Serfaus of Fiss

• JW

Qua sfeer (los van het skigebied) vind ik Serfaus een beetje vergelijkbaar met Ischgl. Voor mijn smaak te veel grote en dure hotels, die een beetje hun eigen publiek trekken. Je moet ervan houden…

Om nu te zeggen dat Serfaus een “sjieke bontjassenplaats” is is overdreven. (Zegt overigens ook niet alles. Chamonix is dat beslist wel, maar als “haveloze klimmer of skiër” ben je overal net zo welkom. Sportiviteit overheerst).

Fiss zit op dat gebied een graadje onder Serfaus.

• Marlene

En wat dan nog eigenlijk, als er wel veel sjieke lui zijn?

Ik vind gewoon dat je iets moet kiezen wat je aanstaat. Dus, is er een skigebied dat aan je wensen voldoet, kun je een leuke acco vinden voor een bedrag wat binnen jouw budget past, dan ben je er toch.

Hoe anderen erbij lopen en wat ze doen, het zal me een worst zijn. En inderdaad wat Marion schreef: die gasten willen meestal alleen maar gezien worden met hun wijntje op één of ander duur terras en skien nauwelijks. Lekker rustig op de piste dus.

• tante betje

Twee collega's van mij zijn afgelopen kerst naar Serfaus geweest (nee, geen jetset). Wat ze lastig vonden bij aankomst was dat de auto het dorp niet in mocht.

De een was met 3 jonge kinderen en allemaal eigen ski's en schoenen, ze vond het een behoorlijk krachttoer om alle ski-spullen (“ik prop alle skipakken altijd in vuilniszakken in de dakbak”), koffers en kinderen met de metro naar de acco te vervoeren.

Het verbaast me trouwens dat zelfs laden en lossen dus blijkbaar niet is toegestaan, maar ze hadden allebei deze zelfde ervaring.

Misschien nog een punt van overweging in de keuze.

• Annelies

Misschien dat het in de vakanties anders is geregeld, maar wij mochten vorig jaar gewoon tot aan de accommodatie rijden, en ook de auto daar laten staan. Dat autovrije klinkt wel leuk, maar pakt in de praktijk toch behoorlijk anders uit!

• Marion

Dat is dan toch echt een miscommunicatie geweest bij de ingang van het dorp, daar geef je aan waar je moet zijn of laat de papieren zien en je kunt altijd gewoon doorrijden, wij zijn nu een keer of 5 geweest en zo is de gang van zaken.

Zou wat zijn, heel je auto uitladen, zie het al voor me, al die stress…..

• joostdej

Ook ik heb nog nooit (zomer of winter, bij elkaar 12 keer) hoeven stoppen.

Vreemd…..

Zoals is gezegd, is Serfaus eigenlijk een autoluw dorp, waar autorijden wordt ontmoedigd, maar niet verboden.

• skiester

Wat een toestand. Zeker een uitzendkracht bij de poort gezet, want het is heel duidelijk dat je wel naar binnen mag om te laden lossen, je kunt je auto ook gewoon bij de acco parkeren!

• Marinus

joostdej schreef:

>

> Ook ik heb nog nooit (zomer of winter, bij elkaar 12 keer)

> hoeven stoppen.

Pff, hoef ik niet te proberen, krijg ik direct ruzie met de kinderen. Die willen snoepjes van Mürmli :D

Marinus

• tante betje

Aha, dat is dus niet standaard. Het leek me ook al geen reclame voor een dorp dat zich met kindvriendelijkheid profileert, het is iig niet ouder-vriendelijk!

Het zal dan wel een chagrijnige uitzendkracht zijn geweest in combinatie met miscommunicatie.

Overigens gaan wij het over een paar weken zelf ervaren, we hebben onlangs zelf geboekt voor Serfaus! Zonder kinderen deze keer.

• JW

Het lijkt me dat Densie er vooral wat aan heeft als we de verschillen tussen Serfaus en Fiss (of Ladis, als je écht een rustig plekje wilt !) zo goed mogelijk kunnen uitleggen.