Zuur verhaal Alice.
In je frustratie ben je echter wel vergeten wat leestekens te gebruiken… Misschien toch handig om het de volgende keer nog ff na te lezen voordat je het plaatst.
Ik zou er toch werk van maken. Ook al heb je ook positieve ervaringen. al is het maar voor alle gasten die nog na jullie in dat stinkhok moeten zitten….
Collega van mij heeft exact dezelfde ervaringen, maar dan van 1 jaar geleden. In eerste instantie hoorde ze niks van Sunweb (die reageerden zelf enorm traag) en toen ze het op een akkoordje wilden gooien was de termijn verstreken.
De zaak komt nu volgende week voor. ben benieuwd naar de uitslag, zal het jullie laten weten!
Dat is inderdaad een %$^$^-ervaring die je nu hebt gehad. Flink balen. Gelukkig heb je nog een vakantie voor de boeg, maar dat is toch slechts een pleister op de wonde.
Vorig jaar ging er bij ons ook iets niet goed, maar dat was maar peanuts vergeleken bij jouw problemen: we kregen een 10-persoons huisje in plaats van een 12-persoons. Toch lastig als je wel met z'n twaalven op de stoep staat. Gelukkig kreeg ik daar wel alle medewerking en stonden er binnen een uur 2 bedden en 2 stoelen bij. Consequentie was wel dat het allemaal erg krap was (de bagage van iemand moest bijvoorbeeld in de badkamer gelegd worden en de eettafel was natuurlijk ook te klein). Ik heb hier achteraf ook een klacht ingediend bij de reisorganisatie. Dat was overigens een andere organsatie en ik kreeg alle medewerking van hen. Zo vertelden ze me waar ik moest zijn met mijn klacht en uiteindelijk kreeg ik ook een vergoeding: € 200. Het is natuurlijk maar een fooi en daar zit 'm ook de kneep. Er wordt namelijk als volgt geredeneerd:
- Je hebt gewoon kunnen skiën, dus de skipas wordt niet vergoed (in ons geval terecht);
- Je hebt wat minder comfort gehad, dus krijg je maar een klein deel van kosten voor de acco vergoed.
- Omdat het een combinatie skipas-acco betreft, zijn de kosten voor de acco maar beperkt.
En dus is de vergoeding voor deze 12 personen kruimelwerk, terwijl je juist voor deze ruime acco hebt gekozen om een leuke vakantie te hebben.
Ik vraag me ook af wat je nu moet doen om wel een reeële vergoeding te krijgen, vooral in situaties zoals bij Alice. Daarom heb ik daarover even een nieuw topic geopend.
Ik zie je nieuwe topic nog niet in de lijst staan… zal zo wel verschijnen. Maar jij kreeg tenminste nog een vergoeding. Ik heb ooit een waardebon gekregen (van 25 euro… en dat voor een vakantie met 10 personen)… tja, zo'n waardebon, daar heb je alleen wat aan als je bij dezelfde organisatie weer iets boekt.
Ik vind het altijd lastig, als je een klacht over je vakantie hebt. Het is niet iets wat je terug kunt brengen naar de winkel en dan je geld terugkrijgt. En zo'n organisatie denkt vaak “de vakantie is voorbij, het geld is binnen”… dan sta je met je rug tegen de muur. Je kunt hoog en laag springen, maar als zo'n organisatie niets van zich laat horen, wat moet je dan? En een zaak beginnen, je weet nooit of het je iets oplevert, en het kost veel tijd en energie.
Kortom, ik ben benieuwd naar je topic en naar de reacties van andere prikkers.
Ik vind dat er toch een verkeerde keus is gemaakt door de groep van Alice. Het juiste appartement was beschikbaar, alleen het was niet schoon er er waren dingen stuk.
Schoonmaak ploeg erdoor heen, onderhoudsjongen erbij en de volgende dag is alles in orde.
In plaats daarvan een andere locatie eisen is te moeilijk
Goede service dat ze je toch een nieuwe locatie hebben weten toe te wijzen. Dat deze locatie ook slecht uitpakt, maar nu door de omgeving, daar is moelijk wat aan te doen
Arjan schreef:
>
> Schoonmaak ploeg erdoor heen, onderhoudsjongen erbij en de
> volgende dag is alles in orde.
>
Tja, maar dan moet de verhuurder de schoonmaakploeg en onderhoudsjongen wel langssturen natuurlijk!
Een koelkast vervangen doe je over het algemeen overigens niet in één dag en een fonteintje heb je meestal ook niet op voorraad. Dat laatste is niet urgent, maar die koelkast wel.
In dit geval heb je eigenlijk al mazzel dat je de 200 eur hebt gekregen. Je hebt nl de bedden en stoelen geaccepteerd. Eigenlijk hadden ze ter plekke een 12 persoonsappartement moeten regelen, of, als dat niet mogelijk was, een 2 persoons appartement erbij moeten leveren, desnoods in een duurdere lokatie.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je de 200 hebt gekregen: als ze een 2p appartement hadden moeten regeleen waren ze veel meer geld kwijt geweest!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?