Weer thuis

• Snowy

skiester schreef:

>

> In dit geval heb je eigenlijk al mazzel dat je de 200 eur

> hebt gekregen. Je hebt nl de bedden en stoelen

> geaccepteerd. Eigenlijk hadden ze ter plekke een 12

> persoonsappartement moeten regelen, of, als dat niet mogelijk

> was, een 2 persoons appartement erbij moeten leveren,

> desnoods in een duurdere lokatie.

>

> Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je de 200 hebt

> gekregen: als ze een 2p appartement hadden moeten regeleen

> waren ze veel meer geld kwijt geweest!

Ze gaven zelf al aan dat ze geen goed alternatief beschikbaar hadden omdat alles vol zat. Daar komt nog bij dat we met 24 personen waren: 2 huisjes naast elkaar en we hadden bij boeking ook expliciet aangegeven dat dit een vereiste van ons was. Dan vergeet het maar dat er een goed alternatief gevonden kan worden.

Bovendien deden ze hun uiterste best om hun fout naar behoren op te lossen. Volgens mij zijn ze die week nog 4 keer langs geweest om te vragen of alles in orde was! Dan ga je ook niet moeilijk doen om het onderste uit de kan te krijgen. Ik vond het belangrijker dat erkend werd dat het niet goed gegaan was en dat de reisorganisatie weet dat de verhuurder dit soort dingen doet om maar te verhuren. Wie weet hebben anderen er in de toekomst baat bij…

• Alice

Er werd ook aangegeven dat er maandag iemand zou langs komen om de schade op te nemen om die evt in de loop van de week te herstellen. maar zekerheid kon men ons niet geven.

• QmaartenQ

Ik ben bang dat dit soort slechte voorbeelden voornamelijk in Frankrijk plaatsvinden. Misschien kort door de bocht, het verschilt natuurlijk van plaats tot plaats, maar toch heb zelf ook de slechtste ervaringen in FR!

Kan me niet voorstellen dat iets dergelijks in AU of CH gebeurd. De mentaliteit van de gemiddelde Fransoos (er zijn altijd gunstige uitzonderingen) is gewoon om te huilen!

• Snowy

QmaartenQ schreef:

>

> Ik ben bang dat dit soort slechte voorbeelden voornamelijk in

> Frankrijk plaatsvinden. Misschien kort door de bocht, het

> verschilt natuurlijk van plaats tot plaats, maar toch heb

> zelf ook de slechtste ervaringen in FR!

> Kan me niet voorstellen dat iets dergelijks in AU of CH

> gebeurd. De mentaliteit van de gemiddelde Fransoos (er zijn

> altijd gunstige uitzonderingen) is gewoon om te huilen!

Ik denk dat je gelijk hebt op één punt na: het ligt niet (alleen) aan de mentaliteit! In Oostenrijk/Zwitserland zijn het bijna allemaal familiebedrijven en dan is er aan motivatie geen gebrek. In Frankrijk kom je veel meer complexen tegen die door een projectontwikkelaar zijn neergezet. Daardoor is er veel minder betrokkenheid van het personeel en dat merk je als toerist helaas regelmatig.

• ruud

Ja maar als wij eens een huisje/app huren nemen we iets waar eigenlijk minimaal 2pers. meer in kunnen. Laatst hadden we een app. met 6 personen terwijl het voor 10 personen bestemd was. Ideaal! Vaak als je met het maximale aantal gaat is het krap, zeker qua badkamer!

Met skiën is een hotel gewoon heel fijn!

• ruud

Helemaal mee eens!

• Snowy

ruud schreef:

>

> Ja maar als wij eens een huisje/app huren nemen we iets waar

> eigenlijk minimaal 2pers. meer in kunnen. Laatst hadden we

> een app. met 6 personen terwijl het voor 10 personen bestemd

> was. Ideaal! Vaak als je met het maximale aantal gaat is het

> krap, zeker qua badkamer!

> Met skiën is een hotel gewoon heel fijn!

Wij nemen altijd een acco waarbij er geen slaapplaatsen in de woonkamer zijn en er per slaapkamer ook één badkamer is. Over ideaal gesproken…

En een hotel is met zo'n grote groep minder gezellig (vinden wij). Zit je 's avonds een beetje op je kamer te kijken, aangezien we niks om de après-ski geven.

• Yvonne

Waardeloos voor Alice en haar groep dat haar vakantie op deze manier een nare nasmaak heeft gekregen.

Heel wat jaartjes geleden hetzelfde meegemaakt wat lawaai in acco betreft, in Val Thorens, nachtelijke overlast van een flinke groep Franse studenten in de accomodatie waar wij verbleven, dat zich uitte in zang- en spreekkoren na middernacht!

Wij hebben toen veel geklaagd bij de receptie, en met ons vele anderen, en wat gebeurde er na 2 dagen: ‘s nachts liep een gendarme ’'patrouille'' op de binnengalerijen. Ze hadden er ook een student uitgepikt ‘'om mee te patrouilleren’'.

De rest van de week hebben we lekker geslapen!

• coco

Jazeker,

Frankrijk heeft het patent op dit soort smerige accomodaties(wel goedkope skivakanties!!) Heb het zelf ook aan der lijve ondervonden.

Oplossing……iets meer betalen en naar Oostenrijk,Zwitserland of Italie gaan.

gr Coco

• Koekoek

Je hebt voor 4 personen 1000,- betaald,hier zat de accomodatie en 4 skipassen bij inbegrepen, lijkt me dat je dan niet kunt verwachten dat je in een paleis terecht komt. Vind het erg jammer en sneu voor jullie dat er nogal wat mankementen waren, maar daar staan de Fransen bekend om, ik gruwel al bij de gedachte aan de toiletten aan de Franse autobaan.

Goede leer voor de volgende keer, iets meer betalen en naar Oostenrijk, Italie of Zwitserland gaan.

Ik hoop dat jullie in maart meer geluk hebben.