Nee, we gaan zeker geen 6 uur op de ski's staan. Beetje wandelen, skiën, plezier hebben, lekker eten, enz. Maar het zal zeker ook voorkomen dat ik wel even gas wil geven en zij dan lekker op een terras kan gaan zitten met een boekje erbij.
Hoelang is je vrouw dan zwanger?
En hoe goed kan ze skien?, gaat ze lessen, dan is het lastiger dan bepaalt de leraar- groep het tempo.
Wellicht is priveles een optie?
Nog iets voor Joost… ik werk zelf als assistente bij de gynaecologen…..
Ons 3e kindje kwam zeer spontaan en onverwacht in ons leven… ik dacht dat ik darmproblemen had, maar het bleek een kindje te zijn.
Ondertussen had ik tig onderzoeken gehad, ook een uur lang foto's van mijn darmen (dus van ons kindje) ik dus in alle staten.
Maar de gynaecologen konden mij meteen gerust stellen……… een week lang zwanger op wintersport zou ik meer UV straling krijgen,dan wat ik nu een uur lang van dat aparaat had gehad!
Overigens trok hij de conclusie dat er in oostenrijk niet meer kinderen met een afwijking werden geboren dan in de lage landen………
Daar naast denk ik dat je vrouw erg moet op passen voor een zwangerschapsmasker v.w. de UV.
Succes en als je gaat veel plezier!Danielle schreef:
>
> Jurgen ik snap alle mensen die hebben gepost (zowel de
> voorstanders als de tegenstanders), maar je moet toch je
> eigen gevoel aanhouden.
> Vorig jaar was ik 4 maanden zwanger en heb 3 ochtenden
> heerlijk kunnen skien. Lekker vroeg opstaan (werd toen toch
> al iedere morgen om 5u wakker), dus lekker op een
> geprepareerd piste naar beneden. Lekke rop tijd stoppen voor
> bakkie en dan nog uurtje skien en in de middag lekke rop
> balkon gezeten en dorpje bekeken.
> Had ik een dag geen zin of voelde ik me niet helemaal top,
> dan ging ik ook niet.
> We zaten ook niet in een mega druk gebied, maar er waren toch
> wel wat mensen op de piste.
>
> Reactie van bBagheera vind ik een beetje overtrokken. Als je
> op straat loopt kan je ook vallen en je benen breken, op
> straat kan je ook voor je sokken gereden worden, etc.
> Alhoewel ik de achterliggende gedachte zeer zeker ook kan
> begrijpen (zij weet immers hoe het is om een kindje te
> verliezen. Verschrikkelijk natuurlijk!!!!)
>
> Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Wil je vrouw niet, dan
> ook niet doen. Lekker van de andere dingen in de bergen
> genieten (omgeving, wandelen, dorpjes). Er is genoeg moois te
> zien!
ik begrijp die hele discussie niet…
komen sommigen met vragen af a la: ‘hoe goed is haar skinivo?’, ‘is ze voorzichtig?’, ‘is het hoog of laag?’, ‘is ze al dan niet @!#$?’,…
de vraag is: ‘skien of niet?’
mijn antwoord: NEEN!
en noem me nu maar conservatief…(desnoods mogen ook nog de verhaaltjes de kop opsteken van de boeman op de deutsche autobahn)
Ik heb twee jaar geleden nog full-time geskied met 17 maanden zwangerschap en heb er geen seconde spijt van gehad. Ik had ook nog praktisch geen buikje, mijn oude skibroek kon nog gewoon dicht!
Echter, het was een rustige periode en ik heb veel ervaring waardoor ik dit wel durfde. De pest van weinig ervaring is dat je niet zo alert op onverwachte, moeilijke of zelfs gevaarlijke situaties kunt reageren.
Vallen is misschien niet zo'n punt, maar een snelle, asociale skier of boarder kan je hierdoor wel makkelijker ‘te grazen’ nemen. Bovendien ben je dan nog onzeker en de zwangerschap maakt dat er niet beter op. Ik zou zeggen, overleg het met de verloskundige en ga op je gevoel af. Als ze eerst een groen, niet te druk hellinkje probeert gaat het misschien best oké.
Het idee van een privé skileraar vind ik trouwens erg goed! Dan val je sowieso al wat meer op en dat biedt wellicht ook wat bescherming.
Succes met de beslissing maar weet dat je (ongeboren) kind boven alles gaat! Toch?
Ik zou gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan. Toen ik zwanger was ben ik wezen skieën in Whistler en een paar weken daarna in CH helaas ging de zwangerschap om geheel andere redenen mis maar ik heb met de artsen overlegd of het een risico was om te skieën en (in Zwitserland!!) zeiden ze mij dat dat geen probleem is. Het enige waar ik heel voorzichtig mee was, waren drukke (dal)afdalingen en steile afdalingen waar andere idioten een groter risico opleverden. Mijn man heeft dat jaar gewoon eens een keertje achter me geskied om de boel een beetje af te stoppen.
Het jaar daarop ben ik zwanger en al gewoon weer gaan skieën. Niet zoveel als ik normaal doe maar af en toe een uurtje. Weten jullie trouwens dat wandelen in de sneeuw bijna nog een groter risico is?
Ons zoontje is in juni 2005 geboren is inmiddels 3,5 jaar. Het enige dat hij mogelijk van mijn skiavonturen heeft overgehouden is een skiverslaving want met 2,5 jaar deed hij zijn eerste echte afdaling compleet met stoeltjeslift!!
Samenvattend: ga op je gevoel af, met weinig ervaring extra voorzichtig, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust en kijk hoe het loopt. J ehoeft niet als een dolle te skieen om toch lol te hebben.
Marieke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?