Ik ben 1x in Fiss geweest en 1x in Serfaus. Ik denk dat je in beide dorpen prima kunt verblijven. Serfaus is idd net iets groter en drukker, Fiss is wat gemoedelijker. In Serfaus zit je iets centraler in het skigebied, maar ook vanuit Fiss is alles prima te bereiken.
In Serfaus gaat een metro door het dorp naar de liften. Handig, maar ik heb wel begrepen dat deze in de vakanties erg druk is (wij waren in januari). Als je een acco wat dichter bij de liften hebt kun je lopen. In Fiss loop je in principe altijd van je acco naar de liften. Het laatste stukje omhoog is pittig, dus iets om aan te denken met kinderen (hebben wij niet). Overigens heeft elke acco in Fiss een gratis ski-depot bij de liften, zodat je wel gewoon op je eigen schoenen en zonder ski's in je nek loopt. Ook bij Serfaus is een groot depot bij de lift, maar hier moet je ervoor betalen. Nog steeds een aanrader wat mij betreft, scheelt zeker met 3 kids een hoop gesjouw.
Beide dorpen hebben een groot kinderland op de piste. In Fiss is dat onderaan de piste, in Serfaus bij het middenstation.
Het verschil zit het kortom in kleine details. Ik denk dat je hierin geen foute beslissing kunt nemen. Zoals gezegd kan het wel eens lastig zijn om accomodatie te vinden, dus misschien moet je je laten leiden door waar je iets naar je zin kunt krijgen…..