijkheid wilt hebben medische zorg te krijgen…

Mss is Arosa ook wel wat: je hebt daar bijv Hotel Vetter direct aan de piste en de lift (Kulm ook maar dat is qua prijzen hors categorie). geen familiekamers maar wij nemen er gewoon 2 naast elkaar. (heb je meteen voldoende ruimte).

• Ewald

Blijkbaar is de combinatie van alles wat ik vraag erg lastig.

Kan iemand mij misschien nog verder helpen als ik de ‘eisen’ Zwitserland en Duitstalig laat schieten?

Dan komt ook west-Zwitserland en Frankrijk in beeld. (Flaine?)

Hoe rijdt het trouwens naar de Franse Alpen?

Gaat dat normaal gesproken soepel in/rond de krokus of zijn daar ook ellenlange files te verwachten?

• Ewald

Klopt. Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb de prijzen van Rockresort gezien en voor een week in de krokusvakantie moet je als student eertst een aantal maanden studiefinanciering opsparen….