hallo Jürgen!
Mijn antwoord is heel duidelijk: niet doen!
Tijdens een zwangerschap is je lichaam zowieso al heel zwak (denk maar aan makkelijker gaatjes in je tanden, haren die veel meer uitvallen, je voelt je ook zwakker). Ook je botten zijn zwakker, want het klinkt misschien raar, maar de baby neemt heel veel stoffen van je lichaam weg. Ik woon in Oostenrijk en ging ondanks kritiek toch skieen, en terwijl ik stil stond en gewoon mijn lichaam draaide, scheurde ik mijn kniebanden en een bot af! ( en ik ski heeeeeel veel).
Doordat ik zwanger was, mocht ik geen röntgen, moest toch geopereerd worden en mocht dus niet onder vol narkose! Ik kreeg een ruggeprik en daarna mocht ik geen pijnstillers nemen. Nou, ik zeg je: normaal krijg je morfine na een operatie en ik moest het zo uithouden……… en kreeg nog eens een boos antwoord van de arts toen ik bedelde voor pijnstillers: had je niet moeten gaan skieen, je weet wat voor risicos eraan vast zitten!
Ik ga zeker niet meer skieen bij een evt. volgende zwangerschap. Maar goed, de keuze ligt natuurlijk bij jullie zelf. Veel succes in ieder geval en alvast veel geluk!
Groeten,
Desiree